Aihe: Pop & Jazz konservatorio
1 2 3 4 5
...And Justice For All
13.02.2005 18:50:43
Mitä täällä oikein kirjoitellaan. Ei päätä eikä häntää.

Ihan asiallistahan tuo oli....:|
Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!!
jazzmies
13.02.2005 19:20:01
Ihan asiallistahan tuo oli....:|

Tai sitten olen ollut liian kauan opettajana, jotten enää muista miten musiikkiin oikein tutustutiinkaan. Omasta näkövinkkelistä Incubus ei vain oikein liity PJK:n II-asteen ammatillisiin opintoihin ja instrumentin ammatillisiin taitoihin, sitä tarkoitin.
Eddie
13.02.2005 20:23:19 (muokattu 13.02.2005 20:23:35)

tietääkö kukaan missä on lempäälästä käsin lähin musa-lukio?

Ei nyt ihan musiikkilukio, mutta Tampereella on ilmaisutaitoon erikoistunut Tampereen yhteiskoulun lukio.
Kassu
13.02.2005 20:44:03
Olen itse tuonne kanssa ajatellut pyrkiä peruskoulun jälkeen, koska lukio ei kiinnosta. Mielestäni aika turhaa mennä lukioon, jos koko ajan vituttaa opiskeleminen. Ei kukaan lukiolainen voi sanoa että "vittu, vihaan koulua." silloin siellä ollaan väärällä asenteella, ja kannattaako sinne lähteä huonoja arvosanoja ottamaan.

Pitänee lähteä kertaamaan teoriaa, jos popjatsiin mielin.
jazzmies
19.02.2005 22:39:35
eikä se jatsi vieläkään herkkua ole, sano kuka mitä tahansa.

Tervetuloa ensi lukuvuonna jazzimprovisointi-workshoppiini, JL ;)
Dr Dominant
20.02.2005 08:36:50

....ja olishan se pirun mielenkiintoista tehdä Incubuksen biiseistä analyysiä...että MITÄKÖHÄN tolppamerkkejä sinne oikein laittais...

Ei sovellu tonaalisen musan harmonian analysointiin tarkoitettu tolppameininki välttämättä incubuksen musan analysointiin suoraan. Mutta kyllä sieltä joka soinnulle asteikkoväri löytyy, ja bassolinjasta yllättäen voimakkaat peruskuljetukset. Ja on siellä tonaalisiakin hetkiä. Ainakin se vähä mitä itse tunnen bändin musaa.
"Dr Dominant, I Presume?!"
Ville81
20.02.2005 20:53:00
Olen itse tuonne kanssa ajatellut pyrkiä peruskoulun jälkeen, koska lukio ei kiinnosta.

Mieti sitä Sibelius-lukiota, siellä on hyvä kartuttaa taitojaan.

Aika harva on kuitenkaan riittävän hyvä soittaja 2. asteelle heti peruskoulusta päästyään.
*wink wink*
jazzmies
20.02.2005 23:36:54
Aika harva on kuitenkaan riittävän hyvä soittaja 2. asteelle heti peruskoulusta päästyään.

II-aste on nimenomaan suunnattu peruskoulupohjaisille, nuorille opiskelijoille. Tavoitteena on ottaa vähintään puolet peruskoulupohjaisija, koska rahoituspohja vaatii sitä. Ylioppilaita varten on Stadia ja SibA tälleen pähkinänkuoressa.
Anonymous-jazz
21.02.2005 01:14:49 (muokattu 21.02.2005 01:15:44)

Mikäs tämä ensi lukukaudella tuleva uusi linja nimeltä Näyttötutkintona suoritettava ammatillinen perustutkinto (Aikuisten näyttötutkinto) ?

Kuuluvatko näyttötutkintolinjalle valitut opiskelijat näiden II:n asteen linjalle valittujen joukkoon vai onko niillä eri lista. Tarkoitan siis että onko 2005-206 lukuvuonna enemmän opiskelupaikkoja kuin aiemmin milloin ei vielä ollut olemassa tätä näyttötutkintopuolta ?
Teemujazz
Ville81
21.02.2005 09:49:15 (muokattu 21.02.2005 10:49:44)
II-aste on nimenomaan suunnattu peruskoulupohjaisille, nuorille opiskelijoille. Tavoitteena on ottaa vähintään puolet peruskoulupohjaisija, koska rahoituspohja vaatii sitä. Ylioppilaita varten on Stadia ja SibA tälleen pähkinänkuoressa.

Kaikesta huolimatta suuri osa 2. asteen opiskelijoista on lukion käyneitä yli 20-vuotiaita.
Linja on ehkä vähän "kieroutunut", koska linja on tosiaan alunperin tarkoitettu suoraan peruskoulusta tulleille.
*wink wink*
jtannin
21.02.2005 10:15:13 (muokattu 21.02.2005 10:15:55)
Mikäs tämä ensi lukukaudella tuleva uusi linja nimeltä Näyttötutkintona suoritettava ammatillinen perustutkinto (Aikuisten näyttötutkinto) ?

Tuolla lisätietoa noin yleisesti.
http://www.nayttotutkinnot.fi/index_miksi.htm

Jos katsot omaavasi laajan ammattitaidon kevyen musiikin alueella, mutta et ole käynyt alan kouluja (tutkinto puuttuu) ja haluaisit kuitenkin esim. jotain työtä varten jonkinlaisen paperin, saattaa näyttötutkinto olla silloin paikallaan.
Meisseli
21.02.2005 10:21:33

Meitä oli täällä torniossa 3 jotka pääsi peruskoulusta II-Asteelle. Loput Ylioppilaita tai muuten vaan vanhempia
Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa! www.strangefruitband.net
Bassfuke
21.02.2005 18:13:01
Eipä siellä tosiaan kauheasti noita suoraan perskolusta tulleita ole, lukio on vahvana. Taitaa olla liian korkeat kriteerit/uskallus on perin vähäistä...ja yhyy, eihän ne HALUNNU ottaa meikäläistä sinne Stadian puolelle, vaikka mää halusinki!

