Aihe: Kauanko ihan perus pyöreä levy kestää kulutusta?
1 2
marke-
18.02.2005 20:57:43
Vaikkapa nykyäänkin mielestäni tehdään aika perkeleen hyvää musiikkia, silti aniharva levy tuntuu kestävän kuuntelua todella pitkään.

Ennevanhaan jaksoin kuunnella esimerkiksi Faith No Moren King For a Day, fool for a lifetimea aikalailla vuoden aktiivisesti. Nykyään uuden levyn viehätys kestää about maks.4 viikkoa. Vanhoihin ostoksiin kyllä palaa silloin tällöin ihan jees fiiliksillä ja välillä paremmillakin, mutta aika harvassa tuntuu nykyään kestokulutusta varten tehdyt levyt olevan.

Kertokaa vaikka uusia levyjä joita ootte jaksanu kuunnella ahkerasti. Uusin (siis julkaisumielessä uusin) ahkerassa kulutuksessa ollut levy tais olla mulle Toolin Lateralus. Sitten noita joitain vanhempaa on tietysti nykyäänkin jaksanu jauhaa soittimessa kauan..

ps. Pistäkää joku vaikka komentti että 'Black Sabbathin' jälkeen ei oo tullu mitään hyvää.
moi
Deathrace King
18.02.2005 23:17:49

Kertokaa vaikka uusia levyjä joita ootte jaksanu kuunnella ahkerasti.

Mistä asti lasketaan "uudet" levyt? Jos oletetaan että 2000-lta, niin ainakin:
Iron Maiden - Brave New World
Exodus - Tempo Of The Damned
The Hauntedin - One Kill Wonder ja The Haunted Made Me Do It.
jne... Nää tuli ekan minuutin sisällä mieleen.

Että löytyyhän noita vaikka kuinka.
Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr).
Dropped C
19.02.2005 02:55:52
ps. Pistäkää joku vaikka komentti että 'Black Sabbathin' jälkeen ei oo tullu mitään hyvää.

Itse asiassa Sabbath on se ainoa bändi jonka levyt kestää ikuista kuuntelua. Tottakai niitä on muitakin kestosuosikkeja, mutta kyllä Sabbath on se ainoa oikea...
Pelsi
19.02.2005 03:18:39
Iron Maiden - Brave New World

Yllättävän kova. Ostin vuonna 2001, soittimessa pyörii silloin tällöin edelleen. Sama juttu Halfordin Resurrection-kiekon kanssa.

Kyllä hyvä levy kestää kulutusta. Tosin peliliike on ikäänkuin "säästellä" jotain levyä, jotta sitä ei aivan kuuntelisi puhki. Vaikkapa uuden Priestin kanssa voisi tehdä niin, että kuuntelisi kerran antaumuksella läpi ja jättäisi muhimaan. Kuuntelisi jotain muuta musiikkia ja jatkaisi Priestin parissa taas vähän aikaa.
Kalamies #3 >-)))>
edha
19.02.2005 08:42:37 (muokattu 22.02.2005 07:57:33)
Horna - Viha ja viikate
tuon ep:n neljään kappaleeseen ei kyllä ole kyllästyny, mutta ehtiihän niihin vielä...
Yli Jumala
Torniojaws
19.02.2005 09:06:02

Melko harva levy kestää jatkuvaa kuuntelua, joten itsellä se ainakin menee niin, että kerran kuuntelen sen mitä kiinnostus riittää, sitten meneekin pidempiä aikoja etten edes kuuntele. Sitten myöhemmin se taas löytyy.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Billsner
19.02.2005 10:01:46
Cd:n levyn fyysinen käyttöikähän on noin 30 vuotta (olettaen että sitä ei käytetä tuopinalustana).

Musiikillinen kestävyys on taas toinen juttu. Älkää ostako huonoja levyjä.

Black Sabbathin jälkeenhän ne hyvät bändit alkoivat vasta tulemaan.
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa.
MrFunk
19.02.2005 10:47:38
Cd:n levyn fyysinen käyttöikähän on noin 30 vuotta (olettaen että sitä ei käytetä tuopinalustana).

No kylläpäs on perseestä. Mitä hyötyä tässä enää sitten on levyjä ostella?

Mulla on aina kulutuksessa juuri ostetut, tai pari viikkoa sitten ostetut, ja koska ostan uusia koko ajan, niin uudet levyt pyörii koko ajan. Välillä tietenkin pistän jonkun vanhan alusta loppuun.
"Ensin vedetään tää riffi hitaasti ja sitten sama grindillä"
Deathrace King
19.02.2005 12:27:07

Black Sabbathin jälkeenhän ne hyvät bändit alkoivat vasta tulemaan.

