Allekirjoittanut ei ole vieläkään mielestään löytänyt sellaista analogista säröpedaalia Fender blues juniorin ja Stratocasterin väliin, joka olisi miellyttänyt omaa korvaa. Siksipä kysynkin teiltä heimoveljet. Arvostan mietoa säröä, joka juuri ja juuri rikkoo vahvistimen cleanin pinnan ("kliinisyyden" takiahan nimenomaan olen päätynyt ko. vahvistimeen), ja on soundiltaan musikaalisen vivahtava "siniseen blues säröön", värittämättä kuitenkaan liikaa vahvistimen ja kitaran omaa luonnetta. Omistan pikku boosterin, jolla saadaan kyllä ajettua sitä mietoa säröä, mutta se on mulla enemmänkin tarkoitettu soolojen, ym. pikkujuttujen korostuksiin. Täytyy heti sanoa, että kaikista kehuista huolimatta "BJF Baby Blue" ei ollut minun pedaalini, vaikka onkin muuten ihan pätevä peli. Rohkeasti vain suosituksia, niin ehkäpä teidän vinkkinne edesauttavat asiaa eteenpäin :) "It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)" |
Shaft 18.02.2005 13:54:27 | |
---|
Marshall Bluesbreaker (MK1) on aika hyvä pedaali, ja niitä näkee aina välillä edullisesti käytettyinä. Uusista hyvä vaihtoehto olisi näilläkin palstoilla viimeaikoina esille tullut MEK TD-2 tai sen boosteriton versio TD-1. Pelkkä boosterikin saattaisi riittää tuohon käyttötarkoitukseen (esimerkiksi MEK Fetboost FB-1). |
superfly 18.02.2005 13:57:28 | |
---|
Bossin OS-2 toimii aika hienosti kun pikkusen himmaa kitaran volapotikkaa takasin päin kun toosa on melko miedolla säröllä. Todella rapsakkaat saundit lähtee hyvän vahvarin kanssa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
weelie 18.02.2005 13:58:43 | |
---|
No mitä olet testannut? Miksi pidit tai et pitänyt? Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Jungleman 18.02.2005 13:59:19 | |
---|
Olisi hyvä tietää, mitä pedaaleita olet testannut ja todennut kelvottomiksi. Saat vastaukseksi oletettavasti aika monta kertaa Boss SD-1 tai Ibanez TS9. Minä ehdottaisin Banzai Fireball 2 -pedaalia. Puhtaampi ja selkeämpi soundi kuin vaikkapa Fulldrive 2 -polkimessa, säätövaraakin on. Toisena tulee mieleen Barberit, LTD tai Direct Drive. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. |
Keke Urlaub 18.02.2005 14:58:37 | |
---|
Voodoo Labsin Sparkle Drive tulee ekana mieleen...siinähän on tämä cleaniboostin ja särön mix-ominaisuus, minkä avulla saa hyvinkin kevyttä rosoa. |
G-mies 18.02.2005 14:59:40 | |
---|
Voodoo Labin Sparkle Driveen loppui ainakin itsellä overdriven etsintä. "Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer |
blastoff 18.02.2005 15:07:06 | |
---|
Täytyypä vielä minunkin suositella Sparkle Driveä, kun sellaisen menin äskettäin hankkimaan. Ihan perus Tube Screamer on tietysti myös aina varma valinta. "Hey, It's the sun and it makes me shine" |
Stone 18.02.2005 18:47:49 | |
---|
