Blasphemer 17.02.2005 08:39:52 | |
---|
Äläpäs unohda Kreatoria, Testamenttia ja Acceptia. Varmasti vielä muitakin kovia tulossa.. Megadethia odotellessa. "The new world is here to wipe out our lives
The new world we can't survive
The new world left God in everything and everyone
The new world does not include us" - Peter Tägtgren - |
FatSam 17.02.2005 08:41:27 (muokattu 17.02.2005 11:53:18) | |
---|
Mua vaan häirittee se että James laulaa niin korkeelta. Eikä aina nuotilleen.....:) Kyllä minäkin varmasti olisin aika huumassa ollut jos olisin päässyt Metallicaa livenä kattomaan. Virheet yms ottaa aina huomioon vasta sitten kun kuuntelee levyltä....:D Ei perkele. Eipä olisi uskonut, että minä Metallicaa kritisoin, mutta tulkoon nyt tämän kerran. Jamesin laulu tosiaan vähän kusee nykyään, liian puhtaasti, korkealta ja eikä aina niin nuotilleenkaan. Ei haittaa silti paljon, mutta jotenkin se -90-luvun alun semipuhdas karjunta oli hienomman kuuloista. En tiedä, kestäisikö miehen ääni enää tuollaista. Mutta James on silti parhaita vokalisteja ja rytmikitaristeja sekä legenda ja idolini. Hammett taasen voisi vähän treenailla sooloja. Aika kaameita nuo soolot joissain vanhemmissa biiseissä viime kiertueella. Ainakin Blackenedissä. Ei varmaan paljoa vaadi opetella soittamaan oma soolo oikein. Oli Hammett silti Dyers Even soolon opetellut. Soitto ei myöskään ole ihan taimissa aina. Ei Kirkistäkään muuta pahaa sanottavaa, on hänkin ollut suunnannäyttäjä ainakin aikoinaan. Jotkut eivät tykkää miehen tatsista ja soittotyylistä, minkä ymmärrän. Mutta hienoja sooloja on levyille joskus vääntänyt. Lars nyt on Lars. Itse on sanonut, ettei voisi vähempää kiinnostaa rumputreenit. Sen kyllä välillä kuulee. Mutta soitto sopii Metallicaan ja onhan Larssikin levyille aika legendaarisia rumpuraitoja paukutellut. Tuossa oli tuollaisia seikkoja, jotka tuli viime kiertueen livejä kuunneltua huomattua. Muuten oli loistava kiertue, hyvä meininki ja kovet settilistat. Vaikka St.Anger levystä jokseenkin tykkäänkin, luulen että se oli vähän sellainen nopeasti kyhätty levy, jolla puhdistettiin ilmapiiri ja aloitettiin tyhjältä pöydältä uudestaan. Jotkut sanovat, että St.Anger jakaa täysin mielipiteet, sitä joko rakastaa tai vihaa. NO, minä en kumpaakaan, se on vain OK levy. Uskon, että seuraava Metallica-levy on loistava. |
MV 17.02.2005 08:54:08 | |
---|
Uskon, että seuraava Metallica-levy on loistava. Odotan innolla kyllä joskin en välttämättä niin positiivisessa mielessä... Itse en voi sietää uutta lättyä mutta livenä jaksoi sen biisejäkin katella/kuunnella Huhuja oon kuullu että uutta kamaa menisivät kohta narulle pistelemään? Eikä se nyt maailmanloppu ole jos paska levy tulisikin...Kuhan tulisivat sitten sen uuden lätyn kera Suomeen:) mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Ukkosenjumala 17.02.2005 10:45:51 | |
---|
Kyllä minäkin varmasti olisin aika huumassa ollut jos olisin päässyt Metallicaa livenä kattomaan. Bad for you... Itsehän olin katsomassa kyseistä orkesteria..:) Mutta mitä tohon tulevan levyn odottamiseen tulee, niin itse odotan uutta levyä vähän varauksella, ku ei se tämä uusin lättykään mikään maailmaa mullistava sitten loppujen lopuksi ollu (ottaen huomioon sen ÄLYTTÖMÄN hypetyksen)... Kai se on sitten niin... |
MrQ 17.02.2005 11:41:08 | |
---|
siis Larssistahan tuli mieleen tämä; Justice on kenties huonoiten koskaan rumpaloitu hevilevy, ellei norjalaista taideheviä lasketa. Ja jumalauta kakarat jos yritätte tulla selittämään että siinähän on poljentaa ja kikkailua, niin se kertoo vain tämän: Te ette kuule niitä soittovirheitä mitä siellä on ja aivan joka kappaleessa. Siis rummuilla. Lisäksi se rumpusaundi on aina vituttanut minua. Killemallista Masteriin mä olen aika varausetta sitä mieltä että kyseessä on maailman paras metalliorkka. |
