Aihe: Seisaaltaan soittaminen?
1 2 3 4
Montte
01.01.2005 14:36:54
Seisaaltaan sitä täällä soitellaan. Paitsi akustista istuen.
Vain Stratocasterilla On Merkitystä.....
Migo
20.01.2005 15:20:32
Seisaaltaan soitan nykyisin kun ei tuommoisella les paul mallisella saa niin hyvää soittoasento istualtaan..Mutta molemmat on ihan hyviä toisaalta..kai..?
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
Mrezzye
21.01.2005 11:22:49

Minusta seisaaltaan soittaminen tulee luonnollisemmin. Oikean käden liike on rennompi. Tottumuskysymys. Hyvä se on opetella soittamaan seisoenkin, jos meinaat keikkailla tulevaisuudessa.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
inflames
25.01.2005 20:22:48

Itse treenailen myös makuultaan telkkaria katsellessa :-)

Sama.
Olis muuten huvittavaa kattoa keikkaa, jossa bändille on tuotu
lavalle sohvat ja kaikki paitsi rumpali pötköttää makuultaan
sohvilla soittamassa :D

ööö....
Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus 'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell
Volle
25.01.2005 22:19:02
Sama.
Olis muuten huvittavaa kattoa keikkaa, jossa bändille on tuotu
lavalle sohvat ja kaikki paitsi rumpali pötköttää makuultaan
sohvilla soittamassa :D

ööö....

Tämmöstä me ollaan suunniteltu... :)

Eläkeläisillä on kaikilla tuolit ja edessä pöydät.

Ja eräällä punk-yhtyeellä oli taustadokaajat.
Nam.
Kapane
30.01.2005 14:14:32

Kyllä mä olen sitä mieltä, että seisaaltaan soittamista kannattaa alkaa heti treenailla. Kannattaa koklata kitaraa vähän eri korkeuksille, jotta löytää sen position jossa soitto parhaiten käy. Ja muistaa, että polvissa roikkuva kitara voi näyttää peilin edessä coolilta, mutta ergonomiselta kannalta se ei ole paras mahdollinen juttu.

Tämä on niin totta. mitä alempana kitara on sitä paskemmin otelauta käteni toimii.
tommiot
30.01.2005 14:16:32 (muokattu 30.01.2005 14:17:25)
Tämä on niin totta. mitä alempana kitara on sitä paskemmin otelauta käteni toimii.

Ja mitä alempana kitara on, sitä paremmin plekukäsi toimii, tai sit oon vaan liikaa soittanu kitara polvissa, kun käsi väsyy hetkessä kun istuen soittaa jotain nopeita riffejä.
Pastilli?
MrFunk
30.01.2005 22:05:23
Soitin aluksi puolisen vuotta istuvalteen. Oli kyllä perin outoa nousta siitä sitten seisomaan... Harjoittelin kitara munilla sitten pakotetusti pari kuukautta ja ei vieläkään sitä vapauden tuntua. Säädin hihnaa ehkä kolmella sentillä ja ero oli huomattava. Kyl on pienestä kiinni.

Nyt täytyy sanoa, että seisaalteen saa komppauksiin paljon enemmän voimaa ja jänteikkyyttä.
"Ensin vedetään tää riffi hitaasti ja sitten sama grindillä"
koopa
31.01.2005 00:10:06
Ja sitten kun soittaa seisaaltaan kannattaa aina varsinkin keikalla tarkastaa että ne hihnan kiinnikkeet on suorassa. Itselläni on käynyt muutamaan otteeseen keikan aikana niin että kitara on tippunut melkein lattialle kun on hihna irronnut. Aina silloin tällöin tätä ongelmaa näkee muillakin.
Argumentum baculinum
Zed
31.01.2005 09:45:03 (muokattu 31.01.2005 16:25:06)

Klassisen kitaran koulutuksen saaneena minulle on luontevampaa soittaa istualtaan. Seisaaltaan soittamiseen minulla on tapani mukaan kaksijakoinen suhtautuminen. Mikään ei oikeastaan näytä ärsyttävämmältä ja leuhkemmalta, kuin löysissä vaatteissa olkapäätatsilla kitaraa seisten veivaava modernrockari, jonka jalkaterät ovat kymmentä vaille kaksi -asennossa, ja vasen polvi hiukan enemmän koukussa.
Cadense
31.01.2005 19:23:46
En ole vielä hirveän kauaa soittanut kitaraa, mutta kun olen muutaman kerran kokeillut soittaa seisaaltaan niin helppoa se ei ainakaan ole ollut. Kannattaako jo heti alusta lähtien harjoitella seisaaltaan soittoa? Onkos jotai kikkoja, jotka helpottaisivat?