Juurikin näin!
Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr).
Torniojaws
19.02.2005 13:00:23

Tehdaspainetuilla on lähempänä 100 vuotta arviolta. Kotipoltetut on sen 25 vuotta arviolta.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Billsner
19.02.2005 13:32:25
Tehdaspainetuilla on lähempänä 100 vuotta arviolta. Kotipoltetut on sen 25 vuotta arviolta.

TDK näköjään lupaa levyilleen 70 vuoden käyttöikää. Minä olen kuullut puhuttavan 30 vuodesta, se onkin mutua.
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa.
Aegis
20.02.2005 13:14:32
Yleensä ne levyt mitkä on ensimmäisellä kuuntelulla tajuttomia killereitä menettävät tehonsa aika äkkiä ainakin minun kohdallani. Monet kypsyttelyä vaatineet levyt taas kestävät vuodesta toiseen. "Uudemmista" varmaankin kaksi Halfordin soololevyä, sitten Hauntedin One Kill Wonder ja monet UG-julkaisut.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
marke-
20.02.2005 14:09:52
Yleensä ne levyt mitkä on ensimmäisellä kuuntelulla tajuttomia killereitä menettävät tehonsa aika äkkiä ainakin minun kohdallani.

Todellakin!

Tää on ihme juttu, mutta se on vaan karu fakta, että helposti avautuva musiikki ei jaksa kauaa viehättää, koska niistä kappaleista ei löydä pitemmän päälle mitään mielenkiintoista.

Toinen jännä juttu on, että helposti avautuvan musiikin ei välttämättä tartte olla yksinkertaista tai vaikeasti avautuvan musan ei tartte olla monimutkasta.. että jee.
moi
Torniojaws
20.02.2005 14:15:58

Yleensä ne levyt mitkä on ensimmäisellä kuuntelulla tajuttomia killereitä menettävät tehonsa aika äkkiä ainakin minun kohdallani.

Itsellä löytyy kyllä myös niitä, jotka kestävät ja kestävät alkuinnostuksenkin jälkeen. Parhaita esimerkkejä (suluissa vuosi milloin ensikerran kuulin):

Fear Factory - Demanufacture (1997)
Arcturus - La Masquerade Infernale (2002)
Soilwork - The Chainheart Machine (2000)
Devin Townsend - Ocean Machine (1999)
Helloween - Better than Raw (1998)
Rammstein - Herzeleid (1997)
Emplate
20.02.2005 14:51:09

Opethia ja System of a Downia ainakin itse jaksan kuunnella. On niitä monia muitakin, mutta tästä ohimennen muutaman mainitakseni.
Lisää ahdistustasi - http://www.stoi.tk
Heathen
21.02.2005 12:14:37
Dion Holy Diver on ekoja hevilevyjä joita oon kuunnellu, ja se uppoo edelleen pirun hyvin, ei siihen ikuna kyllästy. Eli sellaset 9vuotta on se levy soittimessa pyöriny aina tasaisin väliajoin.
Se, joka menettää järkensä on yleensä viimeinen, kuka sitä kaipaa.
Heathen
21.02.2005 12:15:41 (muokattu 21.02.2005 12:20:02)
Kertokaa vaikka uusia levyjä joita ootte jaksanu kuunnella ahkerasti.

Sori, en lukenu kunnolla...

Uusista levyistä parhaiten kuuntelua on kestäny sellaset levyt kuin cradle of filthin midian ja cruelty and the beast. Niistä tuntuu kokoajan löytyvän jotain uutta vaikka kuuntelis kuinka.
Se, joka menettää järkensä on yleensä viimeinen, kuka sitä kaipaa.
BenGlenton
21.02.2005 14:20:40
Uudemmista levyistä parhaiten kulutusta on kestänyt Mastodonin Leviathan.

Muuten kuuntelu suuntautuu kyllä tuonne vanhempaan materiaaliin, pantera, entombed, dismember ym.
www.supremecourtband.fi
Kiviniemi
21.02.2005 16:09:07
Kyllä The Crown:in "Deathrace King" on ollut viimeisimpiä tutuiksi tulleita levyjä joihin ei tunnu kyllästyvän millään. Lisäksi Death:n Symbolic tuntuu kestävän kuuntelua.
Elämä on kurjaa ja juuri kun nostat päätäsi paskasta, vetää piru viikatteella
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)