Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jack&Danny Brothers sikana säkissä!
1 2 3 4 5 6 7
SilverBullet
16.02.2005 22:24:43 (muokattu 16.02.2005 22:26:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otin riskin (tosin palautusoikeidella) ja tilasin liimakaulaisen J&D LS4 skeban ns. sikana säkissä testaamatta, ja näin siinä kävi..
Odotukset eivät olleet järin korkealla, mutta jännityksellä silti avasin paketin kolme päivää sitten. Kitaraa ensin kauttaaltaan silmäiltyäni yllätyin: Kaulaliitos oli erittäin siisti, nauhat tarkasti hiottu (ei yhtään terävää tai törröttävää kohtaa) säädöt kaikilta osin kohdallaan. Virityskoneisto toimii moitteettomasti. Kaiken kukkuraksi skeba pitää vireen hyvin kovankin runnomisen jälkeen. Elektroniikan puolella myös positiivinen yllätys: Ei minkaanlaisia häiriöitä (ratinoita ym.) ja mikit eivät kierrä helposti, eivätkä pidä ylimääräisiä ääniä. Ainoat miinukset olivat halvahkon tuntuiset muoviset tone-potikat (nekin näyttävät silti hyvälle) ja halvemman oloiset metalliosat todella läheltä tarkkailtuna. Body on kolmesta palasta kasattu erittäin siististi. Sustaini yllättävän hyvä. Kansi viilua. Pähkinänkuoressa: hintaisekseen erittäin positiivinen yllätys. Enemmänkin tästä voisi pyytää, jos tunnettavuutta olisi.Gibsonihan tämä ei tietenkään ole, mutta monen testaamani Epiphonen pätkii mennen tullen. Mainio kakkos-skeba. Jos uskallusta riittää, niin suosittelen kokeilemaan ; )
 
SoulMan
16.02.2005 22:47:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa!
Ennakkoluulottomuus joskus palkitaan!
 
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
elbowski
16.02.2005 23:05:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnea uuden kepukan johdosta!
 
Listen to Black Sabbath or DIE!!
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
ReBeat
16.02.2005 23:08:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sikana säkissä on just oikea meininki. Onnittelut!
 
PoLFus
16.02.2005 23:08:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasitkos jerryltä?
 
"Hippi mieheksi." - Mirrinsane
SilverBullet
16.02.2005 23:15:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasitkos jerryltä?
 
Jep. Pudotti hintaa melko reilusti siitä, mitä sivulla näkyy. Päästiin lähelle Saksan hintoja. Oli eka kerta kun sieltä tilasin, ja jäi kyllä erittäin hyvä fiilis Jerry´s Music:sta : )
 
Penasol
16.02.2005 23:28:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse joskus pohdiskelin ottaisiko korealaisen Tokain Loverockin ja J&D:n Les Paulin. J&D:ssä oli parempi, hullun munakas soundi, rokissa toimiva kuin Tokaissa ja soitettavuus erilainen, en osaa sanoa kumpiko paremmalta tuntui. Otin Tokain, syynä J&D:n mikkien kiertoherkkyys. Vahaamallahan siitä olisi päässyt, mutta en sitä silloin tiennyt.
Olen kokeillut toistakin J&D:n Les paulia, mutta se ei ollut niin hyvä. Liekö sitten halvempi malli ollut tai huonompi yksilö.
 
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
sk8tonza
16.02.2005 23:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikällä on J&D ja hyvä on...
 
SilverBullet
16.02.2005 23:39:50 (muokattu 16.02.2005 23:56:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J&D:ssä oli parempi, hullun munakas soundi, rokissa toimiva kuin Tokaissa ja soitettavuus erilainen,
 
Kaula tuntuu käteen mun mielestä jotenkin "erilaiselta" kuin missään muussa skebassa. Ei kuitenkaan negatiivisessa mielessä. Monta merkkiä on tullut omistettua ja koeajettua (kallista ja halpaa), mutta vertailukohtaa on vaikea löytää. Kaula ei ole kovin paksu, mutta ei kuitenkaan mikään hevikepin kaulakaan. Mukavan tuntuinen, kunhan vähän totuttelee.
 
PoLFus
17.02.2005 00:07:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Pudotti hintaa melko reilusti siitä, mitä sivulla näkyy. Päästiin lähelle Saksan hintoja. Oli eka kerta kun sieltä tilasin, ja jäi kyllä erittäin hyvä fiilis Jerry´s Music:sta : )
 
Ok. Eikun itse Karjaalla (lähellä tammisaarta) asustelen, niin oli pakko kysyä. J&D:n telecaster on myös kova.
 