FatSam 17.02.2005 12:00:23 | |
---|
siis Larssistahan tuli mieleen tämä; Justice on kenties huonoiten koskaan rumpaloitu hevilevy, ellei norjalaista taideheviä lasketa. Paradise Lostin vanhoilla levyillä on huonointa rumpalointia. Mun mielestä Justice on ihan jees rumpulevy. Vaikka en tiedä miten ne rummut on äänitetty, koska Larssi ei voi koskaan livenä vetää noita biisejä samalla tavalla kuin levyllä. Ensinnäkin Blackenedistä on nykyään keikoilla jätetty se soolon jälkeinen rytmikikkailu vallan pois. Ja C-osan lopussa tuleva filli on ihan kökkö livenä. Eikä Dyers Evessä tule tuplia. Ja miksi Batterystä on jätetty se saatanan hyvä toisen kertosäkeen jälkeen tuleva väliosa pois? No, onneksi Puppets soitetaan nykyään kokonaan. |
MrQ 17.02.2005 13:17:30 | |
---|
Paradise Lostin vanhoilla levyillä on huonointa rumpalointia. Mun mielestä Justice on ihan jees rumpulevy. Vaikka en tiedä miten ne rummut on äänitetty, koska Larssi ei voi koskaan livenä vetää noita biisejä samalla tavalla kuin levyllä. Ensinnäkin Blackenedistä on nykyään keikoilla jätetty se soolon jälkeinen rytmikikkailu vallan pois. Ja C-osan lopussa tuleva filli on ihan kökkö livenä. Eikä Dyers Evessä tule tuplia. Ja miksi Batterystä on jätetty se saatanan hyvä toisen kertosäkeen jälkeen tuleva väliosa pois? No, onneksi Puppets soitetaan nykyään kokonaan. Joo no, vanha paradise lost oli muutenkin soitannoltaan ihan hirveätä kukkua. Mutta olihan niilläkin ideaa siinä musiikissaan. Sääli että nykyisin tekevät hirviää kuraa. meinaatko sitä osaa patterissa minkä jälkeen tulee soolo? vai sitä sooloa nimenomaan? Ja ei todellakaan ole mikään hyvä rumpulevy jos rumpali ei soita juuri mitään oikein :D |
moottorisaha 17.02.2005 13:42:28 | |
---|
Ja ei todellakaan ole mikään hyvä rumpulevy jos rumpali ei soita juuri mitään oikein :D Itse olen soittanut rumpuja n. 10v, ja yleensä kyllä huomaan biiseissä olevat virheet, mutta tuolla Justicella en kyllä ole mitään ihmeempiä mokia havainnut. Voisitko antaa vaikka jotain esimerkkejä? "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Killemallista Masteriin mä olen aika varausetta sitä mieltä että kyseessä on maailman paras metalliorkka. Komppaan 100%! Kalamies #12
|
MrQ 17.02.2005 14:20:38 | |
---|
Itse olen soittanut rumpuja n. 10v, ja yleensä kyllä huomaan biiseissä olevat virheet, mutta tuolla Justicella en kyllä ole mitään ihmeempiä mokia havainnut. Voisitko antaa vaikka jotain esimerkkejä? Kaikki kappaleet, etenkin tuplabasarikikkailut, poissulkien tasainen poljenta ja välillä hieman sekin. Ihan jokaisessa biisissä on jotain mikä menee niin päin helvettiä että ei kertakaikkiaan ole kiva kuunnella. Jos olet kymmenen vuotta soittanut todellakin, niin tässä vaiheessa viimeistään kannattaa tutustua toveri metronomiin... |
bedlam 17.02.2005 14:28:29 (muokattu 17.02.2005 14:28:48) | |
---|
Kaikki kappaleet, etenkin tuplabasarikikkailut, poissulkien tasainen poljenta ja välillä hieman sekin. Kelluuhan se komppi hieman jatkuvasti, mutta ei tuo ole mitään esim. Kornin ja Slipknotin kiilauksiin ja mokailuihin verrattuna. Sitäpaitsi, minusta se kuulostaa positiivisessa mielessä soittamisen meiningiltä. Jos rumpuloinnissa tärkeintä on saada iskut millisekunnin sadasosan tarkkuudelle, on järkevämpää hankkia rumpalin sijasta rumpukone. http://www.mikseri.net/kiasma |
MV 17.02.2005 14:45:44 | |
---|
Ei semmoset pienet virheet mitään haittaa mutta en tiedä sitten miten ne virheet kajahtavat teidän rumpaleiden korvaan kun en itse soita kuin kitaraa... mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
MrQ 17.02.2005 15:16:52 | |
---|
