Aihe: Polttomerkki
1
JanneeBDB
11.02.2005 18:45:40

Laitanpa nyt yhden lyriikoistani tännekin.
Sanokaa, jos on sanottavaa, kiitos.

1.säk: Mustaa puuta täynnä, kuollutta elämää.
Varjoja, köysien päitä - laitureiden alla näen.
Veneet ovat kotona, kelluvat tyhjillään.
Läpinäkymätön, peilikuvaton naamani on.

kertosäe: Kun löydät tyhjyyden, kerro siitä minulle.
Unohdan aina itseni, askel ja katson taakseni -
sieltä löydän itseni, näen lävitseni.

2.säk: Penkkejä, paaluja - autioita tuulenpuuskia.
Loputon vihan verho edessäni on.
Kaareutuu, silta kaareutuu ja päättyy nyt.
Soutajani jo odottaa, tällä kertaa loppuun saakka odottaa.

c-osa: Pylväät sortuu, vesi syttyy tuleen.
Kuumuus iskee - naamaani vasten iskee.
Polttomerkin ja kahleet sain, nyt niitä mukanani kannan.
Vain taakka, jota kannan sitä raskaampi on.
Olen oman itseni oma.
vain0harha
11.02.2005 21:18:44
Hyvähän tuo minusta, vaan lopusta en niin paljoa tykännyt/ymmärtänyt.
JanneeBDB
12.02.2005 13:34:24

Hyvähän tuo minusta, vaan lopusta en niin paljoa tykännyt/ymmärtänyt.

Noh, jos yhtään auttaa hahmottamaan mitä siinä tapahtuu, niin c-osassa tämä "päähenkilö" on helvetissä. Säkeistöissä kuvataan sen kuolemaa ja viimeistä matkaa "kuoleman satamasta".
Olen oman itseni oma.
Amy
12.02.2005 20:34:26
koskettava..*taputtaa* miä tykkäsin..:)
Aina valmis rokkaamaan ja pyörimään..^_^
numb000
14.02.2005 11:52:01
sieltä löydän itseni, näen lävitseni.

kaikessa korniaudessaan mukava rivi. en muuten oikeen innostunut
bad artists always admire each other´s work (Oscar Wilde)
JanneeBDB
14.02.2005 19:29:37

kaikessa korniaudessaan mukava rivi. en muuten oikeen innostunut

minua hieman huvittaa tuo sana "korniudessaan" tuossa (luultavasti sitä sanaa tarkoitat? tahaton kirjoituserhe?)
mielestäni siinä ei ole mitään "kornia", jos näkee oman sielunsa, vai onko muka? noh, tottakai tästä saa olla montaa mieltä, ja pitääkin olla.
Olen oman itseni oma.
numb000
15.02.2005 18:03:56
minua hieman huvittaa tuo sana "korniudessaan" tuossa (luultavasti sitä sanaa tarkoitat? tahaton kirjoituserhe?)
mielestäni siinä ei ole mitään "kornia", jos näkee oman sielunsa, vai onko muka? noh, tottakai tästä saa olla montaa mieltä, ja pitääkin olla.

juu,kirjoitusvirhe. enkä tarkoita lauseen sisältöä, vaan sitä, miten ne sanat (luultavasti tahattomasti) rimmaavat. se on kornia, mutta oikeen mukavaa
bad artists always admire each other´s work (Oscar Wilde)
JanneeBDB
15.02.2005 18:21:06

juu,kirjoitusvirhe. enkä tarkoita lauseen sisältöä, vaan sitä, miten ne sanat (luultavasti tahattomasti) rimmaavat. se on kornia, mutta oikeen mukavaa

Kyllä minä yleensä yritän riimittää säkeet toisiinsa sopiviksi. Kuitenkin niin, että sisältö pysyy selvänä. Tai ei tuo välttämättä kovin selvää tekstiä ole "ulkopuoliselle", mutta itse tiedän kuitenkin mitä siinä tapahtuu. Kuvakieli on kivaa.
Olen oman itseni oma.
Ozzman
17.02.2005 20:56:14
kolme ensimmäistä riviä luo ihan mainion atmosfäärin. loppu onkin sitten ihan silkkaa jöötiä.

Perustelut?
Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä. Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87
ganesha
24.02.2005 17:00:24
kaikki on jo sanottu ekassa säkeistössä, eikä loppuosa biisistä enää tuo biisiin mitään uutta.
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
JanneeBDB
24.02.2005 17:30:24

kaikki on jo sanottu ekassa säkeistössä, eikä loppuosa biisistä enää tuo biisiin mitään uutta.

oikeastaan oon tästä aivan erimieltä. Ekassa säkeistössä kuvataan tuota paikkaa eli kuoleman satamaa ja mainitaan vähän henkilöstä, toisessa kerrotaan laulun "päähenkilöstä" ja siitä, että se on tullut elämänsä päätökseen. Kertsi nyt kertaa aina kuolemaa. Ja c-osa kertoo siitä, kun tuo "päähenkilö" on helvetissä.
Olen oman itseni oma.
w the greatest
24.02.2005 19:58:36
Sen verran haluaisin sanoa että ihan kivoja sanoja oli, mutten ymmärtänyt mitään ennen kun olin lukenut tekstin kolme kertaa ja kuullut kirjoittajan selostuksen. Rehellisesti sanoen en kyllä sen jälkeenkään. Teksti oli yhtä diibadaabaa kun tää mun kommentointi josta ei saa mitään tolkkua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)