Miattunen 20.02.2005 12:26:00 | |
---|
Elikkä tilanne on tällane: olen aikeissa vihdoinkin vuosien vahvistamattomuuden jälkeen ostaa kitaravahvistimen!! Kun isäni kuuli aikeistani hän ehdotti, että ostaisin vain nupin, koska hänellä on pari vaivaiset parikymmentä vuotta vanhaa stereokaiutinta vailla käyttöä, ja iskisin siis sen nupin toimimaan niiden kaiuttimien kans. Toimiiko se niin? Eikö siinä oo vaarana että ne kärähtää ne kaiuttimet? En itse tiedä vahvistimista mitään soittopuolen lisäksi ja olisin kiitollinen jos jotkut asiasta tietävät neuvoisivat. |
periaatteessa jos ohmi- ja wattiluvut ovat kohdallaan niin homma toimisi, mutta lopputulos ei välttämättä ole saundiltaan paras mahdollinen. Stereoiden kaiuttimissa on periaatteessa tasainen taajuusvaste, kun taas kitarakaiuttimet korostavat niitä taajuuksia joilta kitara soi, joten saundi ei olisi välttämättä sellainen jota odotat. |
moottorisaha 20.02.2005 23:51:25 | |
---|
Kitarakaappi leikkaa diskantit ja matalimmat bassot pois, mutta normaalit kaiuttimet ei, joten tuloksena on aivan saatanan paskan kuuloinen särösoundi. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
kusve 21.02.2005 09:30:03 | |
---|
en kyllä lähtis tuohon... aiemmat jo selitti mikä ero nuilla on... mutta mun mielestä lähtökohta on se että soittokamat on erikseen kuuntelukamojen kans... ;) ...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my part of life, now it is my time to die...! |
kivi 21.02.2005 09:33:45 | |
---|
Elikkä tilanne on tällane: olen aikeissa vihdoinkin vuosien vahvistamattomuuden jälkeen ostaa kitaravahvistimen!! Kun isäni kuuli aikeistani hän ehdotti, että ostaisin vain nupin, koska hänellä on pari vaivaiset parikymmentä vuotta vanhaa stereokaiutinta vailla käyttöä, ja iskisin siis sen nupin toimimaan niiden kaiuttimien kans. Toimiiko se niin? Eikö siinä oo vaarana että ne kärähtää ne kaiuttimet? En itse tiedä vahvistimista mitään soittopuolen lisäksi ja olisin kiitollinen jos jotkut asiasta tietävät neuvoisivat. Ei toimi. Soundi ei ole sitä mitä halutaan, ja todennäköisesti käyttösavu nousee kaiuttimista aika nopesti taivaalle - mitään stereokaappeja ei ole tehty kestämään bändisoiton paineita, vaikka speksit muuten sen sallisivat. Kannattaa säästää ne stereokaiuttimet vaikkapa treenikämpän stereoihin, ja ostaa kitaralle oikea kitarakovaääninen. Loppupelissä tulee halvemmaksikin. |