Aihe: Gibson Les Paul Artisan
1
Antti
17.02.2005 11:54:00
Hankin tässä vähän aikaa sitten itselleni Gibson Les Paul Artisan kitara. Kyselisin onko täällä muita vastaavan kitaran omistajia? Itse olen tähän mennessä ollut erittäin tyytyväinen kitaraan.
Flaxwoodista lähtee Rujo soundi
Juzzu
17.02.2005 12:09:23
Kah, täähän tais olla torilla myynnissä?
Sen verran vähälukuinen taitaa olla artisanien määrä koko maailmassa, etti tuskinpa niitä joka kaverin laukuista löytyy täältä suomestakaan.

Fox voisi ehkä tietää tarkempiä määriä ja vuosia milloin noita valmistettiin. Tai jotain muuta jännää tietoa.
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
Antti
17.02.2005 12:17:15
Kah, täähän tais olla torilla myynnissä?

Ostin oman kappaleeni tuolta Kitarapajalta. Sitä en tiedä ehtikö täälläkin pyöriä ennen kuin meni sinne myyntiin.
Kossu
17.02.2005 12:18:30
Olikos noita myös kolmimikkisinä - vai olenko nähnyt omatekemän moddauksen?
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Juzzu
17.02.2005 12:28:46
Ostin oman kappaleeni tuolta Kitarapajalta.

Kah no sieltä sen taisin itsekin bongata, tosiaan.
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
Antti
17.02.2005 12:59:50
Olikos noita myös kolmimikkisinä - vai olenko nähnyt omatekemän moddauksen?

Kyllä löytyy sekä 2- että 3-mikkisenä. En muista kumpaa mallia tehtiin ensin.
fox
17.02.2005 13:02:28

Fox voisi ehkä tietää tarkempiä määriä ja vuosia milloin noita valmistettiin. Tai jotain muuta jännää tietoa.

Tony Bacon kirjassaan kertoilee mm. seuraavaa tuosta Artisanista (jota ei missään nimessä saa sekoittaa LP Artist -malliin, joka oli varustettu aktiivielektroniikalla ja lapamerkkinä oli isot kirjaimet L ja P)
Les Paul Artisan valmistuksessa 1976-82, ja koska 1980-luvulta ei ole noita määriä saatavissa, on tyydyttävä 76-79 valmistusmääriin, tuona aikana niitä tuli tehtaalta 1643 kpl, eli siitä tulee Gibsonin systeemin mukaan n. 47 batchia eli valmistuserää.. Tehty 2-ja 3-mikkisinä versioina, Suomessa ei varmaan hirveän monta ole, tosin itse tiedän Tampereella olevan ainakin kaks, toisen myi Ahosen Muse..*köh* Musiikki, toinen kaksimikkinen on/oli yhdellä tanssimuusikolla..Tärkeimmät tunnusmerkit on tietysti nuo banjo-otelautamerkit ja lapakoriste, script-teksteineen, eli perinteikkäät "hearts and flowers"-merkit. Muuten on ihan tavan Les Paul, eebenotelauta, kieltenpidin yleensä tuo TP-6 jossa hienovirittimet, walnut, tobacco sunburst tai musta. Se yksi ja ainoo jota olen fiksaillu, oli varustettu Groverin "posiLok" virittimillä, niillä joissa on se pikaviritysveivi käännettävissä nupin sisältä.
fox
17.02.2005 13:06:56

Kyllä löytyy sekä 2- että 3-mikkisenä. En muista kumpaa mallia tehtiin ensin.

Ei ole eritelty. Julkistamisvuonna tehtiin kokonaista 2 kpl, ilmeisesti NAMM-näyttelyn esittelykappaleet. 1977 sitten jo lista näyttää tehdyn 1469 kipaletta, joka olikin suurin määrä noista, josta tietoja on, vuosilta 1980-82 ei mikään kirjallisuuslähde tunne yksittäisiä mallikohtaisia tietoja. Hätäinen veikkaus olisi että NAMMiin meni yksi kumpaakin vaihtoehtoa, ehkä eri värisetkin..
LesPaul70
17.02.2005 13:44:50
Antti, kuinka paljon jouduit pulittamaan tuosta Artisanista? Tai jos et sitä halua kertoa, kertoisitko edes mikä oli pyyntihinta Kitarapajalla? Itse ehdin nähdä sen (kuva tallessa koneella) mutta en hintaa, sillä se oli jo "hold" siinä vaiheessa.

Uteloittaisi tietää, mikä on noiden "käypä arvo" Suomessa, edes suurinpiirtein.
"Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)