Aihe: SWR workingman´s kaapit
1
ozmo
14.02.2005 15:38:31
Eli millaisia kokemuksia teillä on noista kaapeista? Lähinnä haluaisin tietää miten on kestänyt käytössä, mutta toki saundistakin voi heittää mielipiteensä.
losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen!
HC.Pälä
14.02.2005 15:54:47 (muokattu 14.02.2005 15:55:33)

Minulla on semmoinen 4x10 workingman kaappi.
Ei mitään pahaa sanottavaa siitä. Tosiaan en ole monta eri kaappia kokeillut mutta hyvin tyytyväinen olen tämän kanssa.
Ainakin tämä toistaa loistavasti korkeammat äänet, mutta pillin saa pois päältä jos tämä häiritsee. (Off / 0dB / +15dB kytkin muistaakseni.. tai oliko se +5 dB.. no ihan sama..+ jotain dB). Släppäilyyn mainio. Terävä saundi.
En tiedä miten hyvin tämä siis sopeutuisi esim. dubin soittamiseen. ehkä 15 tuumainen versio (en ole kokeillut).

Mitäs muuta sanoisin.. aika painava vempele, rullat tulee onneksi mukana, ne on helppo laittaa ja ottaa pois.. Siitä painosta tulee toisaalta semmoinen "laatufiilis".

Tjaa, siinä semmoinen ensiapu arvio kun ei tule muuta mieleen. Jos tulee tarkempia kysymyksiä niin niihin on aina helpompi vastata :p

edit: käytössä on kestänyt kaikki tähän asti.
Let the bass Kikzz.
ozmo
14.02.2005 18:54:48
käytössä on kestänyt kaikki tähän asti.

Mitenkäs kauan toi kaappi on sulla ollu?

Terävä saundi.

Terävä saundi tyyliin hartke vai?
HC.Pälä
15.02.2005 09:09:49

Mitenkäs kauan toi kaappi on sulla ollu?
Noin parisen vuotta. Ei ole joutunut kärsimään mitään tehoroudausta. mutta on sitä sinne sun tänne raahattu. Hyvin on myös kestänyt tehopiikit nupista.

Terävä saundi tyyliin hartke vai?
Jaa no sitä en osaa nyt tarkalleen sanoa kun en ole sen kummemmin Hartken mallistoon päässyt käsiksi. Jos tarkoitat sitä legendaarista metallista ääntä mikä hartkesta kuulemma tulee niin sanoisin että ei se niinkään metallinen ole.

SWR kotisivuillaan ja käyttäjät swr foorumilla ainakin kovasti väittää että niiden mallisto toistaa tasan tarkkaan sen saundin mikä tulee sisään (kun säädöt ovat nollassa tietenkin).

Mielestäni ainakin hyvä hinta laatu suhde. Omani pidän pitkään.
Let the bass Kikzz.
ozmo
15.02.2005 13:31:48
Jaa no sitä en osaa nyt tarkalleen sanoa kun en ole sen kummemmin Hartken mallistoon päässyt käsiksi. Jos tarkoitat sitä legendaarista metallista ääntä mikä hartkesta kuulemma tulee niin sanoisin että ei se niinkään metallinen ole.

En sanoisi Hartken ääntä "metalliseksi" vaan juuri tollai teräväksi ja ehkä kirkkaaksikin... Näin ollen tommonen työmiehen 2xkymppi kävisi hyvin mun hartken "läjän" jatkoks.

SWR kotisivuillaan ja käyttäjät swr foorumilla ainakin kovasti väittää että niiden mallisto toistaa tasan tarkkaan sen saundin mikä tulee sisään (kun säädöt ovat nollassa tietenkin).

Tämä olisi todella hyvä asia, kun jonkin asteisia särö härpäkkeitä käyttelen. Vielä kun sen pillinkin kerta saa pois pihisemästä... (tosin näin taitaa olla lähes kaikissa pillin omaavissa kaapeissa)

Mielestäni ainakin hyvä hinta laatu suhde. Omani pidän pitkään.

