Aihe: behringer
1 2 3
bassomatti
16.02.2005 20:43:56

Oisko kellään kokemusta miten tykittää sellanen setti jossa on behringerin BA115+BA210 ja BX3000T nuppina ja onko alukartiolla eroa esim.hartkeen noin saundillisesti.Hinta ei tunnu olevan kovin kova mutta saako halvalle hinnalle vastinetta
Herra A
16.02.2005 22:07:02
Tänään juuri kokeilin soundatassa yhdistelmää
BA115+BB210 + BX3000T ja kuulosti ihan hyvältä. Varmasti saa rahalleen vastinetta, siinä mielessä, että nuin halvalla ei samanlaista läjää saa kerättyä (uutena) millään muulla merkillä.
Eli jos haluaa pikkurahalla pelit ja vehkeet niin ei huono valinta, mutta eron kyllä huomaa esim. ashdownin samanmoiseen stäkkiin, jota myös kokeilin... behringer tuntui ashdownin jälkeen hieman väsyneeltä. Saundi on kuitenkin aina kuulijan pään sisällä.
Mist ripples round your thin white neck And draws me a line Cold fingers mark this dying wreck This moment is mine
Dixon
16.02.2005 22:13:05
Kumpi ois parempi välinta tuo teidän sanoma yhdistelmä vai tuo 4x10 kaappi ja nuppi.
Itellä ois tuo sama hankinta tuossa edessä kun sais kesäks vain töitä.
kalzu
16.02.2005 22:45:16
Kumpi ois parempi välinta tuo teidän sanoma yhdistelmä vai tuo 4x10 kaappi ja nuppi.
Itellä ois tuo sama hankinta tuossa edessä kun sais kesäks vain töitä.

Ota 4x10 + 1x15 niin ei ainaskaan lopu kaijutinpinta-ala kesken :D
Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.)
Cornflake
16.02.2005 22:53:27 (muokattu 16.02.2005 22:57:46)
Mä soitin yhden keikan tuolla nupilla ja rehellisesti on sanottava että merkkiin kohdistuneet epäluulot huomioon ottaen yllätyin positiivisesti.

Hönkä piisasi ja soundiakin sai ruuvattua oikeastaan todella monipuolisesti. Loppupeleissä löysin vehkeestä ihan passelin soundin. Okei se ei ollut siinä, mutta ihan passeli soundi kumminkin. Voi sanoa että ilolla soitin tuolla.

Nupin omistajakin oli ainakin tähän asti erittäin tyytyväinen hinta / laatu -suhteeseen. Mieluummin tuollaisen ottaisi kuin soittelisi jollakin alitehoisella tuhnulla.

EDIT: Kaappina oli Ampegin SVT-410HLF.
Lick my lovepump! Redbound
kajpeter
24.02.2005 09:39:28
Ota 4x10 + 1x15 niin ei ainaskaan lopu kaijutinpinta-ala kesken :D

Hyvä idea mutta ei onnistu ilman ohmi-virittelyä. BB115 boksi on 4 ohmia ja BB410 on 8 ohmia. Ne kun laittaa yhteen niin ohmimääräksi tulee 2,6 ja siitä ei BX300T tykkää. Ainakaan se ei anna tarpeeksi potkua ulos ja taitaa lämmetäkkin hiukan liikaa.
Me Apinat keksimme aina keinon saada jonkun muun hoitamaan hommat!
Teijo K.
24.02.2005 09:47:32

Hyvä idea mutta ei onnistu ilman ohmi-virittelyä. BB115 boksi on 4 ohmia ja BB410 on 8 ohmia. Ne kun laittaa yhteen niin ohmimääräksi tulee 2,6 ja siitä ei BX300T tykkää. Ainakaan se ei anna tarpeeksi potkua ulos ja taitaa lämmetäkkin hiukan liikaa.

http://www.behringer-download.com/BB-Serie/BB115_SPECS_Rev_AB.pdf

Tuon mukaan bb115 on kyllä 8 ohmia...
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
kajpeter
24.02.2005 09:57:01
Oisko kellään kokemusta miten tykittää sellanen setti jossa on behringerin BA115+BA210 ja BX3000T nuppina ja onko alukartiolla eroa esim.hartkeen noin saundillisesti.Hinta ei tunnu olevan kovin kova mutta saako halvalle hinnalle vastinetta

Itselläni on juuri tuollainen setti. Toimii. Bändin kitaristi luukuttaa (lujaa) 2:lla Peaveyn vahvistimella johon kumpaankin on kytketty lisäkaappi. En jää jalkoihin! Soundeja saa runsaasta nappivalikoimasta säädettyä itselleen mieleiseksi. Tosin se ultrabass-efekti on aivan ihme paskakeksintö. Sen ku laittaa päälle niin kuulostaa ja näyttää siltä ku kaiutinelementit saisi jonku Parkinsonin tautikohtauksen.
Hinta/laatusuhde on todellakin paikallaan eikä ostoa tarvitse katua.

