Aihe: Osien valinnoista
1
Boge
15.03.2003 11:12:56
Elikkä tässä on nyt tullu suunniteltua teettää kitaraa, luultavasti LP:n mallinen. Sitä mietin että ku heittää virityskoneistoksi lukkovirittimet joissa koneiston suhteena 1:16 tjms. niin kannattaako tallaan laittaa tavallinen stop tailpiece vaiko semmonen tail piece missä on hienovirittimet. Eli lähinnä kiinnostaa että jos on hyvät virittimet niin kannattaako vielä sijoittaa niihin hienovirittimiin?
askomiko
15.03.2003 11:51:08
Ei tallaan tarvitse virittimiä, jos ei käytä kielilukkoja. Itse kummallisuus olisi tune-o-matic hienovirittimillä.
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Fortune
15.03.2003 12:20:14
Mitenköhän paljon gibsonilla on noissa kitaroissaan hintaa, eli saisko yksityisellä soitinrakentajalla tyyliin vastaavan kuin gibson LP custom paljon halvemmalla kuin orkkis gibsonin?

Saa halvemmalla varmasti, kyllähän Gibsonissa statuskin maksaa.

Jos merkillä ei ole väliä, laadullisesti saat varmasti yhtä hyvän kuin Gibsonit parhaimmillaan kitarasepältäkin ja omilla spekseilläsi. Jälleenmyyntiarvo taas ei kyllä ole Gibsonin luokkaa, niinkuin customeilla yleensäkään ei ole, ei ole takeita että kukaan muu suostuu ostamaan _juuri_ sinun spekseilläsi valmistettua kitaraa. Mutta jos uskoo olevansa loppuikänsä siihen tyytyväinen, niin miksi ei.

Itse olen havainnut itsessäni statushakuisen puolen ja perinneuskollisen mörön sisimmässä, Les Paulin pitää olla Gibson, muut eivät tunnu samalta vaikka olisivat kuinka hyviä :) Lompakkohan siinä itkee kyllä...
Boge
15.03.2003 12:28:43
Joo, no mulle on aivan sama lukeeko lavassa gibson vaiko ei, lähinnä nyt ois tarkotus hankkii uus soitin jossa on hyvä tatsi ja hyvä soundi. Varmaankin ~2000e semmonen pitäis sointinrakentajalta saada.
kivi
15.03.2003 12:53:21
näinpä itse ajattelinkin, tosin schallerilla taitaa olla jotain tuollainenkin ratkaisu.

Myös Gibsonilla on hienoviritys-tailpiece TP-6. Ruma kuin mikä, ja mulle myös tarpeeton:-)

Vaihdoin omani nimimerkki Foxille, jos joku sellaista tahtoo. Häneltä saattaisi löytyä. Oli tehdasasenteisena ES335S-Professional de luxe -mallissa (hitto mikä nimihirviö! Onko kukaan nähnyt Gibsonia, jossa lukis 'Amateur' - edes Sonexia?).
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)