Aihe: Opeth-diggareille
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
strophe
30.12.2004 19:11:32
On tuo Blackwater Park aika kovatasoinen tekele, nyt ei ole pitkään aikaan tullut kuunneltua, mutta oikein toimivaa kamaa. Myös Damnation on ihan hyvä, pitäisi kai Deliverancekin ostaa. Morningrisea vaivaa mielestäni vähän yksipuolisuus, mutta Still Lifestä olen kuullut pelkkää hyvää.

Onko kukaan muuten tutustunut Ayreonin uuteen The Human Equationiin, jossa on myös Åkerfelt Fearina? Aivan fantastinen levy ja hemmo laulaa ihan hyvin. THE on yksi parhaista levyistäni tällä hetkellä, juuri loistavien tulkintojen takia, ja Mikael on melkein jopa pääosassa.
Volyymi korvaa puuttuvan taidon!
Barley
31.12.2004 10:44:05
Olen vain Damnationin ja Blackwater Parkin kuunnellut. Onkos Opethilla kuinka noita örinättömiä levyjä? Kun ei se örrö niin nappaa.

THE:ssa Opeth-mies kyllä laulaa hienosti. Ja ekstra-DVD:llä kikkailee hilpeästi.
I gotta have more cowbell, baby!
Late_
31.12.2004 13:19:10
THE:ssa Opeth-mies kyllä laulaa hienosti. Ja ekstra-DVD:llä kikkailee hilpeästi.

Näin tekee. Hassut oli koskettimet Lucassenilla! ;)
Robert
31.12.2004 14:21:09
Onkos Opethilla kuinka noita örinättömiä levyjä?

Damnation
Allekirjoitus
Danko
28.01.2005 11:08:00

Opeth on varhmaa eka hevi bändi, jonka laulut ei aukea aivan eka kuuntelulla.

Jep, vuosi kesti Still Lifen sisäistämisessä, Blackwater Parkin kans en ihan vieläkään oo sinut. Mut Damnation on mahtava.
DVD:llähän Mikael puhuu jotain, et Morningrisen aikoihin "kaikki" Ruotsissa ja Norjassa teki samanlaisia kitarajuttuja ja kyllästyi perinteisiin sovitusmalleihin. Varmaan rumpalinkin vaihdos toi uutta potkua, Martin Lopezhan on ihan hirviö! Vanhaa matskua ois mielenkiintoista kuulla.
Blasphemer
28.01.2005 11:16:14 (muokattu 28.01.2005 11:17:40)

Se on sillai harvinainen yhistelmä, että on heviä, mutta samala nii monimuotosta ja värikästä, että samat laulut saapi kuunnella kymmenhee kerthaa, ja ne eikö paranee vain. Hevin agressiivisuus ja kauhniin progressiivisen kappalekerronnan täyellinen yhistelmä.

Kyllä minä sanoisin että joku Emperor vie kyllä tässä voiton.
"The new world is here to wipe out our lives The new world we can't survive The new world left God in everything and everyone The new world does not include us" - Peter Tägtgren -
KTR
28.01.2005 11:45:36
Kyllä minä sanoisin että joku Emperor vie kyllä tässä voiton.

Emperor on kyllä sen verran erityylistä kuitenkin, että vertaus vähän ontuu mun mielestä. Ei kauheesti löydy Emperorilta akustisia osioita puhtaiden laulujen kera.
SDMF
28.01.2005 15:08:43
FARMAKON , kuunnelkaa sitä jos diggaatte Opethia ! Kutsuttu Suomen Opethiksi..
R.I.P Dimebag darrell
reino
28.01.2005 18:18:44
FARMAKON , kuunnelkaa sitä jos diggaatte Opethia ! Kutsuttu Suomen Opethiksi..

A Warm Glimpse on köö hjvvä levy. Onkos näillä mitään uutta projektia menossa?

T. Reino
Vitut sano Vatanen
Tauvo
28.01.2005 18:31:40
A Warm Glimpse on köö hjvvä levy. Onkos näillä mitään uutta projektia menossa?

T. Reino

Eiköhän bändeillä yleensä oo? asdfghjklöä

t. Tauvo
reino
28.01.2005 18:33:14
Eiköhän bändeillä yleensä oo? asdfghjklöä

t. Tauvo

Ei

T. Reino
Vitut sano Vatanen
Tauvo
28.01.2005 18:33:59
Ei

T. Reino

fuck
la m quina
17.02.2005 00:10:34 (muokattu 17.02.2005 00:11:32)
Opeth uutisia:

OPETH will be entering Fashination Street Studios (in Stockholm, Sweden) on March 15 to record their 8th yet untitled opus. The band are currently in rehearsal mode, which is a rare occasion having recorded the last four records without rehearsing. The recording will be overseen by the uprising recording mogul Jens Bogren. As of today no names for production duties have surfaced and it looks like the next record will be a band produced effort. Nothing has been decided regarding who's taking care of the mix either so we'll have to keep you wondering. Opeth and their management have spent the last month meeting the five top label candidates for the next Opeth recording contract. The names are still secret but a decision will be made very soon and obviously announced here earlier than anywhere else. Several Summer festival appearances have been confirmed and will be posted here soon. A Summer tour of the US has also been confirmed and will be posted here soon as well. The matters are still very "hush, hush" so we can't say anything more at this point. What can be said is that the band will make a few low-profile apperances prior to the next release and several full blown headline tours all over the world after the release. Take your rest now!

