Aihe: Vinkkejä chinan käyttöön?
1 2
Groovi
17.02.2005 19:07:00
Kyllä ridekin menettää hohtonsa, jos siihen soittaa koko ajan. Kysymys olikin, miksei china voi olla riden kanssa tasa-arvoinen komppipelti.

Hyvin vähän itsekään todellisuudessa komppaan chinaan. Tämä oli täysin teoreettinen kysymys, eikä mikään chinaan-komppaamis-ylistys-kirjoitus jollaisena nimeltämainitsemattomat henkilöt tuntuivat sen ottavan ja vetivät herneet nenukkiin.

P.S. komppaan myös crashiin aika ajoin.

No ensinnäkin en vetänyt herneitä, ja toisekseen jos olet mun kans erimieltä asioista, voit sen osoittaa suoraan minulle ihan selkokielellä ja nimeltä. Kyllä tässä kuitenkin puhutaan varmaan aika hyvällä hengellä, joten "nimeltämainitsemattomat" siis tarkoitti lieneen minua?

ja asian ydin oli okeastaan minulla se, että jos luet ylimpänä olevan topicin aloituksen uudelleen, huomaat ettei aloittaja ole käyttänyt ennen koko chinaa. tämän vuoksi on omituista jos joku hehkuttaa chinaa komppi-pelliksi koska sitä se ei ole.

on eri asia mitä milläkin pellillä tai rummulla "voi" tehdä, mutta tuollainen ylimalkainen jutustelu ei taas asian kysyjälle jätä mitään käteen. Siksi itse pyrin kommenteissani aika suorapuheiseen ja yksimieliseen vastaukseen, koska jos vastaukset annetaan tarpeeksi isossa mittakaavassa, kuka tahansa joka istuu ensimmäistä kertaa rumpujen taakse on hyvä rumpali. ei että miksikö? no kun rumpujahan voi soittaa miten haluaa... eihän mikään ole varsinaisesti "väärin".

pointti on se, että onhan olemassa tietyt "lainalaisuudet" rumpujensoitossakin, ja niiden kaikkien rikkominen ei opeta kenellekkään yhtään mitään, ainakaan todellisesta rumpujensoitosta.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
hgr
17.02.2005 19:40:53
No ensinnäkin en vetänyt herneitä, ja toisekseen jos olet mun kans erimieltä asioista, voit sen osoittaa suoraan minulle ihan selkokielellä ja nimeltä. Kyllä tässä kuitenkin puhutaan varmaan aika hyvällä hengellä, joten "nimeltämainitsemattomat" siis tarkoitti lieneen minua?

Olen pahoillani, mutta vastauksestasi ei todellakaan saanut kuvaa että tässä puhuttaisiin "aika hyvällä hengellä". Siitä välittyi pähkinänkuoressa "haista vittu nulikka, sä et osaa edes soittaa."

ja asian ydin oli okeastaan minulla se, että jos luet ylimpänä olevan topicin aloituksen uudelleen, huomaat ettei aloittaja ole käyttänyt ennen koko chinaa. tämän vuoksi on omituista jos joku hehkuttaa chinaa komppi-pelliksi koska sitä se ei ole.

Jos luet viestini uudelleen, huomaat etten ole hehkuttanut chinaa komppipelliksi. Enkä ole myöskään keskustelun aloittajalle tai kenellekään muullekaan suositellut chinaan komppaamista, eikä viestini ollut ylipäätänsäkään suunnattu keskustelun aloittajalle.

Tämähän on keskustelufoorumi. Sellaisen tarkoitus lienee keskustelu, ja omien mielipiteidensä esittäminen. Minun mielipiteeni on että chinaan saa kompata, jos siltä tuntuu.
Progressor
17.02.2005 19:59:48 (muokattu 17.02.2005 20:04:27)
Lepo! Lepo! Rauha maahan! ;-)

Jos ollaan tarkkoja, niin alkuperäinen kysymykseni koski sitä, millaisella _tekniikalla_ chinaa soitetaan. Siis pellin fyysistä sijoittelua rumpusetissä, lyöntikulmaa, erikuuloisten äänien tuottamista ja muuta vastaavaa. Simbe ja miän vain olivat mukana juonessa, kiitos heille hyvistä kommenteista. (Tällä hetkellä china tosin on telineessä ylösalaisin.) En siis varsinaisesti kaivannut vinkkejä siihen, miten usein tai millaisissa paikoissa chinaa kannattaisi käyttää.