No mitä olet testannut? Miksi pidit tai et pitänyt? Täytyy sanoa että, en varmaan kaikkia edes muista harmikseni. - Aikoja takaperin Fulltonen Fulldrive 2 jäi muistiin, mutta vaikea saada enään kohtuu hintaan (paitsi jos käytettynä liikkuu). Se soveltui ehkäpä paremmin noihin rokkihommiin, tosin vieläkin harkinnan alainen -BJF Blue Baby yllättävänkin ärhäkkä, jolle oikeassa paikassa löytyisi käyttöä, mutta itselleni epäilemättä vähemmän. Jotenkin persoonallisen ärhäkkä, mutta tappaa sitä omaa saundia -Sitten on näitä polkusimia, joita on varmaan toistamiseenkin ihan vaan fiilispohjalta tullut kokeiltua, joista ei kuitenkaan ole ehkä jäänyt mitään niin käteen, kuin 2 em. merkistä -Mun piti totta tosiaan kysyäkkin, että minkaslainen toi Bossin SD-1 olis blues hommissa (en ole nimittäin kokeillut), mutta mitä ilmeisimmin porukka on tykännyt siitä keskustelujen perusteella. Niin aivan...Mick Taylorhan käyttää sitä keikoilla "It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)" |
Mule 18.02.2005 19:14:43 | |
---|
Niin, eihän niitä BJF -palikoita voi olla mainostamatta, blues-meinikiin sitten se BabyBlue. SparkleDrive on myös hyvä peli, niin kuin tulikin jo todettua. Pastilli? (+leikit) |
Pluto 18.02.2005 20:03:33 | |
---|
Toistan itseäni pahasti, mutta Voxin Valve-Tone. Dillon, you son of a bitch! |
sir.henry 18.02.2005 20:48:17 | |
---|
And she said losing love is like a window in your heart. |
Dr. Muff 18.02.2005 20:59:27 | |
---|
Barder direct drive. Putiikkia sarjatuotantopedaalien hinnalla. Tuumasta toiseen. |
McNulty 18.02.2005 22:12:19 | |
---|
Visual Soundin Jekyll & Hyde... siitä löytyy kaikki miedosta OD:stä rankkaan säröön. Yhdessä spedussa kaksi erilaista säristintä... erittäin loistava värkki!!! |
blues swing 18.02.2005 22:47:42 (muokattu 18.02.2005 22:49:10) | |
---|
Allekirjoittanut ei ole vieläkään mielestään löytänyt sellaista analogista säröpedaalia Fender blues juniorin ja Stratocasterin väliin, joka olisi miellyttänyt omaa korvaa. Siksipä kysynkin teiltä heimoveljet. Arvostan mietoa säröä, joka juuri ja juuri rikkoo vahvistimen cleanin pinnan ("kliinisyyden" takiahan nimenomaan olen päätynyt ko. vahvistimeen), ja on soundiltaan musikaalisen vivahtava "siniseen blues säröön", värittämättä kuitenkaan liikaa vahvistimen ja kitaran omaa luonnetta. Omistan pikku boosterin, jolla saadaan kyllä ajettua sitä mietoa säröä, mutta se on mulla enemmänkin tarkoitettu soolojen, ym. pikkujuttujen korostuksiin. Täytyy heti sanoa, että kaikista kehuista huolimatta "BJF Baby Blue" ei ollut minun pedaalini, vaikka onkin muuten ihan pätevä peli. Rohkeasti vain suosituksia, niin ehkäpä teidän vinkkinne edesauttavat asiaa eteenpäin :) Hey Stone, Mun mielestä Blues Juniorissa itsessään on superhyvä kermainen soundi hieman yliohjattuna, tarvitko todella pedaalia siihen? Säädä tasot kitarasta ja skitan volumepotikka täysille sitten soolojen ajaksi... edit: vai oletko vaihtanut putket vähempigainisiksi? |
Pertsi 18.02.2005 23:32:36 | |
---|
Sparklelle pointsit täältäkin. |
alatama 19.02.2005 00:18:00 | |
---|
Visual Soundin Jekyll & Hyde... siitä löytyy kaikki miedosta OD:stä rankkaan säröön. Yhdessä spedussa kaksi erilaista säristintä... erittäin loistava värkki!!! Legendaarinen kommentti: minkä särön ottaisit autiolle saarelle - no tämän ! Ivan ja pilkan siedän, mutta en suoranaista vittuilua. |
J-PPP 19.02.2005 02:26:25 | |
---|
Visual Soundin Route 66. TS-9 ja hyvä kompura tai clean boosti samassa paketissa. |
Jucciz 19.02.2005 03:21:13 | |
---|
|
Tompsi 19.02.2005 03:34:21 | |
---|
Visual Soundin Route 66. TS-9 ja hyvä kompura tai clean boosti samassa paketissa. Komppaan. |