Aihe: Moshaus ja pitit
1 2 3 4 58 9 10 11 12
luopio
19.02.2005 23:24:53
Vituttaa olla jonku pitkähiuksisen takana ku se moshaa kunnolla. Rasvanen letti hakkaa koko ajan naamaa ja ei nää mitään. Ehkä sitä sitte ymmärtää paremmin ku itellä toi tukka ylettyy vähän paremmin.
se "special child"
Heissi
19.02.2005 23:44:40
Kokemus pitistä, viime provinssirockissa Diablon keikalla! Jumalauta, pitti ylettyi varmasti yleisön takaosaankin, meikällä vielä muovinen viinamuki kädessä ja yritin pitissä heilua mukana. Silloin oli mukavaa.

Joo, tuo oli aivan loistavas pitti. Sen verran tosta muistaa, että rynnittiin kaverin kanssa sinne yleisön keskelle huutaen "pitti pystyyn!" ja riehuminen oli valmista alkamaan.. Dillingerin pitti oli kyllä kovempi, mutta meikälle jo liian kova. Ei kestänyt kunto ja oli otettava hieman etäisyyttä jossain vaiheessa.

Niskakivut alkaa nykyään olemaan niin infernaalisia keikkojen jälkeen, että on ollut pakko vähän vähentää sitä letin heilutusta. Tai ainakin yrittää.
Sanguis bibimus / corpus edimus / tolle corpus satani / ave versus cristus / ave satani
Möö.
Ragorn
20.02.2005 01:00:34
Kyllä se vitun pitti tulee vielä selväksi sinullekkin.

No okei, okei...

Mikä on pitti??
Mikä vitun pastilli?
la m quina
20.02.2005 01:11:27
Dillingerin pitti oli kyllä kovempi, mutta meikälle jo liian kova. Ei kestänyt kunto ja oli otettava hieman etäisyyttä jossain vaiheessa.

Hurja meno, tosiaan. Mulla murtui nenä siinä rytäkässä, mutta muuten oli ihan kivaa.
Aegis
20.02.2005 01:21:47
Selitystä n00beille...

Pittejä on monenlaisia. Hevikeikoilla on yleensä se perinteinen "juostaan toisiamme päin ihan vitun lujaa" hässäkkä, jossa tykkään kovasti olla. Ei lyömistä, potkimista, puremista, tai tahallista satuttamista, aivan kuten missä tahansa pitissä. Hardcore keikoilla ei ainakaan tarkoituksella oteta kontaktia, vaan potkitaan ja lyödään ilmaan ja harrastetaan muutakin jumppaa. En ole kokeillut, saattaa olla etten kokeilekkaan. Sitten on tietysti myös "circle-pit", eli juostaan ja tanssitaan sellaisessa hienossa piirissä, ihan pirun hauskaa touhua, Death angelin keikalla tuskassa oli tämmöinen.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
la m quina
20.02.2005 02:07:27 (muokattu 20.02.2005 02:09:36)
Tekniikkavirhekkö kertokaa te konkarit.

Treeniä!

Harjoitus 1.
a) venyttele
b) asetu makaamaan sängylle
c) roikuta päätä sängynreunalta
d) nosta pää rauhallisesti ylös
e) laske pää rauhallisesti alas
f) toista useamman kerran
g) venyttele
h) syö hyvin
i) lepää

Harjoitus 2.
a) venyttele
b) kuuntele (vaikka) Testamentin The Gathering -levyä
c) moshaa (heiluta päätä musiikin tahdissa)
d) venyttele
20.02.2005 05:31:29 (muokattu 20.02.2005 05:37:09)
"PITTAILU" KASVATTAA KUNTOA! "PITTAILKAA" ennemminkun menisitte armeijjaaaN! nii! HC!
¨

Nija Hyi fittu Dillinger Escape Plan! oikeesti ei sen tahtii voi oikeest pitata! mut Hauntedin tahtii voi hakata½!!

Nii Circlepitti on hieno ku se scenepoliisien mielest onnistuu el ei ikin. vitun jussi
ILMAN HUULIA EI VOI HYMYILLÄ!
Vasenniplaaja
20.02.2005 11:16:48
Tekniikkavirhekkö kertokaa te konkarit.

Konkarista en tiedä, mutta itse arvelen että olet tehnyt perinteisen aloittelijavirheen eli heiluttanut pelkkää päätä.
Yksi moshauksen perusopeistahan on nimittäin se, että liike lähtee lantiosta asti. Koko yläkroppa siis heiluu, vaikka pään liike tietenkin näkyy selvimmin (voitaisiin puhua eräänlaisesta "ruoskaliikkeestä").
Aloitteleva moshaaja voikin tehdä sellaista harjoitusta, jossa NISKA ON KOKO AJAN JÄYKKÄNÄ. En siis tarkoita lihasjännitystä (rentous on avain onneen), vaan sitä, ettei moshauksen liike tapahdu niskassa vaan koko yläkropassa.