Tervetuloa ensi lukuvuonna jazzimprovisointi-workshoppiini, JL ;)

Juh! Otan sit sen jatsin haltuun ENSI vuonna....
"Lick my lovepump"
Toro
22.02.2005 07:04:28
Ite mie opiskelen täl hetkellä kone-metallialalla toista vuotta ja ei kiinnosta hirveestikkäänn =/ ja kyl se on musa mikä miuta vetää puoleensa...niimpä oonkin aatellu hakee konservatorioon heti sitten kun saan 3/3:t suoritettua.........harmittaa vaan kun oon ainakin noissa teoria jutuissa vähän myöhässä kun vasta joulun jälkeen oon alkanu opiskelee 1/3 tarvittavia juttuja =( ja 1/3 soitossa pitäs suorittaa ens keväänä ,eli tulee hiton kiire jos meinaa heti intin jälkee konservatorioon...=S ,mut mietin ,et jos pääsis soittokuntaan inttiin ja sais suoritettuu siellä noita judansseja...ainut vaan ,et ennenkun ne on suoritettu niin ei enää seuraavaks vuodeks taida keritä hakemaa....nooo....mut ei kai pidä ottaa liian tiukkaa aikatauluu...
sax machine
10.03.2005 21:09:56
Ajattelin tässä peruskoulun jälkeen tuonne pyrkiä mutta kiinnostas noi tuohon kuuluvat yleissivistävät opinnot. Voiko ne suorittaa lukiossa etukäteen tai jotain? Sitten vielä kun konsa on eri paikkakunnalla. Eli joutuu luultavasti solussa tai muussa sellaisessa asuumaan. Kellään kokemuksia? Yleensäkkin kaikenlainen informaatio olisi tervetullutta.
"Hot can be cool and cool can be hot and each can be both but hot or cool, man, jazz is jazz." -Louis Armstrong-
jtannin
14.03.2005 09:39:40
Ajattelin tässä peruskoulun jälkeen tuonne pyrkiä mutta kiinnostas noi tuohon kuuluvat yleissivistävät opinnot. Voiko ne suorittaa lukiossa etukäteen tai jotain? Sitten vielä kun konsa on eri paikkakunnalla. Eli joutuu luultavasti solussa tai muussa sellaisessa asuumaan. Kellään kokemuksia? Yleensäkkin kaikenlainen informaatio olisi tervetullutta.

Joitakin asioita voidaan katsoa hyväksiluetuksi, mutta lukio-opinnoista ei käsittääkseni mitään. Hyväksi luetaan yleensä vain sellaisia aineita, joista vastaavat kurssit on saatu suoritetuksi toisessa musiikin ammatillisessa oppilaitoksessa, eikä monesti edes silloin. Pop Jazz Konservatorion oppiaineet on varta vasten räätälöityä tavaraa.

Eli solukämppään vaan kuule :o). Kasvattaa luontoa, eikä se tavallisesti mitään hirveetä elämää ole, jos oma asenteesi on edes suurin piirtein kunnossa. Paljon rankempaa on nähty ja kuultu keikkabusseissa intistä puhumattakaan ;o)
Tietysti ainahan voi muuttaa asumaan vaikka pulloon...
wrshredder
14.03.2005 09:58:44
ehkäpä on liian aikaista miettiä jatko-opintoja, mutta..(yritän silti miettiä ;)
apuja?

ei todellakaan ole liian aikaista!.. tärkeintä on että menet johonkin musiikkikouluun,konservatorioon tms,jne,yjm
älä tee samaa virhettä kuin minä! eli älä edes kuvittele meneväsi amikseen(3vuotta kaivoon) ,musiikkilukio on iha ok paikka varmaan.. ja jos opo valittaa jotain vastaan ni kurista se :)
This guy can interface technology..!
Dr Dominant
14.03.2005 13:36:46

Ja mitä tulee siihen 3/3-osastoon, niin teorian ja solfan osalta se ei ole ainakaan Helsingin päässä ehdoton kynnys. Jos on korvat päässä ja pelimannimeininki, sekä soitto toimii 3/3-tason paikkeilla (huom! siis paperia ei tarvita!) on mahikset päästä sisään. Joka tapauksessa tokalla asteella on aina populaa jotka eivät vain ole pystyneet tekemään noita tutkintoja kun eivät esim. asusta sellaisella paikkakunnalla jossa rytmimusan opetusta olisi saatavilla (kuten itse aikoinani).

Pääsykokeisiin vaan! Vaikkei ekalla kertaa pääsiskään, kokeissa oppii tosi paljon ja tokalla kerralla on jo konkariainesta. :)
"Dr Dominant, I Presume?!"
Paijukainen
14.03.2005 22:30:43
Eikö ois hyvä mennä eka musiikkilukioon ja sitte vasta ammattikorkeaan? Ite oon ajatellu näin tehä. Ensi oulun madetojan musiikkilukioon ja sitte jyväskylään pop jazzihin.

kuinkas kelpaisi konsa ja lukio yhdessä vaikkapa sitten 4 vuoteen?
"Kaikki ihmiskunnan ongelmat johtuvat yhdestä ainoasta asiasta: kyvyttömyydestä istua hiljaa huoneessa." -Blaise Packal
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)