Mulla oli muuten vuosia sitten Fenderin Precision 1975. Nyt on Squier P-bass (meid in kiina) jonka laatu vaikuttaisi ihme kyllä olevan parempi? Ehkä olen ku olenki tulossa hulluksi? Vaihdoin siihen kylläkin ensitöikseni mikit jotka potkivat niin että täytyy kytkeä basso aktiivisisäänmenoon ettei VU-mittari nauliinnu punaiselle. Mutta setti kyllä jytisee. Thunder rolls.
kajpeter
24.02.2005 09:58:23
http://www.behringer-download.com/BB-Serie/BB115_SPECS_Rev_AB.pdf

Tuon mukaan bb115 on kyllä 8 ohmia...

Ok, muistin sitte asian nurinpäin. BB410 on sitte 4 ohmia jos kerran BB115 on 8. Sorry.
Karlsson
24.02.2005 10:02:48
Mulla oli muuten vuosia sitten Fenderin Precision 1975. Nyt on Squier P-bass (meid in kiina) jonka laatu vaikuttaisi ihme kyllä olevan parempi? Ehkä olen ku olenki tulossa hulluksi? Vaihdoin siihen kylläkin ensitöikseni mikit jotka potkivat niin että täytyy kytkeä basso aktiivisisäänmenoon ettei VU-mittari nauliinnu punaiselle. Mutta setti kyllä jytisee. Thunder rolls.

Kuten sanottu, niin se kofan maineen omaava nimi lavassa ei takaa kyllä laatua suuntaan tai toiseen. Fendereissäkään toi vintage-status ei vielä takaa että soitin on hyvä, tietenkään.

Ittelläni on nyt rokkailubassona Arian jasso vuodelta 77 ja jumapliuta! Fenderin mikit kiinni ja röytämään! Älyttömän hyvä, höökiä piisaa ja soi hyvin. Ihq!
"Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman
kajpeter
24.02.2005 10:05:33

No niin justiinsa! Luin kysymyksesi kunnolla vasta sen jälkeen kun olin jo vastannut siihen. Minulla on BB115 + BB210 eikä ne alumiiniset joista sinä kyselit. Mutta todennäköisesti ne toimii aivan yhtä moitteettomasti ku paperiversiotki. Itse en halua alu-saundia rock`n roll musaan. Muuhun musaan ne sopii varmaan loistavasti?
Masai-mies
24.02.2005 10:48:33

Itseänikin kiinnostaa juuri tuo asia.
kajpeter
24.02.2005 11:35:43
Kumpi olisi parempi valinta...Itseänikin kiinnostaa juuri tuo asia.

Molempi parempi. Rockrytinään tarvitset enemmän pohjaa, silloin 15" hakkaa ne 4 10"sta. Funk ym kikkailut tarvitsevat enemmänkin sitä tiukkaa iskua jota 10" tarjoaa.
Itse mietin että olisikohan ollut sittenkin vielä viisaampaa ostaa 2 X BB115:sta kun oma soittoni tapahtuu pääasiassa E ja A kielillä. Rock`n roll triolla kun on hieman erilaiset vaatimukset jotta taso pysyy samana esim. kitarasoolojen aikana. Mene ja tiedä. Kunhan saan taas rahaa kasaan taidan tilata yhden samanlaisen paketin jo olemassa olevan kylkeen... Hulluus on ihanaa!
NYdoll
24.02.2005 14:45:21

mää vannon kyllä behringerin nimeen. Meinaa vaan mullakin iskeä neulaa punaselle ku lähtee niin pöllönä hönkää bassosta. Siis tässäkö auttaa, kun iskee sen aktiivisisääntuloon?
metalli sykkii...
Niskamies
24.02.2005 14:52:58
Harmi ettei Behringeriltä saa 2x12" kaappia, olisin halunnut kokeilla. Ainakin Behringerin 8x10" kuulosti munattomalta ja väsyneeltä verrattuna EBS:n 4x10":iin.
Meitsi on meshissä.
Johnny Buzz
24.02.2005 14:54:06

mää vannon kyllä behringerin nimeen. Meinaa vaan mullakin iskeä neulaa punaselle ku lähtee niin pöllönä hönkää bassosta. Siis tässäkö auttaa, kun iskee sen aktiivisisääntuloon?

Niin tai laskee basson signaalin tasoa itse bassosta. Itse joudun tuon Jazzini kanssa tekemään samoin Ampegiani käyttäessä. Siinä kun ei ole gain säätöä, niin menee etuaste helposti särölle, jos soittimesta tulee liian voimakas signaali.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Painobaari, Helsinki 2.4. w/ Acoustab duo
Johannes_t
24.02.2005 14:54:44

Ainakin Behringerin 8x10" kuulosti munattomalta ja väsyneeltä verrattuna EBS:n 4x10":iin.

Kannattaako noita lähteä edes vertaamaan?
Niskamies
24.02.2005 14:57:03

Kaappejahan noi kummatkin ovat. Ajattelin että jos Behringeristä olisi yllättäjäksi, muttei ollut. Itse panostan laatuun, ei tartte sitten viiden vuoden päästä hommata uusia kun vanhat ovat vieläkin kunnossa, mitä epäilen noista Behringereistä.
Meitsi on meshissä.
hemmo
24.02.2005 14:57:13

Kun Pehku on niin paljon parempi?
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)