Aihe: Jack&Danny Brothers sikana säkissä!
1 2 3 4 5 6 7
SoulMan
17.02.2005 16:51:17
Missäs Lutziferi luuraa kun J&D:tä kehutaan täällä ilman mitään rajaa?
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
SilverBullet
17.02.2005 17:00:05
Onkos tuos J&D:ssä ihan mahonkibody ja -kaula?
Vai esim. leppää kuten korean Tokaissa tuppaa olemaan

http://www.jandd-guitars.com/jd-ls4.htm
SilverBullet
17.02.2005 17:06:33
Missäs Lutziferi luuraa kun J&D:tä kehutaan täällä ilman mitään rajaa?

Aika näyttää herääkö vastarannan kiisket ; ) mutta kandeis tyypata liimakaulaista J&D:tä ennen haukkumista. Yksilöeroja varmaan on jonkin verran, mutta mulla ainakin kävi paremmin kuin hyvin.
midprice
17.02.2005 17:47:21

Vai esim. leppää kuten korean Tokaissa tuppaa olemaan

http://www.jandd-guitars.com/jd-ls4.htm

No juu, tuolla sanottiin näin:
Body: Alder or Mahogany W/Quilted maple top
Neck: Maple or Mahogany

Miten tuon nyt sitten käsittää.
SilverBullet
18.02.2005 10:52:23 (muokattu 18.02.2005 10:55:40)
Vai esim. leppää kuten korean Tokaissa tuppaa olemaan.

Body leppää, kaula vaahteraa ja otelauta ruusupuuta tässä mun skebassa. Soi leppäbodysta huolimatta yllättävän nätisti ja sustainia piisaa.
tonicaster
18.02.2005 11:34:15 (muokattu 18.02.2005 11:40:44)
Joo kaveri osti saman lafkan telen ranskan reissullaan ja oli hintaansa nähden tosi hyvä peli.. Jyrsin siihen tuossa vuoden alussa yhden mikkikolon lisää ja kattelin tuota runkoa: kaikki oli tosi asiallisesti tehty.
EDIT: semmoista tuli vielä mieleen, että onko kellään kokemusta enemmän noiden viritin koneistoista, talloista, mikeistä yms? Siis vireen pitävyys jne?
Juzzu
18.02.2005 13:04:55
Kun kerran on päässyt J&D:n lp -kopioita testaamaan, niin suhtautuminen Les Paul -kitaramalliin ja ylipäänsä kitaroihin muuttuu kyllä totaalisesti.

Tän voi ymmärtää monella tavalla :o)
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
weelie
18.02.2005 13:16:14
No nyt meni ylistykset jo hitu yli. Mutta niinhän se on että parin vuosikymmentä tulevaisuuten päin "pre-lawsuit" J&D-kitarat maksaa varmaan kymmeniä tuhansia euroja, kun jostain Gibsonin J&D-kopiosta ei irtoa sitä aitoa saundia.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
SilverBullet
18.02.2005 14:19:36
onko kellään kokemusta enemmän noiden viritin koneistoista, talloista, mikeistä yms? Siis vireen pitävyys jne?

Omani pitää ainakin vireen hyvin kovallakin kädellä soittaessa. Monissa ns. halpiskitaroissa vireenpitävyys tahtoo olla ongelma, mutta ei tässä.
SilverBullet
18.02.2005 14:23:23
Mutta niinhän se on että parin vuosikymmentä tulevaisuuten päin "pre-lawsuit" J&D-kitarat maksaa varmaan kymmeniä tuhansia euroja, kun jostain Gibsonin J&D-kopiosta ei irtoa sitä aitoa saundia.

No jotain rajaa : )
noir
18.02.2005 14:31:46
Onko kellään mitään sanoa noista J&D:n akustisista? Moista olen katsellut, mutta kukaan ei näy tietävän niistä mitään. Hinta ja speksit ainakin vähintään kohdallaan. Kokeilemaan en ole vielä itse päässyt.. sääli.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä. Totuus.
SilverBullet
18.02.2005 14:38:47 (muokattu 18.02.2005 14:39:43)
Onko kellään mitään sanoa noista J&D:n akustisista? Moista olen katsellut, mutta kukaan ei näy tietävän niistä mitään. Hinta ja speksit ainakin vähintään kohdallaan. Kokeilemaan en ole vielä itse päässyt.. sääli.