Ai, ei mulla vaan koskaan ole tuota ongelmaa ollut. Miksi pitäisi kiinnittää huomiota siihen et seisooko vai ei, kitaraahan siinä soitetaan eikä mietitä että joo mitähän ne mun jalat nyt tekee.
Tauvo
31.01.2005 23:19:36
Ja eräällä punk-yhtyeellä oli taustadokaajat.

Estradaspherellä on joskus keikalla mies joka istuu lavalla kuulosuojaimet päässä ja lukee kirjaa.
Fortune
02.02.2005 01:10:44
Ai, ei mulla vaan koskaan ole tuota ongelmaa ollut. Miksi pitäisi kiinnittää huomiota siihen et seisooko vai ei, kitaraahan siinä soitetaan eikä mietitä että joo mitähän ne mun jalat nyt tekee.

Eikun tavoitehan on oppia soittamaan sitä niin hyvin, että voi nimenomaan keskittyä miettimään, miltä näyttää ja kuinka maksimoida haara-asennon leveys.

Sitä on kitaransoitto pohjimmiltaan.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Synnyttäjä
02.02.2005 14:16:13

Hyvä, että sanoit jalat.
"Every day there is another/ Band that got big by playing a cover" -ST
kikkomän
02.02.2005 17:39:56

Kannattaako jo heti alusta lähtien harjoitella seisaaltaan soittoa? Onkos jotai kikkoja, jotka helpottaisivat?

Helpottavia kikkoja ei taida muita kuin että kiristä hihna niin lyhyeksi että keppi on navan kohdalla.
Kunhan vain tatsisi paranee kyllä sinäkin nouset " vedestä maalle". ja siitä eteenpäin se on kuin olisit juuri opetellut ajamaan pyörällä.
Siittiö sanoo : "glölö,mmm glölö,mmm."
Booligan
03.02.2005 11:38:22

Paremmin soittaa seisaaltaan IMO. On parempi asento selälle ja kädelle, ei paikat väsy eikä kipeydy niin nopeesti.
Doesn´t matter what you see Or into it what you read You can do it your own way IF IT`S DONE JUST HOW I SAY
Tempura
18.02.2005 19:17:19 (muokattu 18.02.2005 19:18:05)
Akustinen menee täälläpäin luontevammin istualtaan ja sähkökitara seisaaltaan, riippuen paljon siitä mitä ja miten soittaa.

Jos yritetään sähkökitaralla jotain sooloa, tai muuta mikä vaatii jonkunlaista tarkkuutta, niin istualtaan voi mennä sekin.
Jos haetaan jotain Neil Youngin tapaista rentoa soittelua
jammailuhengessä, niin en osaa sitä muutakuin seisaaltaan, istualtaan tällainen tuntuu liian jäykältä.
Tietenkin voimariffailukin on seisaaltaan nimensä mukaan voimakkaampaa yleisesti.

Ja akustisella tietenkin voi soittaa seisaaltaan jotain rämppäämisbiisejä, mutta näppäily ja muu perusakustinen kama menee selvästi luontevammin istualtaan.

Eli tilanteen mukaan, ja sitä selkää kannattaa pitää silmällä - itselläni muutenkin huono selkä, ja istualtani soittaessa tulee väliin tuska. Eli mulla näinpäin, istumisesta tulee ergonominen rangaistus, kun en osaa suorassa istua.
metallica89
18.02.2005 21:05:33
Miulla menee seisaalteen soittaessa peukalo aina siihe kaulan päälle vaik sen pitäs olla siellä keskellä. seisaalteen en saa myöskään dempattua hyvin ohkasia kieliä eikä muutenkaan biist mee läheskää niin hyvin ku muuten. Ja en pidä tota kitaraa hirveen alhaalla... oon kokeillu vaikka miten.
tommiot
18.02.2005 21:08:39
Miulla menee seisaalteen soittaessa peukalo aina siihe kaulan päälle vaik sen pitäs olla siellä keskellä.

Ei kai se haittaa, jos ei häiritse soittoa? Mullakin menee noin välillä, että olisi mukavan tuntuista soittaa, ja varsinkin venytyksissä on noin.
Pastilli?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)