Jubileu 18.02.2005 16:54:57 (muokattu 18.02.2005 17:05:08) | |
---|
Onko Epiphone ES-335 The Dot hyvä/ok kitara? Hinta on tippunu aika hyvin alas parin vuoden sisällä, mutta onko laadullisesti/käytännössä kuinka hyvä? Eli ts. kannattaako ostaa? Entä onko Epiphonen Sheraton II hyvä? Onko The Dot´in ja Sheratonin välillä suurta eroa käytännössä (tai laadullisesti)?? |
Bluesmies 18.02.2005 18:06:32 | |
---|
Kaverilla oli toi kerran ja muutaman kerran soittelinkin. Siis dotti. Eipä se yhtään hassummalta tuntunut, tosin en välttämättä itse ostaisi. Samalla hinnalla saa tod.näk. parempiakin keppejä. Mutta hienohan tuo on ja siis eipä tuossa nyt kovin pahasti voi mennä vikaan. Uusi musiikkinäyte profiilissa. |
Kuha 18.02.2005 18:16:26 | |
---|
Tsekkaa myös Tokain ES-60. Musamaailma ainakin myy. Muistakaa venytellä. |
Meidän orkesterin kitaristilla on tommonen dotti. Helvetin hyvä soundi ja soittotuntuma hintaisekseen. Tosin aika monet ovat kuulemma vaihtaneet mikit tuohon. Ja mun mielestä yksi näteimmistä kitaroista mitä löytyy ja sekään ei ole yhtään pahitteeksi. Musisointi on meillä semmosta kitaravetoista poppia ja sellaiseen se sopii kuin nenä päähän. Ja sheratoni taitaa olla vaan sellanen koristellumpi malli tuosta ja olen kuullut että ne kultaukset kuluu aika nopeasti. (se kuluminenkaan ei tietysti aina ole paha asia). Ota nyt tosta sitten selvää... Solemmie. |
erkko 18.02.2005 19:28:21 | |
---|
Epiphonen Dotti on kyllä helvetin hyvä kitara hintaisekseen: niitähän saa 350 eurolla Saksasta. Pari tuttua omistaa sellaiset ja oon päässyt testailemaan niitä. Kitarat tuntuu hyviltä ja mikitkin on ihan ok. Ajattelin itekkin hommata Epiphonen Dotin, on nääs tosi cool kitara!!! |
duane 18.02.2005 21:50:54 | |
---|
Mulla on Dot ja se on hintaansa parempi peli...omani oli torillakin, mutta enpä taida siitä sittenkään luopua. Mikit voisi vaihtaa, ja itse varmaan laitan bigsby-tyylisen vibran, kunhan talous kohenee... Roudarikin on ihminen. |
Xiauoko 20.02.2005 10:57:28 | |
---|
www.dinomansik.tk |
E.Q 20.02.2005 11:12:28 (muokattu 20.02.2005 11:17:02) | |
---|
Osaakos kukaan sanoa että mitä eroa Dotilla on Epiphonen Rivieraan kuin hinta? Noin pikaisesti tarkasteltuna ainakin toi bigsby-mallinen kampisysteemi puuttuu dot:ista sekä kaulan valmistusmateriaali on DOT:issa vaahteraa ja Riviera:ssa taas mahonkia kuten esikuvassaan Gibsonin ES-335:ssä. EDIT:Jaaha, no huomasin just että tuossa rivierassa joka tossa linkin takana on, niin ei ole sitä kampeakaan joka taas on tässä luettelossa jota katselen, joten ainoaksi eroksi jäänee tuo kaulamateriaali sitten vissiin. K100#10 |
fox 20.02.2005 11:33:46 | |
---|
joten ainoaksi eroksi jäänee tuo kaulamateriaali sitten vissiin. Joka ei ole siinä "esikuvassakaan" aina mahonkia, Gibson käytti 335:ssä kuten niin monissa muissakin malleissaan kolmipala-vaahterakaulaa 70-luvulla. On mun mielestä hyviä kauloja, tukevia ja kestäviä.. Meidän "ekstra-kitaristilla" on Epin Dotti, toimiva on se, mutta minä pidän kaulaprofiilia hiukan "paksuna". Kas kun niistä 60´s kauloista pidän. |
E.Q 20.02.2005 11:44:23 | |
---|
mutta minä pidän kaulaprofiilia hiukan "paksuna". Kas kun niistä 60´s kauloista pidän. Mutta kas kun niillä ei voi taas meloa, koska lapa on niin onnettoman pieni. ;?) K100#10 |
fox 20.02.2005 12:35:34 (muokattu 20.02.2005 12:36:28) | |
---|
Mutta kas kun niillä ei voi taas meloa, koska lapa on niin onnettoman pieni. ;?) Niin niin, mutta keveempi mela on edullisempi rasituksen minimoimiseksi..:) Asiaan jälleen: tuo profiilijuttu on mitä suurimmassa määrin ns. tottumis- ja mieltymyskysymys. Sen vuoksihan niitä erilaisina tehdään, ja myöskin vähän tuostakin syystä kannattaa ennen ostoa kitaraa kokeilla, varsinkin jos ei ole tietoa esim. juuri siitä. millainen kaulaprofiili sieltä olis tulossa... Edith: kirotus-vihre.. |
K gas 24.02.2005 01:43:44 (muokattu 25.02.2005 15:21:38) | |
---|
Dotin ja Rivieran ero on ymmärtääkseni, että Riviera on läpiontto, Dotissa taas on sisällä järeähkö pölkky. Tästä seuraa ero kielten kiinnityksessä: Dotissa on samanlainen kieltenpidike/tallasysteemi kuin Les Pauleissa, Rivierassa kielet tulee päädystä lähtevään kielenpidikkeeseen, ja on kai soundikin sitämyöten erilainen. |
komero 24.02.2005 02:16:36 | |
---|
Onko Epiphone ES-335 The Dot hyvä/ok kitara? Hinta on tippunu aika hyvin alas parin vuoden sisällä, mutta onko laadullisesti/käytännössä kuinka hyvä? Eli ts. kannattaako ostaa? Mulla on tuollainen ja hyvältä se tuntuu. Nyt on vaan liian paksut kielet ja tuntuu hankalalta soittaa. Kumma kyllä tuossa tuntuu paremmalta aika ohuet kielet (11-setti) kuin paksummat. Kannattaa ostaa ainakin jos halvalla saa. Saundi on mun mielestä hyvä. - Klaus Komero - |
p130 24.02.2005 09:00:07 | |
---|
Onko The Dot´in ja Sheratonin välillä suurta eroa käytännössä (tai laadullisesti)?? Dot ja Sheraton ovat koristelua lukuunottamatta sama kitara. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |