Moosi 13.03.2003 15:28:07 | |
---|
Olen hankkimassa uutta bassoa tässä lähiaikoina ja olen noita kahta ajatellut, mutta teiltä mielipiteitä viekö Fenderin Mexico malli vai Tokain Japanin malli voiton? |
Hermanni 13.03.2003 15:57:05 | |
---|
testaamallahan se selviää mut Tokain japseissä laatua yleensä enemmän ollut. ainakin joissain meksikaaneissa ongelmia välillä kaulan kanssa ollut, lähtee kääntymään.ja japsitokain soundista olen tykännyt ainakun semmoista kokeillut. joo. |
hänkkä 13.03.2003 20:58:07 | |
---|
fenkku sen olla pitää |
Hei ystävät. Nyt kannattaa huomioida se että Mehikon Fendereitä on useampaa laatuluokkaa! Mexicon Vintage-sarjan bassot (ovh. kai jotain n.5000 vanhaa markkaa) ovat ainakin omien testieni mukaan olleet erittäin asiallisia - eräs yksilö oli jopa niin hyvä että meinasin ostaa sen. Työn jälki oli moitteeton ja akustinen soundi erittäin tasapainoinen sekä hyvin soiva. Silloin itsekin yllätyin että nuo aiemmin ylenkatsomani meksikon pojan bassot voivat oikeastikin olla kriittisestikin tarkasteltuina aivan laatukamaa. Niistä halvemmista en sitten tiedäkään mitään. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
N_Bates 13.03.2003 22:15:51 | |
---|
Varo ettet sekoa tokain halvimpiin jatsibassoihin.. Body ehtaa vaneria! Vaan hyvin tuolla on soitellut pari vuotta jo... |
Vilhelmus 14.03.2003 00:24:06 | |
---|
Varo ettet sekoa tokain halvimpiin jatsibassoihin.. Body ehtaa vaneria! Vaan hyvin tuolla on soitellut pari vuotta jo... Sehän on legendaarinen materiaali sun bassossa! Mitä ainetta se Anttila-kitara muuten on? Vohvelikangasta? Metallimusiikki on pelastanut minut jeesukselta. |
poppamies 14.03.2003 09:54:35 | |
---|
Olen hankkimassa uutta bassoa tässä lähiaikoina ja olen noita kahta ajatellut, mutta teiltä mielipiteitä viekö Fenderin Mexico malli vai Tokain Japanin malli voiton? Kokeile molempia mikäli siihen on mahdollisuus. Jos jompikumpi tuntuu miellyttävämmältä, ota se, kaikista neuovoista huolimatta. Sinullehan se tulee. Jos et pysty päättämän ota Fender. Sen tosiasian kanssa että on Fenderin logolla varustettu kitara laukussa jaksaa aina elää. Toinen pointti saattaa olla että Fenderillä voi olla parempi jälleenmyyntiarvo. "G-strings are for strippers" |
paavi 14.03.2003 10:08:01 | |
---|
Kokeile molempia mikäli siihen on mahdollisuus. Jos jompikumpi tuntuu miellyttävämmältä, ota se, kaikista neuovoista huolimatta. Sinullehan se tulee. Jos et pysty päättämän ota Fender. Sen tosiasian kanssa että on Fenderin logolla varustettu kitara laukussa jaksaa aina elää. Toinen pointti saattaa olla että Fenderillä voi olla parempi jälleenmyyntiarvo.
Maahantuojakaveriltani olen kuullut, että Tokai on oikeastaan täysin sama kuin Japsi Fender. Identtiset materiaalit, osat etc. Ja sehän tarkoittaa varsin hyvää laatua.
Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut. |
absqua 14.03.2003 11:01:43 | |
---|
Maahantuojakaveriltani olen kuullut, että Tokai on oikeastaan täysin sama kuin Japsi Fender. Identtiset materiaalit, osat etc. Ja sehän tarkoittaa varsin hyvää laatua. Ottamatta sen kummemmin kantaa Tokai vs Fender -mittelöön haluaisin tuohon "identtiset materiaalit"-kohtaan kommentoida. Soitinpuut ovat loppupeleissä se asia jossa paremmuus/huonommuus selkeimmin ilmenee. Siis puiden laatu, kuivatus ja valinta ym. Näiltä osin Tokai ja Japan-Fenkku tuskin ovat identtiset, vaikka nämä ovat juuri ne osat jotka eniten soittimien sointiin vaikuttavat. Minulla ei ole tarpeeksi asiantuntemusta esittää mitään väitteitä siitä kumpi olisi parempi puidensa osalta. Tokain kalleimmat jaappan-bassot ja Fenkun vastaavat ovat mielestäni molemmat varsin hyvää kamaa. Itse kallistuisin F:iin, mutta se on puhtaasti fiilisjuttu, eikä millään painavilla järkisyillä perusteltavissa. Tarkkaa puuntyöstöä ja maalausta osataan joka puolella, siitä ei ole epäilystä. Eikä metalliosien ym. laatutason ylläpitäminen liian vaikeaa ole, mutta puiden laatu on kriittinen tekijä. Tämä soitinpuu-asia on muutenkin juuri se kohta jossa vaikkapa hyvät kotimaiset soitinrakentajat ottavat sen laadullisen etumatkansa suuriin tehdasvalmisteisiin valtamerkkeihin nähden. Kunnon sepällä on aikaa ja taitoa valita sopivimmat puut. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
N_Bates 14.03.2003 13:03:20 | |
---|
Sehän on legendaarinen materiaali sun bassossa! Mitä ainetta se Anttila-kitara muuten on? Vohvelikangasta? Kapokki on ehtaa puuta!! Lajista en mene sanomaan mitään, mutta neljästä puupalikasta näyttäs olevan body kasattu.
|
A. Järvinen 14.03.2003 16:19:39 | |
---|
Tota, mitä nyt näin rinnakkain mexico Fenkun jazzbasson ja vastaavan tokain (taispa olla halvempikin) niin Tokai oli 10 kertaa paremmin viimeistelty. Nauhat törrötti Fenkussa pahemmin kuin 200 euron Yamahassa. Tokai, sanoisin minä. |
walther 19.03.2003 09:34:27 | |
---|
Tota, mitä nyt näin rinnakkain mexico Fenkun jazzbasson ja vastaavan tokain (taispa olla halvempikin) niin Tokai oli 10 kertaa paremmin viimeistelty. Nauhat törrötti Fenkussa pahemmin kuin 200 euron Yamahassa. Tokai, sanoisin minä. Myin juuri oman Tokain jatsarin. Värinä oli vintage sunburst ja muutenkin työn laatu oli mainio -> malli oli kultaiselta 80-luvulta. Kaveri ainoastaan sanoi, ettei puu ole leppää. Onko teillä suuret velhot jotain hajua, mistä puusta 80-luvun Tokait duunattiin? Kiitos. "Never lived in a ghetto, fell in love with ghetto music"
-Common- |