Kieltämättä vaikuttaa erinomaiselta hinta laatu suhteelta, kun t-kaupassa hinta on lähempänä Behringerin, kuin Harten vastaavaa... :) Pitääpä hoitaa finanssiasiat kuntoon ja laittaa kaappi tulemaan. Kiitän.
HC.Pälä
15.02.2005 13:51:31

En sanoisi Hartken ääntä "metalliseksi" vaan juuri tollai teräväksi ja ehkä kirkkaaksikin... Näin ollen tommonen työmiehen 2xkymppi kävisi hyvin mun hartken "läjän" jatkoks.

Kirkas, juu :)
Let the bass Kikzz.
januz
19.02.2005 11:27:52
Onko Thomannilta tilattu? Suomessa ei taida olla maahantuojaa, jotta pääsis kokeilemaan... Epäilyttää joteski toi kohtuullinen hinta, tosiaan turhan lähellä Behringeriä. Kovin ne omilla sivuillaan kyllä kehus, tietenki... Pitäis ehkä löytää jostain lisää käyttäjäkommentteja. Minkä nupin perässä toi sun käytössä muuten on? Basso on normaali 4-kielinen e-vireessä? 4x10 ei ilmeisesti vitosella toistais hienosti alimpia, kun toi -6dB ilmotetaan 50Hz:n...
Itseasiassa ei hullumman hintasia ton kyseisen sarjan nupitkaan!
ozmo
19.02.2005 11:45:12
Epäilyttää joteski toi kohtuullinen hinta, tosiaan turhan lähellä Behringeriä.

Varmaan ovat tilanneet erikoisen suuren erän noita kaappeja tai jotain vastaavaa millä tota hintaa saa tiputettua, sillä muistelisin että jokin aika sitten ton 4x10":n hinta oli vähän päälle 700 nyt se on jotain 500...
Cornflake
19.02.2005 12:17:46
januz:
Kovin ne omilla sivuillaan kyllä kehus, tietenki... Pitäis ehkä löytää jostain lisää käyttäjäkommentteja.

Mitä tuota HC Pälän kaappia olen tyyppaillut niin hyvä peli on. Soundi on tosiaan kirkas ja selkeä. Hyvä.

4x10 ei ilmeisesti vitosella toistais hienosti alimpia, kun toi -6dB ilmotetaan 50Hz:n...

Sulla taitaa mennä nyt kaksi asiaa sekaisin. On eri asia mihin asti kaappi toistaa ja miten se potkii. Basso ei ylipäätään potkaise enää tuolla 50Hz kieppeillä.

Käytännön esimerkkinä aiheesta: mä soitan itse 5 kielisellä, puolikkaan alavireessä vieläpä, ja hyvin on ko. kaappi potkassut keikoilla kun ollaan Pälän kamoilla vedetty.

Tietty jos haluaa niitä huminoita mukaan niin sitten sellainen skobe joka tosiaan toistaa alemmas. Jos potkua haet niin tuossa ei jää tässä mielessä kaapista kiinni.
Lick my lovepump! Redbound
Teijo K.
19.02.2005 12:59:13 (muokattu 19.02.2005 12:59:49)

Taannoisessa BassPlayerissä oli arvostelu koko Workingman's sarjasta, ja totesivat vahvistimet tasoltaan paremmiksi kuin nuo kaapit. Tietysti vertasivat siinä SWR kalleimpiin malleihin, eli siitähän se on kiinni mihin verrataan. Minulla on ollut kaksikin Workingman's comboa, 12" ja 15". Molemmat ajoivat asiansa ihan mukavasti. Että tiedä häntä. Kyllä niillä soitti, vaikka mitään ihmeellisiä super-tuntemuksia eivät tuoneetkaan, eikä kaduta niden hukkaaminenkaan.

Ps. Taannoisessa = n. 10-5v sitten.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)