On toki mielenkiintoista lukea myös siihen musiikilliseen puoleen liittyviä kommentteja, mutta eihän tässä kai tarvitse tappelemaan ruveta, eihän? Rennosti vaan, ihmiset.

EDIT: Hyviä kommentteja tuli kyllä myös muilta kuin noilta kahdelta mainitsemaltani, kun tarkemmin katson.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Bacchus
18.02.2005 01:10:58
kyllä chinaan voi kompata, mutta se ei ole sen funktio.
Kuitenkin tässä jotenkin koittaa vastata aina siihen alkuperäiseen kysymykseen, ja siksi myös rinnastan muiden vastaukset siihen.

Kuuntele Type o Negativea, siinä se toimii. Ja jos olet sitä mieltä että se ei toimi, niin olet väärässä.

;)

Olen hgr:n kanssa samoilla linjoilla siinä, että kyllä chinaan voi kompatakin, vaikka reilumminkin. Jossakin musassa se toimii, toisessa ei. Absoluuttisena totuutena ei voi sanoa että se ei toimisi. Totta tietenkin on, että yleensä china toimii paremmin mausteena, silloin siinä säilyy se erikoisuus.

Tämähän menee vallan sekavaksi, uh?
-
moderndrummer88
18.02.2005 13:39:18
niin ja onnittelut! sait aika hemmetin hyvän chinan ihan ilmatteeksi! mitenkäs se sillei?
Remu on Remu, sillä on oikeus soittaa kuinka paskasti tahansa koska se on Remu
Progressor
18.02.2005 13:51:30
niin ja onnittelut! sait aika hemmetin hyvän chinan ihan ilmatteeksi! mitenkäs se sillei?

Kiitos, kiitos. Aika onnekas sattuma kyllä. Pellin aikaisempi omistaja on eräs laulaja-lauluntekijä, jonka bändissä soitan rumpuja (sudeilla). Hän soittaa myös rumpuja ja oli joskus menneisyydessä tullut hankkineeksi chinan, joka nyttemmin oli kuitenkin käynyt tarpeettomaksi. Hän sitten vain eräänä päivänä ilmoitti, että chinan saa seuraavissa treeneissä kantaa mukanaan pois, jos tarvetta sellaiselle on, koska säilytystila loppuu. Kaveri ei halunnut ryhtyä myymään peltiä, koska kupu on reiän ympäriltä aavistuksen vääntynyt. Pelti on kuitenkin muuten täysin priimakunnossa, ja soundi on loistava. Toisen bändini kanssa sitä tulee myös käytettyä, koska musiikki on enemmän instrumenttivoittoista.

Kyllä sitä välillä päivä paistaa risukasaankin :-)
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
eljohnny
18.02.2005 14:20:28
Pidän oikeinpäin, koska se näyttää paremmalta.

Tai siis, sillä tavalla sitä on helpompi soittaa myös ridenä. Ja tuo minun yksilöni lisäksi kuulostaa huomattavasti paremmalta noin päin. Nurinpäin käännettynä pellin oma paino tappaa siitä sustainin ja lisää atakkia liiaksi. Kolahtaa. Kumma yksilö kyllä, tähän mennessä ainoa, jonka soundissa olen huomannut edes jonkinlaista eroa eri päin. Kyseessä on siis 19 ja vähän päälle -tuumainen made in wuhan.

Itse eilen kokeilin laittaa ton mun 18'' Wuhanin sillen oikeinpäin ja en kyllä tykännyt, mielestäni soundi juuri sopiva väärinpäin ollessa.

Siinä peltiä käännellessä huomasin mukavata sointia ja sitten löysin itseni china kädessä mätkimässä sitä toisella kädellä kaikin eri tavoin & puolin ja voimakkuuksin, kyllä täytyy sanoa että tuli mahtaavaa sointia!!
Venyttely on kaiken A ja O.
MK73
19.02.2005 12:15:17
Heh.. Terry Bozzion puuhamaassa taitavat melkein kaikki symbaalit olla jonkin sortin kiinalaisia tai splasheja. Mutta Bozzio nyt on muutenkin oma lukunsa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)