zippiz 14.02.2005 20:47:49 | |
---|
No kun kaikki täällä kyselee,et miten voi laulaa minkäkin tyylilajin,niin mä kysyn nyt tän..Siis niinku rokisti,eli tarkotan et kovaa ja rokisti,vaikee selittää..=) Mä luotan siihen et te tajuutte mitä täs haen takaa.. Elämä on... |
Apricot 14.02.2005 20:57:30 | |
---|
Ota jostain esikuva, matki sitä, äänitä omaa lauluasi ja kuuntele. No problemo! |
Cadaver 14.02.2005 22:40:35 | |
---|
Ja jos et ole jo, rohkeasti vaan kokeilemaan korkeita nuotteja, matalalta räkää on hankalampi saada ääneen (tulee helposti teennäisen kuuloista) |
Tellervo 15.02.2005 09:56:59 | |
---|
Ota jostain esikuva, matki sitä, äänitä omaa lauluasi ja kuuntele. Ks. thread "Laulun imitointi" :) Minimumo. "Ja tosta himosta, kyä mä tiedän joo." - Vanttera |
Krice 15.02.2005 11:48:37 | |
---|
Pitää olla rok. |
Hot RedX 15.02.2005 11:54:34 | |
---|
Pitää olla rok. höpöhöpö So What? Who Cares? |
Täytyy olla rokkenrollia veressä. Kaikki ei välttämättä opi ikinä, mut joillain se tatsi löytyy pienestä lähtien. Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä |
Bee-äf 17.02.2005 22:39:21 | |
---|
Jos haluaa laulaa kuin Jim Morrison tai Mick Jagger, ei pidä kuunnella heidän musiikkiaan vaan sitä musiikkia mitä he itse kuuntelivat. |
AER 17.02.2005 23:25:22 | |
---|
Täytyy olla rokkenrollia veressä. Kaikki ei välttämättä opi ikinä, mut joillain se tatsi löytyy pienestä lähtien. Tämä on kyllä niin totta kuin vaan voi olla. Mutta treenaamista ei saa jättää pois. |
meze 19.02.2005 17:15:19 | |
---|
Mulla auttaa jokapäiväinen treenaus laulua välillä rankkaa ja sit sillä rankalla äänellä vähän balladia ja sit tietysti tärkeintä on se että vetää kunnolla keittoa (viikonloppuisin). |
Pelsi 20.02.2005 02:39:02 | |
---|
tärkeintä on se että vetää kunnolla keittoa (viikonloppuisin). Tähän vastaisin että paskan lieskat. Kalamies #3 >-)))> |
paavi 20.02.2005 13:02:58 | |
---|
Täytyy olla rokkenrollia veressä. Tähän vastaisin myös, että paskan lieskat. =) Kyllä se morrisonkin varmaan joskus on ollut ihan viaton runopoika...se rokki tulee ääneen laulamalla ja elämällä. Antamalla itsestään paljon. Toki kaikilla on erilaiset lähtökohdat. Voi se myös olla paljon tekniikkaakin. Ja onkin aina osin sitä. Jos puhutaan esim. ihan säröstä äänessä. Klassisen lauluäänenkin omaava pystyy laulamaan raspiäänellä, jos hallitsee kyseisen tekniikan. karpela diem (tartu tanjaan) |
miredritr 21.02.2005 12:46:42 | |
---|
Jos tarkoittaa rokkiäänellä laulamista pienellä tai vähän suuremmalla rosolla, niin kannattaa muistaa, että jos raspiäänen tekee puristamalla kurkkua ja pakottamalla ilman läpi, niin pitkällä aikavälillä saa tehtyä paljon vahinkoa äänihuulille. Voima rokkiääneen ei tule huutamisesta, vaan rentoudesta. Kun saa rennoksi kurkun ja ähä muutkin paikat, alkaa ääni resonoimaan koko kropassa, ja siitä tulee äänen kantavuus ja voima. Ja tällä resonoinnilla saa aikaan paljon mukavaa. Jos haluaa laulaa kirkkaasti antaa äänen soida vain pääkopassa, ja tummuutta saa rinnasta jne. Paitsi minähän en tiedä mistään mitään kun en osaa laulaa. |
paavi 22.02.2005 16:08:49 | |
---|
Paitsi minähän en tiedä mistään mitään kun en osaa laulaa. Hyvin tunnut tietävän. =)
karpela diem (tartu tanjaan) |
backwood 22.02.2005 21:59:33 | |
---|
laula...laula...ja taas...laula.sieltä se rock tulee jos on tullakseen. humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa.... |
AER 24.02.2005 23:52:47 | |
---|
Tuli mieleen vielä semmonen juttu että ala käyttään nuuskaa (parempi jo nuorena), niin se ääni muuttuu brutaalimmaksi ja jykevämmäksi. |
Pelsi 25.02.2005 00:10:46 | |
---|
Tuli mieleen vielä semmonen juttu että ala käyttään nuuskaa (parempi jo nuorena), niin se ääni muuttuu brutaalimmaksi ja jykevämmäksi. Perustuuko tämä sitten siihen, että nuuskan syövyttäessä monttuja suuhun sen resonanssi muuttuu oleellisesti? Kalamies #3 >-)))> |
AER 25.02.2005 19:48:25 | |
---|
Perustuuko tämä sitten siihen, että nuuskan syövyttäessä monttuja suuhun sen resonanssi muuttuu oleellisesti? Ei. Se syövyttää kurkkua ku nielee sitä nestettä mitä siitä valuu ku se alkaa kusemaan. Annos-nuuskaa ku vetää niin se niinku kusee enemmän entä mitä irto-nuuska (multa) tekee, mutta irto-nuuska syövyttää kurkkua enemmän. Ja jos juo maitoa ja vetää nuuskaa, niin tuntee kuinka se syövyttää kurkkua. Siinä ainakin yksi keino miten saada se "rokki"ääni. Mutta en sitte tiedä, että onko niin järkevää tuohua. |
Keke Urlaub 25.02.2005 21:59:30 | |
---|
Ei. Se syövyttää kurkkua ku nielee sitä nestettä mitä siitä valuu ku se alkaa kusemaan. Annos-nuuskaa ku vetää niin se niinku kusee enemmän entä mitä irto-nuuska (multa) tekee, mutta irto-nuuska syövyttää kurkkua enemmän. Ja jos juo maitoa ja vetää nuuskaa, niin tuntee kuinka se syövyttää kurkkua. Siinä ainakin yksi keino miten saada se "rokki"ääni. Mutta en sitte tiedä, että onko niin järkevää tuohua. Et vissiin tosiaankaan tiedä. Itse voit vetää nuuskaa aivan miten haluat, mutta tänne ei tarvi todellakaan tarvitse tulla moista paskaa jauhamaan. Hommahan on niin, ettei terveyttään kannata alkaa vahingoittamaan sen "rokisti laulamisen" takia. Parempi vain hioa tekniikka kuntoon, sieltä se vastaus löytyy. Nimim. Itsekin laulutaitoa etsimässä |
AER 26.02.2005 02:49:30 | |
---|
Et vissiin tosiaankaan tiedä. Itse voit vetää nuuskaa aivan miten haluat, mutta tänne ei tarvi todellakaan tarvitse tulla moista paskaa jauhamaan. Hommahan on niin, ettei terveyttään kannata alkaa vahingoittamaan sen "rokisti laulamisen" takia. Parempi vain hioa tekniikka kuntoon, sieltä se vastaus löytyy. Nimim. Itsekin laulutaitoa etsimässä Syö paskaa! Et näköjään tiedä tästä asiasta mitään, niin parempi olla kommentoimatta. Ja hommahan on niin että jos vedät nuuskaa niin ihan kybällä tulee ääni "rokimmaksi" ajan myötä. Mutta todellakin olen sitä mieltä että ku tarpeeksi treenaa, niin kyllä se sieltä löytyy. |