Aihe: Pedaaleille järjestystä
1
goose
17.02.2005 23:33:51
Tiedän tiedän, tätä on kysytty jo monta kertaa, mutta vielä jatkan moista..

Eli Mitä luulette olisiko tämä hyvä järjestys pedaaleilleni, kun olen niitä nyt pedalboardiin iskemässä kiinni.

Wah (ostoslistalla Crybaby tai Vox) --> Boss SD-1 (perussärönä) --> Tubescreamer TS-7 (Sooloboostina SD-1:lle) --> Ibanez OD-850 (omana särönään) --> Boss Super Chorus CH-1 --> Yamaha Phaser ph-01 --> Yerasov Delay --> Vahvistin

Ja mulla on siis putkivermeitä ja niissä ei oo mitään efektilenkkejä.. :)

Itse laittaisin jotakuinkin samaan järjestykseen. Kannattaa kuitenkin kokeilla eri asetelmia, niin löyty varmasti sulle paras vaihtoehto.
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
fridgebuzz
18.02.2005 10:43:16

Kokeile laittaa joku särö phaserin jälkeen, tulee kaksi erilaista särö+phaser -soundia.
POISTETAAN: Danelectro pikkuvibrato, Ibanez Modern Fusion; vaihto esim. virityskoneistoon, mikkeihin, muihin pedaaleihin
Jucciz
18.02.2005 10:48:26
Muuten just noin laittaisin, mutta jos kerran haluat boostata "perussärösoundiasi" TS-7:lla niin laita se silloin SD-1:n eteen: voit yllättyä. Toisaalta, lopullinen parempi järjestys on aina makuasia. Itselläni on säröt laudassa "miedoimmasta reippaampaan/eksoottisempaan", yhdessä vaiheessa oli OD-3 (hyvin tubescreamer-henkinen) SD-1:n edessä. Nykyisin laudassa säröosasto on Voodoo Lab:in Sparkle Drive (jälleen TS-henkinen laite clean-blendauksella) -> Ibanez Tube King -> Ibanez OD-850 (samixii!)
kalamies#11 >-)))>
« bändi · kalusto · räpellystä »
kalleh
18.02.2005 22:41:08
Sen verran, että jos delay ei tunnu toimivan hyvin (eli särösoundeilla soundista tulee mussua, tulee ylimääräisiä 'rapisevia' sivuääniä tms. kummaa, kokeile sitä vahvistimen efektiluuppiin. Ainakin itsellä toimii vain siellä. Samoin kuin kaikukin.
Läpistö
20.02.2005 20:55:21

Sen verran, että jos delay ei tunnu toimivan hyvin (eli särösoundeilla soundista tulee mussua, tulee ylimääräisiä 'rapisevia' sivuääniä tms. kummaa, kokeile sitä vahvistimen efektiluuppiin. Ainakin itsellä toimii vain siellä. Samoin kuin kaikukin.

Ja mulla on siis putkivermeitä ja niissä ei oo mitään efektilenkkejä.. :)

Kröhm :D
"Treenaatteko te paljon" - No ei me oikeestaan koskaan. "Ai onko se niin että lahjattomat harjottelee?" - No joo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)