Kelluuhan se komppi hieman jatkuvasti, mutta ei tuo ole mitään esim. Kornin ja Slipknotin kiilauksiin ja mokailuihin verrattuna. Sitäpaitsi, minusta se kuulostaa positiivisessa mielessä soittamisen meiningiltä. Jos rumpuloinnissa tärkeintä on saada iskut millisekunnin sadasosan tarkkuudelle, on järkevämpää hankkia rumpalin sijasta rumpukone. Ei vaan siis nyt on kyse siitä että on soitettu puhtaasti päin helvettiä ja reippasti omien rajojen ulkopuolella. Siis eihän ulriikka mikään taitorumpali ole, ja ennen just isiä se teki hommansa oikein näppärästi, ja mitä olen vähän jaksanut myöhempiä livejä kuunnella niin alkaa silläkin taitoa olemaan. Taimauksen sijaan peräänkuulutan groovea. Mitä justisella ei ole ollenkjaan. |
bedlam 17.02.2005 15:26:05 | |
---|
Taimauksen sijaan peräänkuulutan groovea. Mitä justisella ei ole ollenkjaan. Eihän noita Justicen biisejä muutenkaan voi kovin groovaaviksi kutsua. Itselleen sopivimman ja groovaavimman tyylin, eli peruskompin, Lars löysi vasta mustalla levyllä. Siltikään minua ei kyllä mikään Justicen rumputyöskentelyssä häiritse, saattaa olla syy siinäkin että subjektiivisuus on kadonnut vuosien varrella satojen kuuntelukertojen myötä. Mutta sitä olen kieltämättä ihmetellyt, että kuinka Hetfieldin millintarkat rytmikitarat kuitenkin justicella toimivat heittelehtivien rumpujen kanssa yhteen niin hyvin. Kun nimittäin tavallisesti jos toinen soitin menee rytmillisesti oikein ja toinen heittelee, lopputulos on kamalampi kuin jos kumpikin soittaisi persiilleen. http://www.mikseri.net/kiasma |
FatSam 17.02.2005 15:30:18 | |
---|
meinaatko sitä osaa patterissa minkä jälkeen tulee soolo? vai sitä sooloa nimenomaan? Siis se osa ennen sooloa heti toisen kertsin jälkeen. Nykyään livenä biisi tyssää siinä vaiheessa ja James huudattaa yleisöä: "Are you alive?... Tell me, how does it feel to be alive, motherfucker!... Show me!" Ja sit soolo. Se on hyvä pätkä se pois jätetty, harmittaa. |
bedlam 17.02.2005 15:35:55 (muokattu 17.02.2005 15:38:03) | |
---|
Siis se osa ennen sooloa heti toisen kertsin jälkeen. Nuo toisen kertosäkeistön jälkeen tulevat instrumentaaliosiot ovat aina olleet mielestäni melkeinpä juuri herkullisimpia juttuja Metallican biiseissä. Battery, Leper Messiah, Damage Inc, Master of Puppets, My Friend of Misery, Frayed Ends of Sanity, Holier Than Thou... http://www.mikseri.net/kiasma |
Keppis 17.02.2005 15:52:02 | |
---|
Kun tuosta larssista taas täälä tapellaan, niin tulipa tuossa eilen MOPpia kuunnellessa semmonen olo, että eipä kuulostaisi biisin fillit ja muut soittelut yhtä tehokkailta, jos puikoissa olisi joku ultranopea polkija, jonka on joka fillissiä käytävä patteristo vähintää 3 kertaa läpi. Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
...And Justice For All 17.02.2005 15:56:31 (muokattu 17.02.2005 15:56:44) | |
---|
Nuo toisen kertosäkeistön jälkeen tulevat instrumentaaliosiot ovat aina olleet mielestäni melkeinpä juuri herkullisimpia juttuja Metallican biiseissä. Battery, Leper Messiah, Damage Inc, Master of Puppets, My Friend of Misery, Frayed Ends of Sanity, Holier Than Thou... Kyllä ehdottomasti! Puppetsissa on paras kaikista. Soitin sen jopa mummoni hautajaistilaisuudessa pidennettynä.:) Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!! |
MV 17.02.2005 16:24:34 | |
---|
Siis se osa ennen sooloa heti toisen kertsin jälkeen. Nykyään livenä biisi tyssää siinä vaiheessa ja James huudattaa yleisöä: "Are you alive?... Tell me, how does it feel to be alive, motherfucker!... Show me!" Ja sit soolo. Se on hyvä pätkä se pois jätetty, harmittaa. Onhan se ihan jees mutta tuo "are you alive?"-huuto sopii pirun hyvin keikalle...Vähän niinkuin horsemen kun siinä ei soiteta sitä rauhallisempaa sooloa... mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Phobophile 17.02.2005 16:25:56 | |
---|
Lisäksi se rumpusaundi on aina vituttanut minua. No voi itq, minä taas tykännyt siitä aina. mustoo valloo |