"Hippi mieheksi." - Mirrinsane
voice
17.02.2005 14:07:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs tuttu kehui kanssa hintalaatusuhdetta erittäin hyväksi. Pääkitarana käyttää Giban LP Standardia, ja varakeppinä juuri tuo liimakaulainen J&D LS4. Pulttikaulaisissa lespoissa sen sijaan kuulema huomattavasti huonompi viimeistely.
 
Juzzu
17.02.2005 14:19:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainoat miinukset olivat halvahkon tuntuiset muoviset tone-potikat (nekin näyttävät silti hyvälle)
 
Hmm.. siis oliko potentiometrit muovia, vai niiden nupit? Nupithan nyt on LP:ssa 'aina' muovia.
 
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
SilverBullet
17.02.2005 14:29:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.. siis oliko potentiometrit muovia, vai niiden nupit? Nupithan nyt on LP:ssa 'aina' muovia.
 
Joo, vähän ympäripyöreästi kirjoitin... Tiedän, että ne on LP:ssä aina muovia, mutta nämä ovat sellaiset "kevyemmät ja halvemman" tuntuiset esim. Gibsonin vastaaviin nuppeihin verrattuna. Se ei tosiaan näy kuin läheltä, mutta tuntuu näpeissä kylläkin : ) Vähän pilkunpiippimistä, mutta kuitenkin kiinnitti huomiota. Potentiometrit ovat metallia.
 
weelie
17.02.2005 14:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MUlla on Richwood ja se on hyvä peli. Kyllä ne kiinalaiset osaa. :D
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
midprice
17.02.2005 15:14:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuos J&D:ssä ihan mahonkibody ja -kaula?
Vai esim. leppää kuten korean Tokaissa tuppaa olemaan.
Ben_D
17.02.2005 15:19:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kävi lähes samanlailla Dean 79V kepin kanssa; tosin pääsin onneksi kokeilemaan ennen ostamista. En nyt sitten tiedä, onko mikään ihan halpiskitara kun Suomen ovh on 770 euroa (sain tingattua 590 euroon).
 
Todella positiivinen yllätys. Jopa Kristian Oesch - joka on todella kriittinen - sanoi, että todella laadukas keppi Korea valmisteiseksi. Vaihdatin ainoastaan tallamikin Seymour Duncanin JB:en ja voilaa! Käytössä on uskomattoman hyvä (ja kevyt) kitara, joka ei hirveesti häpeile mun Jenkki Jacksonille.
 
JuSu
17.02.2005 15:26:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Richwood ja se on hyvä peli.
 
Onko? Meinaan, eBayssa Saksassa on kivannäköisiä Richwood P*S-kopsuja aikas edukkaasti...
 
JuSu
 
Minä olen myyrä.
Juzzu
17.02.2005 15:38:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko? Meinaan, eBayssa Saksassa on kivannäköisiä Richwood P*S-kopsuja aikas edukkaasti...
JuSu

 
Pistätkö jonkun linkin, äsken en löytänyt yhtään vaikka yritin etsiä.
 
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
weelie
17.02.2005 15:38:38 (muokattu 17.02.2005 15:42:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko? Meinaan, eBayssa Saksassa on kivannäköisiä Richwood P*S-kopsuja aikas edukkaasti...
 
JuSu

 
Mulla tele, sori unohtui se mainita. Virittimet ei kummoiset (mutta vintage-mallia, joka mulle oli tärkeää), mikeistä en tiedä kun oli jo Fenderit (52RI) ostettuna tätä varten. Kovot sisällä arvattavasti kiinalaisia, mutta routtaukset aivan oikeaan vintagetapaan tehdyt. Kaula hyvä (otelauta on erillinen vaahtera, joka mun mielestäni on ihan hyvä asia halvassa kitarassa, eipä väänny niin helposti ajan myötä), viimeistely moitteeton. Hyvin pelittää.
 
www.backandforth.nl :stä ostin. Postit 25€.
Richwood-kataloogi: http://www.backandforth.nl/Richood%20cataloglowres.pdf
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
JuSu
17.02.2005 15:45:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistätkö jonkun linkin, äsken en löytänyt yhtään vaikka yritin etsiä.
 
Tuossa hyvinkin edukas:
 
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … category=10171&item=3781871018&rd=1
 
Ja tässä vähän kalliimpi:
 
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … category=10171&item=3781364727&rd=1
 
Ja näyttääkin olevan Hollannissa tuo liike, eikä Saksassa.
 
JuSu
 
Minä olen myyrä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «