Aihe: Vanhempiesi suhtautuminen raskaaseen musiikkiin
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Jonnelite
18.02.2005 23:50:04

Toivoin joululahjaksi vuonna 83 tai 84 (en muista varmasti kumpi vuosi) Kiss Lick it up levyä, jonka sitten myöskin sain.
Kysäisin joulupöydässä, että mitä se "Likitappi" tarkoittaa.
Mulle vastattiin, että "puhutaan siitä siitten jokusen vuoden päästä uudestaan"
Levyn nimi alkoi kiinnostaa entistä enemmän ja otin sitten englannin sanakirjasta itse asiasta selvää ja totesin porukoille, että sehän tarkoittaa vaan jotta "nuole se ylös"
Isä siihen, että "tiedätkös mitä se tarkoittaa..."

Nyt on oma kymppävuotias poika Dimmu Borgir vaiheessa.
MV
19.02.2005 00:24:50
Nyt on oma kymppävuotias poika Dimmu Borgir vaiheessa.

HOHO!.......No kysäseppäs siltä tietääkö se mikä on trOO:)
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Vasenniplaaja
19.02.2005 10:58:07 (muokattu 19.02.2005 11:01:43)
Koskapa äitini on nuoruudessaan ollut kovastikin Black Sabbathin ja Led Zeppelinin suuntaan, on hänen suhtautumisensa heviyteeni erittäin suvaitsevaista. Joskus se tosin on miettinyt jotta "Ei kai tää vaan oo jotain saatananpalvontaheviä?". (
"You play pretty well for someone with no real problems."
Vasenniplaaja
19.02.2005 11:05:47 (muokattu 19.02.2005 11:08:35)
^^ Miksi ihmeessä viestini loppuosa häviää aina uudestaan? No pistetään tähän.

Niskalaukauksen ja Viikatteen ynnä muiden synkkyys toki naurattaa porukoita välillä. Ihan ymmärrettävää.
Äiti sanoi joskus että lauluääneni on samanlainen kuin Jouni Hynysellä. (Pitäneekö tuosta loukkaantua?)
Ja kommentoihan se isä niinkin että "On tää System of a Down kyllä parasta heviä mitä mä olen kuullut!".
Että näin.

E: Ai niin ja ostettiinhan myö pikkubroidin kanssa äidille "Mutter" äitienpäivälahjaksi.
"You play pretty well for someone with no real problems."
Super-Jari
19.02.2005 11:33:49
Äiti sanoi joskus että lauluääneni on samanlainen kuin Jouni Hynysellä. (Pitäneekö tuosta loukkaantua?)

Pitänee.
HAAAMÖÖÖ SMÄÄÄÄ FÖÖÖÄÄÄ
luopio
19.02.2005 12:12:33
Isoveli auras ladun edeltä ja mä sain kuunnella aika rauhassa, mitä halusin. Tosin kerran äiti tais kysästä "mitä tuossa lauletaan?", kun Sentencedin "Excuse me while i kill myself" soi melko kovalla.
se "special child"
Heathen
19.02.2005 13:21:14
Kyllä mä oon varmaan kans ton hevin kuuntelun oppinu jo kohdussa, kun mutsi on aikamoinen Iron Maiden ja Dio fani ja aina niitä levyjä pyöritelly. Aktiivisesti aloitin rock/hevimusan kuuntelun ekalla luokalla Whitesnaken Come'n'get it levyllä sekä Dion Holy Diverillä, joita mutsi silloin aika paljoin kuunteli...
Mutsinkin musamaku venyy yllättäviin ulottuvuuksiin; viimeisin villitys on Cradle of filth... :D
Faija sanoo vaan "Vittuako sitä pitää niitten karvapäitten huumeitten käyttöä rahoittaa?!" jos käy jossain keikoilla tai ostelee levyjä...
Se, joka menettää järkensä on yleensä viimeinen, kuka sitä kaipaa.
metallica666
19.02.2005 13:28:39
mu isä on iron maiden fani niinku mä!!!
Mufasa
19.02.2005 13:35:56
Äiti ei kuuntele kun bumtsibumia ja iskä on iskelmä miehiä. Se tosin antaa kuunnella mitä haluan eikä sano ikinä mitään vastaan. Äiti joskus sano, että tulee korvat kipeäksi, mutta ei ne koskaan ole mulle musiikistani pahemmin valittaneet.
Kevyt on askel kuoleman, sillä elämä on raskas taakka kantaa.
Joel Harald
19.02.2005 14:00:28
Minun vanhemmat suhtautuvat ihan myönteisesti musiikkimakuuni. Katoin tossa yks päivä jotain Children of Bodomin livekeikkaa niin isä tuli kattomaan kanssa, vaikka enemmän taisi Laihon soittonopeus kiinnostaa kun itse musiikki. Hyvin tulemme toimeen vaikka minä soitankin omassa huoneessa jotain metallicaa nupit kaakossa ja isä viereisessä huoneessa viulua.
Turpa kii tai tuun teille soittaa.
Blasphemer
19.02.2005 14:06:33