Niin kuin minä asiasta jotakin tietäisin...
"You play pretty well for someone with no real problems."
Janei
20.02.2005 13:25:50
Omakohtaisesti olen myös huomannut kylmyyden - varsinkin hetimiten keikan jälkeen - näyttelevän todella suurta osaa seuraavan päivän liikunnallisessa kyvyttömyydessä. Toki tämä asia on jollain tavalla myös itsestäänselvyys, mutta mielestäni hyvin varteenotettava pointti, joka kannattaa pitää mielessä aina ulkoilmakeikoilla.
Venyttely/Lämmittely on kuitenkin tärkeintä, heti hyvän meiningin jälkeen.
methanol88
20.02.2005 13:27:47 (muokattu 20.02.2005 13:28:28)

Tossa Vasenniplaajalla on hyvä kommentti..näin se on.

Hulluin moshaus ja pitti on ollu omalta kohalta ainakin Slayerin keikalta. Jumalauta. Vahingossa jouduin hetkeksi mukaan pittiin ja olihan se aikamoinen pyörremyrsky. Seuraavana päivänä päätä ei pahemmin voinut liikuttaa. No ei se mitää, oli se sen arvosta. On se aika rankkaa, hevimöröt juoksee ilan paitaa tosiaan päin ja riehuvat silmättömästi. Siinä on asennetta.
Koko ajan jano!
MV
20.02.2005 14:16:09
Tossa Vasenniplaajalla on hyvä kommentti..näin se on.

Hulluin moshaus ja pitti on ollu omalta kohalta ainakin Slayerin keikalta. Jumalauta. Vahingossa jouduin hetkeksi mukaan pittiin ja olihan se aikamoinen pyörremyrsky. Seuraavana päivänä päätä ei pahemmin voinut liikuttaa. No ei se mitää, oli se sen arvosta. On se aika rankkaa, hevimöröt juoksee ilan paitaa tosiaan päin ja riehuvat silmättömästi. Siinä on asennetta.

Siinähän sitä on... Loppujenlopuksi kun miettii niin eihän siinä ole mitään järjen hiventäkään ja aika lapsellistakin touhua mutta onko sillä sitten vitunkaan väliä jos hauskaa on:)

Ja slayerin keikalla olin minäkin ekaa kertaa pitissä. Kyllä kannatti tulla siihen eturivistä...
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
SDMF
20.02.2005 14:29:55
Kataplexia soitti turussa ja oli joku HC bändi ekana , Ite Jostai kumman syystä päädyin Sinne ja Nenä meinas murtua , Mut hyvältä tuntus :)
R.I.P Dimebag darrell
Deathrace King
21.02.2005 00:08:43

Tästä tulikin mieleen nuo tulikivenkatkuiset keskustelut Guitar.comin forumilla:

Jenkkien mielestä moshaus tarkoittaa sitä kokovartaloheiluntaa, tappelua ja tönimistä, kun taas headbang on sitten sitä tukanheilutusta. Mutta toisiaan nuo ei tarkoita.

Tästä oli jonkin aikaa sitten keskustelua Imperiumissa ja siihen lopputulokseen tulivat monet, että moshaus tarkoittaa oikeastaan kaikkea riehumista; headbangia sekä pitteilyä. Sen tarkoittama merkitys on vaan jostakin syystä muuttunut, eikä termiä headbang enää juuri käytetä, vaan se on puhekielessä saanut merkityksen moshaus.

Itse menen aina mukaan pitteihin, kun vaan mahdollista. Hienoa, että thrashmetallin uuden aallon tulemisen myötä homma on kasvanut parin vuoden sisällä mukavasti ja pittejä syntyy yllättävän monilla keikoilla.

Top 10 pitit, missä on tullut riehuttua(ei järjestyksessä):

Slayer, Provinssi 2002
Slayer, Helsingin jäähalli 2004
Exodus, Provinssi 2004
Dew-Scented, Tuska 2004
Death Angel, Tuska 2004
The Haunted, Tuska 2003
Machine Head, Tuska 2002
Soulfly, Tavastia 2003
Kreator, Nosturi 2001
Cannibal Corpse, Tavastia 2004
Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr).
fireal
21.02.2005 11:29:12
Hellfesteillä on hyvä meno.
http://www.trustkill.com/multimedia/videos/hellfest_dvd.php
Toi on tollanen huonohko teaseri mutta kyllä siinäkin jo hieman näkyy tuota pittiä.