Mulla kävi sama mielessä tämän positiivisen Lespahankinnan johdosta. Pitäisköhän taas tilata sika säkissä, jos vaikka onnistais toisenkin kerran...Tosin nyt ei löydy edes sen vertaa pätäkkää : (
alatama
19.02.2005 00:37:12
No pakko heittää kommentit tähän J&D LP:n omistajana ja vanhana kehäraakkina: olen yrittänyt kehua näitä keppejä, mutta kyllä tämän viestiketjun lukeminen oli pikkuinen yllätys ! Missä hitossa on moitteet ? Kun itse hommasin J&D(omakuva) viime kesänä Jerryltä tammisaaresta tuntui että ei voi olla totta- näin hyvä/kaunis kitara naurettavaan hintaan. Ja itse asiassa se on edelleen alkuhuuman jälkeenkin ihan ok. Ei paska. Kaikki on ihan ok, ainastaan nauhat olen hionut. Tulikasteen keikallakin annoin sille viime syksynä. Todella hyvä hinta/laatusuhde. Alunperin meinasin kirjoittaa huomattavasti kriittisemmän tekstin, but shit, land of glory,china,make dam gooooood guitars !
Ivan ja pilkan siedän, mutta en suoranaista vittuilua.
moikki
23.02.2005 13:17:21
Mulla heräs kiinnostus tuota strato mallia kohtaan missä on"loimuvaahtera kansi" siis se joka maksaa 250€. Se kansi varmaan jotain viilua mutta näyttää ainakin nätille ja hintakaan ei mikään älytön. Uskaltaiskohan sitä tilata kokeilematta.. No on hieno koriste seinälle jos ei ole hyvä ;D
Rock like FUCK!
weelie
23.02.2005 14:30:37
Akustiset on mielestäni hitu eri asia. Akustisen pitää olla OIKEASTI hyvistä puista ja hyvin tehty.

No varmasti on kansiviilua! Ei kai kukaan hullu tekisi umpipuu-loimuvaahtera-runko-stratoa?
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Juzzu
23.02.2005 14:56:15
No varmasti on kansiviilua! Ei kai kukaan hullu tekisi umpipuu-loimuvaahtera-runko-stratoa?

Mitäs hullua siinä on, kunhan tekee vain kannen umpipuusta. Onhan näitä tehty ties kuinka paljon, kun laajennetaan strato kuvaamaan monia muitakin saman tyylin edustajia kuin vain Fendää.
weelie
23.02.2005 15:15:09
Mitäs hullua siinä on, kunhan tekee vain kannen umpipuusta. Onhan näitä tehty ties kuinka paljon, kun laajennetaan strato kuvaamaan monia muitakin saman tyylin edustajia kuin vain Fendää.

Siis viiluahan se "kansi" on joka tapauksessa, ellei sitten ole koko runko samaa puuta, vai kui?! Viilun paksuus tietysti voi vaihdella.

Hullua olisi jos tekisi kokonaan vaahterarunkoisen straton (eli ei käyttäisi viilua). Mutta se on vain minun mielipiteeni, ja saa ihmiset maailmalla niitä tehdä maailman sivu ja ziljoonia kappaleita ja myydellä ja ostella vaikka Marsissa asti. Silti se on mielestäni hullua.
Juzzu
23.02.2005 15:20:45
Siis viiluahan se "kansi" on joka tapauksessa, ellei sitten ole koko runko samaa puuta, vai kui?! Viilun paksuus tietysti voi vaihdella.

No, onhan alta 80mm metallilevykin vielä peltiä joissain piireissä, mutta yleensä ottaen kitaranrakennuksessa tarkoitetaan viilulla 1mm. molemmin puolin keikkuvia paksuuksia. Esim. LP:n keskeltä 15-20mm kansi on selkeästi kokopuukansi, samoin kuin monen muunkin vastaavan kitaran loimukannet, esimerkkinä vaikka John Suhrin stratot. Vaikka ohuempia ovatkin.

http://www.suhrguitars.com/standards.htm
http://www.suhrguitars.com/classicts.htm
http://www.suhrguitars.com/classics.htm

Erikseen ovat sitten vielä nämä photoflamet joihin Fenkkukin taitaa olla syyllistynyt joillain halpistehtailla.
SoulMan
23.02.2005 16:38:32
Erikseen ovat sitten vielä nämä photoflamet joihin Fenkkukin taitaa olla syyllistynyt joillain halpistehtailla.

Tuossa on mitä voi olla mexicanojen alla ja päällä:
Fender Mexico
http://www.guitarstop.com/tour/guitars/bodies.jpg
"Blocks of Alder for Mexican guitars come laminated with an Alder veneer and the top beveled direct from the lumber supplier"
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)