Aihe: efektien rakentelijat
1
takape
09.02.2005 22:54:15
Oooteko tehneet efektejänne varten piirilevyt kotona vaiko teettäneet jossain? Näyttää netin kautta saavan ulkomailta valmiitakin piirilevyjä eri efekteihin mutta hintaa näyttää tulevan tilaamalla 10-20e kpl.
Taitaa tuo piirilevyn tekeminen loppujen lopuksi olla helpompaa kuin miltä aluksi kuulostaa.

Katselin tuossa ohjeita joissa piirilevyn tekemiseen tarkoitetulla tussilla piirrettiin kuviot ennen syövyttämistä. Vaikuttaa ihan simppeliltä. Toimiiko efektien piirilevyissä tuo menetelmä vai kannattaako kokeilla jotain muuta?
N_Bates
09.02.2005 23:06:05

Oooteko tehneet efektejänne varten piirilevyt kotona vaiko teettäneet jossain? Näyttää netin kautta saavan ulkomailta valmiitakin piirilevyjä eri efekteihin mutta hintaa näyttää tulevan tilaamalla 10-20e kpl.
Taitaa tuo piirilevyn tekeminen loppujen lopuksi olla helpompaa kuin miltä aluksi kuulostaa.

Katselin tuossa ohjeita joissa piirilevyn tekemiseen tarkoitetulla tussilla piirrettiin kuviot ennen syövyttämistä. Vaikuttaa ihan simppeliltä. Toimiiko efektien piirilevyissä tuo menetelmä vai kannattaako kokeilla jotain muuta?

Tussilla oon töherrelly ja sitten syövytellyt. Kyllä mun piirtokyvyillä ollaan aika rajoilla noissa efektihommissa, mutta toistaiseksi oon kyllä aina saanut toimimaan. Ei toi mitään erityisen vaikeeta hommaa ole. Tietysti hieman ikävää läträillä noilla kemikaaleilla, ja jää vielä ongelmajätteeksi tuo neste.

Muista sitten varmistaa että onko se valmis layout tarkotettu painettavaksi vai piirrettäväksi. Ts. se voi olla peilikuva siitä mitä sun pitää tehdä. Muuten ei mene ic-piirien pinnit kohdalleen. Viimeisintä projektiani sain piirtää kolme kertaa kun en millään osannut tehdä sitä oikeinpäin! Noh, tyhmyydestä saa kärsiä...
dumdidum dum dum
Volle
10.02.2005 00:11:00
Voi etenkin yksinkertaisimpia efektejä tehdä esim. vero-levylle, jolloin mitään piirilevyä ei tietystikään tarvita. Tässä toki tarvitaan jonkinlaista tietämystä asioista, varsinkin, jos valmista suunnitelmaa osien sijoittelusta ei ole tarjolla. Ei tarvitse litkuja kuitenkaan.
Nam.
matmal01
12.02.2005 01:45:18
mistä osotteesta löytää delay pedaalien kytkentäkaavioita? siinä pitäisi olla mukana myös osaluettelo.
matmal01
12.02.2005 01:57:55
saako mistään valmiita delay pedaalin rakennussarjoja ja jos saa niin mistä?
Zeni
12.02.2005 09:52:29
saako mistään valmiita delay pedaalin rakennussarjoja ja jos saa niin mistä?

www.spelektroniikka.fi :ssä muistaakseni oli yksi valmis sarja. Käyttökelpoisuudesta en tiedä.
Joq
12.02.2005 15:52:10 (muokattu 12.02.2005 15:52:23)
Voi etenkin yksinkertaisimpia efektejä tehdä esim. vero-levylle, jolloin mitään piirilevyä ei tietystikään tarvita

Itse tein FF:n verolle, ja olen suunnitellut teoriassa toimivan layoutin MXR Phase 45:lle. Kyllähän noitten tekemiseen aina aikaa kuluu, mutta onpahan silti yksinkertaisempaa kuin piirilevyn syövyttäminen IMO.
takape
16.02.2005 22:34:48
tilasin osat ja ajattelin aloittaa Distortion plus pedaalin ja EA-tremolon tekemisen.

D+: http://www.generalguitargadgets.com … p;task=view&id=42&Itemid=74

EA-trem: http://www.generalguitargadgets.com … task=view&id=108&Itemid=138

Piirilevyt kokeilen tehdä tuolla piirustusmenetelmällä ja tuolta GGG:stä katson ohjeita.
Katsotaan mitä tulee.
opuh
16.02.2005 22:47:24
Olisi kiva tehdä joku tollanen oma särö, muttta mistä löytäisi tollasen 2N5089 trankun. En ole millään nettisivulla nähnyt.
Hahahah
Tubeman
18.02.2005 07:50:50

Bebekiltä löytyy kytkentälevyjä jotka on "Veroboardin" kaltaisia,erilaisilla layouteilla ,pitää vain valita sopivin niistä,
tosin nämä koekytkentälevyt työllistää suunnitteluvaiheessaenemmän,mutta vaiva kannattaa,lopputulos on sitten hyvä kun tuumailee ja tekee osasijoituskuvan paperille.Olen ottanut kopiokoneella foliopuolelta kuvan ,tämän päälle on helppo osasijoittelua tehdä sitten lyijykynällä kun on oikea mittasuhde käytössä.
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
pliksu
01.03.2005 08:16:58
Itse ajattelin kiikuttaa paikalliseen amikseen. Muutenkin jos on suhteita johonkin kys. alan opiskelijaan, niin varmasti homma hoituu budjettiluokan hintaan.
I’m free to be whatever I. Whatever I choose and I’ll sing the blues if I want | kalamies#13 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)