jaytski 11.02.2005 17:21:22 (muokattu 20.02.2005 14:58:19) | |
---|
Vaikiaa on tuo suomilyriikan kirjoittaminen..olen lyriikka taipaleeni alussa ja tämä vaatii vielä hiomista mutta arvostelkaahan tätä ja jos pidätte keksikää nimi.. INTRO A se lähti illalla sä keitit kahvia ilman maitoa, vahvana . . . . BRIDGE .. KERTSI OUTRO |
bibly 12.02.2005 18:11:12 | |
---|
hähää.. sitä vitutti tosiaan.. |
noir 17.02.2005 12:21:20 (muokattu 17.02.2005 12:22:59) | |
---|
Tässä oli paljon hyvää tavaraa. Ei sellaisia perusrepäisyjä ja kikkoja. Jotenkin tulee kuitenkin joku zencafecmxmikäikinä mieleen. En sitten tiedä. EDIT: Eiköhän ole kirjoittajan paikka keksiä nimi. Nimi on kuitenkin helposti puolet tarinaa. Mä haluun sua - sulta ei kysytä. Totuus. |
ganesha 17.02.2005 16:09:28 | |
---|
ensimmäinen säkeistö toimi kuin junan vessa. kertsi oli helvetin huono, eikä toinen säkeistökään toiminut ihan kympillä. mutta vahvahko debytointi sanailun parissa, täytyy sanoa. lisää, lisää ja sit viel vähän lisää ni eiköhän se o siinä. "if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa |
jaytski 18.02.2005 11:40:07 (muokattu 18.02.2005 18:21:31) | |
---|
kiitoksia kommenteista...täytyypi hio tuota muutenkin. kertsi on kyllä tuollainen "kun en muutakaan keksinyt" tyylinen... en kyllä hirveästi ole zen cafen musiikkia kuunnellut, mutta toisaalta onko jollain yhdellä bändillä tai vain joillain bändeillä oikeus tehdä tietynlaista musiikkia/lyriikkaa. Halpostihan siintä tulee mieleen että yritetään kopioida mutta mutta...(ei ole hyökkäys ylläolevaa kommenttia vastaan vaan toteamus noin yleisesti!) Jotenkin itse en jaksa kirjoittaa "perinteisten riimien: ukko ja lukko" mukaan...noh enpä lähde enempää avautumaan. mulla olikin hieman parranneltu versio: INTRO A se lähti illalla sä keitit kahvia ilman maitoa, vahvana se otti autosi se maalas talosi mustaksi ja harmaaksi sen kengänpohjasta ei jää jälkiä nauhoissa ei solmuja ruosteisessa pinnassa sen peilikuvana näit ruskeaa ja punaista BRIDGE rautaa väänsi sitä työstää porvarille päättää näyttää mies konttiin latas tulivoimaa se teidän voimasuhteet muuttaa KERTSI kaksi vuotta mahtavaa, neljätoista huonompaa sen rakkautta odotti, se onkin tyhjä helvetti oot peltipurkki ruosteessa A se palas aamulla se tuli autolla istuit alimmalla rapulla se seisoi heikkona sun talos pihalla autos lasit paskana sä näät sen mustana päiväkirjan sivuna jäätyneenä portaana BRIDGE KERTSI OUTRO |
Tämä jälkimmäinen onkin oikein hyvä. Ei todellakaan mitään perinteisiä minä-sinä-riimejä, vaan tosi hienoja ideoita. Kalamies #3 >-)))> |
ganesha 24.02.2005 16:53:50 | |
---|
vaikeaa uskoa, että olisit mukamas vasta aloittelija sanoitusten suhteen. sen verran vahvaa näyttöä tuo kyllä on. aivan loistavaa. "if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa |
numb000 24.02.2005 17:36:23 | |
---|
vaikeaa uskoa, että olisit mukamas aloittelija sanoitusten suhteen. sen verran vahvaa näyttöä tuo kyllä on. aivan loistavaa. samaa mieltä... tosi hyvä bad artists always admire each other's work (Oscar Wilde) |
jaytski 25.02.2005 01:39:13 | |
---|
kiitoksia paljon...no tunnustettakoon että on sitä joskus tullut kirjoiteltua muutamia raakileita biiseihin mutta hylännyt ne huonoina...tämä oikeastaan ensimmäinen mistä itse pidin edes vähäsen. Muutenkin jos jotain olen kirjoittanut niin nekin lontoon kielellä...Ideoita on paljon lyriikoiden suhteen ja päästä pulppuaa välillä liikaakin tavaraa :) täytyy ottaa useimmin kynä käteen ja jalostaa niitä...olen viimeaikoina tullut siihen tulokseen että ainoa tapa suomalaisen on tehdä lyriikkaa suomeksi, vaikeaampaa sillä enklanniksi kaikki kuullostaa hyvältä - suomeksi taas ei juuri mikään :) enklannin olen nyt hyljännyt.... |