Olen onnellinen, että Steven Wilsonin nimeä ei mainita jutussa. Ehkä Opeth kuuntelee fanejaan?
reino
17.02.2005 00:20:16
^^ Hyvältä kuullostaa. Mulla ei kyllä mitään Steven Wilsonia vastaankaan ole, mutta ehkä on kuitenkin parempia, että ei enään ole messissä. Eniten tykkään kyllä näistä levyistä ennen Wilsonin esiinastumista. Tai no. Blackwater Park on kyllä yksi mun suosikeista.
Vitut sano Vatanen
la m quina
17.02.2005 00:25:56
Pistetäänkö arvauksia/veikkauksia tulevasta levy-yhtiöstä?

InsideOut?
Century Media?
Roadrunner?!?
Blasphemer
17.02.2005 08:47:31

Emperor on kyllä sen verran erityylistä kuitenkin, että vertaus vähän ontuu mun mielestä. Ei kauheesti löydy Emperorilta akustisia osioita puhtaiden laulujen kera.

Vertaukseni ehkä vähän ontuu, mutta jos asiaa lähestytään ilman tuota genre-ajattelua niin kyllähän Emperor on näiltä osin se ykkönen:

heviä, mutta samalla niin monimuotosta ja värikästä, että samat laulut saapi kuunnella kymmenhee kerthaa, ja ne eikö paranee vain. Hevin agressiivisuus ja kauhniin progressiivisen kappalekerronnan täyellinen yhistelmä.

ja tuotahan minä siinä ajoin takaa.Emperorilla on koko ajan tuota "aggressiivista hevimenoa+kauniin progressiivista kappalekerrontaa"-juttua, lähes biisi kuin biisi,niin siinä on samaan aikaan hyvin aggressiivista, mutta kaunista ja progressiivista menoa. Osasta biiseistä löytyy sitten sitä aggrovaihde-progevaihde -vaihtelua. Ja nämä Emperor tekee paremmin kuin muut.

Mielipiteestäni en luovu. :D
"The new world is here to wipe out our lives The new world we can't survive The new world left God in everything and everyone The new world does not include us" - Peter Tägtgren -
Kulkunen
17.02.2005 09:08:42
Pistetäänkö arvauksia/veikkauksia tulevasta levy-yhtiöstä?

InsideOut?
Century Media?
Roadrunner?!?

Spinefarm?
Elektra?
Sony/BMG?
Earache?

Hymiö?

Suomeen kunnon kiertue, prkl.
The downward spiral never ends.
PomppoK
17.02.2005 09:44:29 (muokattu 17.02.2005 10:09:30)

Eikös Åkerfieldilla ollut joku melodisen tunnelmoinnin (Camelin) nimeen vannova poppis-projekti? Muistan jostain lukeneeni, mutta nimeä en saa päähäni (tuskin ko. projektin tuotoksiakaan...).

Niin, itse Opethista.
Deliverance/Damnation -kaksikkoa on tullut jauhettua hyvinkin paljon ja vieläkin jaksaa. Aina silloin tällöin kokeilen vanhempaakin kamaa, mutta en ole niistä syttynyt kunnolla. Åkerfieldin ääni on huomattavasti rikkaampi näillä uusilla, kun vertaa esim. juurikin Blackwater Parkiin, jossa kuitenkin viljellään yhtälailla paljon puhdastakin laulua. Hieman hoilotus-meininkiä on vielä tuollakin paikoitellen, Deliverancella paljolti jalostuneempaa äänenkäyttöä niin puhtaiden (Damnationista nyt puhumattakaan) kuin örinöidenkin osalta. Mikähän lienee sitten Hra Wilsonin osuus laulun kehittämisen suhteen...

Ei harmittaisi, vaikka Wilson tuottaisi tulevankin plätyn. 'Oikein valittu' ulkopuolinen tuottaja(nero) ei ole ennenkään pahaa tehnyt (vrt. myös Soilworkin yhteistyö Devin Townsendin kanssa).
Eh Heh Him.
sepeli
17.02.2005 09:52:46
Juuri luin itsekin tuon levyuutisen Opethin sivuilta. Hieno juttu että uutta levyä tulee. On ollut Blackwater Park taas kuuntelussa viime päivinä ja hyvä levy se kyllä on.
I sure could use a vacation from this bullshit three ring circus sideshow of freaks | IMIK #22
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)