Eivätpä ole ikinä mitään pahaa sanoneet. Ei se niitä ole kiinnostanut. Äitini kun on entinen punkkari ja isä bluesmiehiä ja sekin sabbathinsakin kuunnellut, niin eipä siinä. Vanhempani kun eivät ole niitä ylisuojelevia hössöttäjiä, mitä suurin osa nykyisin vaikuttaa olevan. Paskiaiset...vihaan nykyajan vanhempia.
"The new world is here to wipe out our lives The new world we can't survive The new world left God in everything and everyone The new world does not include us" - Peter Tägtgren -
Brother Michael
19.02.2005 14:51:51
Eivät pahemmin mitään sano. Äitee itse on intohimoinen Purple fani, hyllystä löytyy myös paljon Uriah Heepiä sekä hyvin paljon kevyempää, kuten Eppu Normaalia.

Isäukko taas on enemmän jazz-miehiä, mutta osaa arvostaa lähes kaikenlaista musiikkia, jossa soitetaan itse (ja hyvin), poislukien nykymusiikki, jota valitettavasti pikkusisko kuuntelee, ollen näin suvun musta lammas, kun koko muu suku kuuntelee vanhempaa (=hyvää) musiikkia aina Dire Straitsista raskaaseen metalliin.
Planetist
19.02.2005 14:54:24
Äiti kuuntelee kotiteollisuutta, ei se tajua musiikista.

Isä sen sijaan itsekin vanhana muusikkona on melkoinen musiikkimies, sen kanssa voi jutustella vaikka mistä genrestä ja se tajuaa asioita. Kerran mainitsin kaverille isäni luona ollessani meshuggahin ja isä tuli intoilemaan "Joo! Se on tosi hyvä!"
-------------- "If i go insane, please don't put your wires in my brain" - Pink Floyd - If -------------- Pastilli?
Prowler
19.02.2005 14:56:11
kyllähän ne joskus alussa saattovat mainita varsinkin levykansista ja sanoituksista, mut ei ne oo jakasanu sanoo mitään enää pitkään aikaan. Ei ne kyllä ite kuuntele heviää, lähinnä jotain radio novan tarjontaa.
Walking through the city, looking oh so pretty, I've just got to find my way.
routa
20.02.2005 10:22:47
No mutsi on punkkari ja faija on vanhan liiton hevari niin kyllä ne suurinpiirtein ymmärtävät , sanovat sitten kun alkaa tuo 140db tulee täyteen.
Hammi
20.02.2005 14:49:30
He suhtautuvat yllättävän hyvin. Isä jopa kuuntelee hieman. Ja muutenkin melkein koko perhe on samanhenkistä porukkaa.
marya
20.02.2005 15:53:07 (muokattu 20.02.2005 15:53:26)
Arvatkaa sitten mitä kävi, kun porukat näkivät että olin ostanut bändin nimeltä death levyn. 'tota et kyllä kuuntele, jotain saatananpalvontamusiikkia pakko olla kun on tuommoinen nimikin'

Ei helvetti. Mun vanhemmat on niin gamloja, ettei ne edes varmaan tiedä mitä hevi ja metalli on. Ja jos mulla lukee levyssä Death, niin faija tuskin edes tietää mitä se tarkottaa ja mutsinkin pitänee hakea sanakirja. Mun vanhemmat on 50 luvun nuoria ja tietää vaan iskelmästä, 30 luvun jatsista ja ehkä jonkun oopperalaulajan.
komposti
21.02.2005 08:32:34
Ei ne paljoa valita, mitä nyt joskus pyytää laittamaan hiljemmalle. Örinää ei iskä kestä. Äiti oikein pyys pistämään Raskasta Joulua soimaan tossa viime jouluna.
muikkuja, perkele!
...And Justice For All
21.02.2005 08:36:09
tässä männä päivinä piti vahtia pikkusiskoa (6v) menin katsomaan mitä se tekee, niin siellähän se tietokoneelta kattoi joey jordisonin livesooloa. menin paikalle niin se irvisti ja alkoi moshaamaan.

Hehe.... mun sisko (9v.)...tulin koulusta kotiin. Ihmettelin heti ovella helvetin moista meteliä sisältä.Lähdin siskon huoneeseen kattomaan, niin eikös tää oo varastanut mun master of puppetsin. Huudatti sitä volat täysillä ja moshas tunteella.
Uskokaa vaan, naurut irtos siitä. :D
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)