Tuossa on Ozzfestistä tuo LoGin wall of death, joka mainittiinkin jo. Huonolaatuinen klippi myös :(
http://ozzfest.com/timages/page/media/WallofDeath.mov
Robert
21.02.2005 11:52:33
Ensin moshaamaan pittiin, ja sitten pishaamaan mottiin. Eiks je?
Mä seuduilla näillä oon tunnettu... kalamies#4 >-)))>
thrashmetallisti
21.02.2005 11:55:26

Moshpitit ja yleensäkin riehuminen keikoilla on pirun hullua ja hauskaa touhua. Ja kirjoittamattomana sääntönä ollaan pidetty että jos joku kaatuu niin se nostetaan takaisin ylös. Koska mulla ainakin on tuo suuntavaisto ja pää sen verran sekaisin moshaamisesta ettei heti sieltä ylös pääse ja voi tulla maiharia kylkeen helposti siellä lattialla. Eli autetaan heti kaveri ylös vaikka ei oltas ikinä nähtykkään. Brothers (Sisters) of Metal! Ja päästetään joku pois pitistä jos riittää sille. Ja autetaan yleensäkin kaveria. Eikä tahallaan pahoinpidellä. Mutta täysillä voi kyllä vetää. On se kyllä kumma kun uusia tuttavuuksia tulee pitissä usein. Se on se yhteishenki, uskoisin.

Just viime perjantaina Wounds/Carpe Diem/Rotten Sound-keikalla olin pitissä Woundsin ja Rotten Soundin aikana, oli raju meno. Kerättiin vaan porukka ennen woundsin keikkaa ja pitti pystyyn. Ja auta armias rotten soundin aikana. Porukkaa niin helvetisti pienessä tilassa. Meinas henki mennä. Puolet yleisöstä näytti olevan lavalla ja itte lentelin aina joka puolella pittiä. Hauskaa oli, vaikka kipeä olin, kuten sanoin jokaiselle vastaantulevalle juttukaverille pitissä. Heh heh. Ei haitannut, kun kaljaa otti. Humalassahan tuolla pitissä on paljon kivempaa. Helvetti kun pääsis johonkin Kreatorin Pleasure to Kill-kiertueen pittiin tai Slayerin Reing In Blood 1986-pittiin. Henki menis oikeesti tai luut murtuis. Brutal Thrash Metal till death!
Thrash till death!
fireal
21.02.2005 12:35:01 (muokattu 21.02.2005 12:35:43)
Moshpitit ja yleensäkin riehuminen keikoilla on pirun hullua ja hauskaa touhua. Ja kirjoittamattomana sääntönä ollaan pidetty että jos joku kaatuu niin se nostetaan takaisin ylös. Koska mulla ainakin on tuo suuntavaisto ja pää sen verran sekaisin moshaamisesta ettei heti sieltä ylös pääse ja voi tulla maiharia kylkeen helposti siellä lattialla. Eli autetaan heti kaveri ylös vaikka ei oltas ikinä nähtykkään. Brothers (Sisters) of Metal! Ja päästetään joku pois pitistä jos riittää sille. Ja autetaan yleensäkin kaveria. Eikä tahallaan pahoinpidellä. Mutta täysillä voi kyllä vetää. On se kyllä kumma kun uusia tuttavuuksia tulee pitissä usein. Se on se yhteishenki, uskoisin.

Jepu.
Vituttaa vain ne aika ajoin pittiin ilmaantuvat känniääliöt. Seisovat siinä silmät harittaen ja hoippuen kaljatuoppi kädessä ja odottavat että pääsevät tirvasemaan ja tönimään.

Ei siinä mitään jos vähän miestä vahvempaa ottaa tunnelmaan päästäkseen, itsekin näin useasti teen. Tunnelmaan pääsee toki myös selvinpäin ja kovimmat tanssijat ovatkin useimmiten tuota hc sxe porukkaa.

Nuo häiriköt vaan ovat usein myös niitä , jotka eivät kyseisestä musiikista mitään perustakaan, ovat vain tulleet paikalle dokaamaan.
jussiohman
22.02.2005 11:46:40
Viime Ruisrockissa oli Mokoman keikalla aidan edessä kuvottava moshpit. Sieltä tuli nimittäin aivan käsittämän hien ja lian haju. Olin kahden metrin päässä pitin rajalta ja nokkaani tunki niin kuvottava löyhkä että piti mennä kauemmaksi. Kymmenen ukkoa ilman paitaa auringon paisteessa kaikilla ihan liassa selät ja hiki virtasi. Olen neiti, en kestä pittejä. Motörheadkin jäi samalla festarilla eturivin osalta lyhyeen minulla kun isot miehet talloivat melkein kuoliaaksi. Eivät ole lasten paikkoja pitit, ei.
Lihava sinkku hakee kontaktia
A8
22.02.2005 11:51:58
Itelläni on moshauksen kanssa se ongelma, että jo yhden biisin kestävä moshaus saa aikaan perkeleen moiset niskakivut.

Lisää moshausta :) Kyllä se joskus alkaa kestää sen. Itsellä siis näin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)