Aihe: Edullinen ja pieni kosketinsoitin
1
StJerky
18.02.2005 09:33:42 (muokattu 18.02.2005 09:46:59)
Olisiko suosituksia mikä olisi edullinen ja helposti roudattava kosketinsoitin josta pitäisi löytyä kohtuulliset Hammond ja pianosoundit (joku "Herra Mirandos" tyylinen moog soundi olisi mahtava, mutta taitaa olla liikaa pyydetty, 80-luvun lopun tukkahevisoundeja ei tarvitse löytyä).

Käyttötarkoitus olisi sellainen, että toinen kitaristi voisi tarvittaessa soittaa koskettimia, esim kappaleen introissa, väliosissa tms. Hintaluokka n. 100-200€. Myös voisi ehdottaa mitä malleja voisi etsiä käytettynä ko. hintaluokassa.
baron
18.02.2005 10:02:22

Mulle kans!
Mä en jaksa roudata mun isoja kiippareita kaikenmaailman treeneihin, joku kevyesti kainalossa kulkeva, jossa jonkunlainen pianosoundi ja joku pitkä, esim joku urkusoundi.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
StJerky
18.02.2005 10:22:08
Lisäisin vielä, että kaikenlainen ylimääräinen toiminnallisuus (demokappaleet, rytmit, ohjelmointi ym. käyttöliittymää monimutkaistava) ei ole toivottua.
BaariMikko
18.02.2005 14:11:46 (muokattu 18.02.2005 14:14:33)

Fakta: tuollaista ei ole. Pistä hintoihin nolla perään, niin alkaa jo jotain löytymään.

Korg X5 (käytettynä tietty) on aika pieni ja halpa (250-400e, tms.) ja soundit ovat käyttökelpoisia.

Mitenkä tuo X5, irtoaako siedettävää urkusoundia, että kehtaisi vetää livenä rokkibändissä?

EDIT: juttuhan on siis se, että pitäisi joku kohtuuhintainen vehje saada urku- jousi- sekä synajuttujen soittamiseen livenä, yhdellä vehkeellä menee välillä kököksi. Vintage Keysin kosketinversio voisi olla hyvä, muttei niitä näytä liikkuvan.
"Onneks tää on vaan harrastus ni ei rupee vituttamaan"
-Mikael
Stargazers
18.02.2005 14:35:17

Mitenkä tuo X5, irtoaako siedettävää urkusoundia, että kehtaisi vetää livenä rokkibändissä?

No henk. koht. olen sitä mieltä, että kyllä irtoaa. En muista onko urkuääntä vakiona (preseteissä), mutta ainakin jostain netistä imutetusta äänipankista oon siirtänyt koneelta itelle hyvän (ainakin omasta mielestäni) urkuäänen.

Ite maksoin 230€ tosta X5D:stä (X5 ajaa kyllä almost saman asian) käytettynä. Ihan näin suuntaa-antavana hintana.
Cirya
18.02.2005 15:48:04
Siis hetkonen.. onko teillä jo valmiiksi joku kosketinsoittaja, jolla oma vehje, vai olisiko tämä kitaristi sitten bändin ainoa synisti? Jos kosketinsoittaja jo löytyy niin miten ois joku sen synaan liitettävä pikkunätti kontrolleri?

Jos tää pikkusyna tulee ainoaksi vehkeeksi, niin sitten on kyllä melko pienet markkinat tommosilla härveleillä..
Kuolema teinigooteille.. R.I.P Dimebag Darrell
StJerky
21.02.2005 15:00:29
Siis hetkonen.. onko teillä jo valmiiksi joku kosketinsoittaja, jolla oma vehje, vai olisiko tämä kitaristi sitten bändin ainoa synisti?

Ei ole kosketinsoittajaa. Jos olisi, niin tämä (hypoteettinen) vehje olisi tarpeeton. Soundi-ihanteet ovat 70-luvulla, mutta aidot senajan kamat ei mahtuisi edes harjoituskämppään (saati sitten että jaksaisi roudata).
baron
21.02.2005 15:02:30

Ei ole kosketinsoittajaa. Jos olisi, niin tämä (hypoteettinen) vehje olisi tarpeeton. Soundi-ihanteet ovat 70-luvulla, mutta aidot senajan kamat ei mahtuisi edes harjoituskämppään (saati sitten että jaksaisi roudata).

Steiway on usein paikalla, sitä ei tarvitse itse roudata.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)