Aihe: Orange vs. Vox
1 2
Mikko Kankaanpää
30.07.2003 15:52:00

Onko kellään kuvia noiden uusien orangien sisukaluista. yksi löytyi:
http://acplink.com/chassis/display.aspx?curpage=74

Kiinnostaisi nähdä noiden halvempien mallien kokoonpanoa...

Mikko Kankaanpää
askomiko
30.07.2003 16:42:31 (muokattu 30.07.2003 16:44:09)
sihvoh
30.07.2003 19:33:20
...http://www.proguitar.de/ProGuitarPr … 50CustomHead/AD50CustomUnten.jpg...

Wau, kyllä on siisti johdotus tässä laitteessa pitää ottaa mallia seuraaviin projekteihin...

Hauskaa sinällään, kun vahvareissa on tämmönen, you pay more for less-meininki, noin osien määrän suhteen. :)

No eihän noissa osat ole sinällään vähetyneet, ne vaan ovat piirilevyssä kiinni toisella puolella, vai mitä oiken tarkoitit ?
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
askomiko
30.07.2003 19:35:35 (muokattu 30.07.2003 19:40:34)
Niissä on yks osa vähemmän, piirilevy. Ja kun on piirilevy niin näyttää että se vie koko koneen ja on hirveän monimutkainen, vaikka se vaan korvaa piuhanvedot. Sitten kun on PTP niin se näyttää idioottivarmalta ja siltä että melkein itsekin tajuaisi siitä jotain. Pelottavat piirilevyt. .. :O

Ja niin, mitenkäs se legenda menikään, että jos Marshallin rakentaa siisteillä 90-asteen kulmassa toisensa ylittävillä piuhanvedoilla niin ei kuulosta hyvältä. ;)

Vrt. http://koti.mbnet.fi/~fisq/Seka/Jmp02p.jpg
Mikko Kankaanpää
05.08.2003 16:05:44

jomppa82
07.08.2003 15:47:08
Tekeekös kuulkaas noilla em. 15-30 watin putkicomboilla mitään metallia soitettaessa? Saa siis tarvita pedaalejakin.

Metalleista kiinnostaisi thrash -sahaus, Black Sabbath -fuzzisoundit ja miksei death metal. Olisi myös kiva jos saisi hard rock -soundia a'la Guns'n'Roses.

En ole tällä tietoa menossa keikalle, vaan ihan kotistudiossa tarvitsisin.
Live fast, die die!
Bluesmies
07.08.2003 16:11:28
Tekeekös kuulkaas noilla em. 15-30 watin putkicomboilla mitään metallia soitettaessa? Saa siis tarvita pedaalejakin.

Metalleista kiinnostaisi thrash -sahaus, Black Sabbath -fuzzisoundit ja miksei death metal. Olisi myös kiva jos saisi hard rock -soundia a'la Guns'n'Roses.

En ole tällä tietoa menossa keikalle, vaan ihan kotistudiossa tarvitsisin.

No death metallilla et kyllä ala noita kaunotaria rääkkäämään!!!

No jokatapauksessa, ainakin orangen 15W toimii humppareilla aivan marshallin veroisesti. Itse vahvistimesta ei mitään hirmuisia säröjä saa, mutta pedaaleilla asia on ihan toinen.

Oon nyt jonkun aikaa soittanut tolla mun ad 15/12:lla ja oon tullut siihen tulokseen, että mikäli soundia pitäisi jonkin bändin soundiin verrata, niin ekana tulee kyllä mieleen rolling stones. Kevyt, lämmin overdrivesärö.
Kitara on tyhmä!!
niskel
16.02.2005 16:58:50
Kaivetaanpas nyt vanha teksti ylös.

Eli itselläni kiinnostaisi tuo Orangen AD-15/12. Taipuukos sillä rautalanka kuinka hyvin?
Jucciz
16.02.2005 19:01:24
Itse testasin paikallisessa musaliikkeessä AD15:a ja soundin tunnisti heti AD30TC:n pikkuveljeksi. Hyvin paljon samaa, joskin vain yhden kanavan verran ja pienemmässä koossa. Erittäin hyvä vehje. Tässäpä pätkiä AD30TC-nauhoitteluistani, jos niistä jotain hyötyä olisi. Useita eri kitaroita käytetty.

http://mp3.jucciz.com/ad30tc/
kalamies#11 >-)))>
« bändi · kalusto · räpellystä »
Bluesmies
17.02.2005 17:55:21
Kuuntele mun musanäyte, mikäli se auttais. Kamoina siinä tele ja orangen ad 15/12.
Uusi musiikkinäyte profiilissa.
Jucciz
17.02.2005 19:35:36
Hyvältä kuulostivat kaikki näytteet. En vain saanut niiden perusteella oikein käsitystä, että mitenkä vaikkapa The Shadowsin tai Agentsin biisit taipuvat kyseisellä laitteella. Pystytkö laittamaan sivulle näytteen jostakin kappaleesta jommalta kummalta yhtyeeltä?

En osaa Shadowsia enkä Agentsia. En ole itse oikein rautalankamiehiä, vaikka se hienoa musiikkia onkin hyvin soitettuna. Uskoisin kyllä, että sopivilla säädöillä Orangesta saa myös rautalankamiestä miellyttävää lämmintä soundia.

Mitä muuten tuolla yksi/kaksikanavaisuudella on väliä? Jos joku voisi selventää?

Yksi kanava: yhdet säädöt - kaksi kanavaa: kahdet (Orangen tapauksessa) erilliset säädöt, eli käytännössä kaksi erillistä vahvistinta samoissa kuorissa, pedaalilla voi vaihtaa kanavien väliltä. Orangessa on siis oikeasti oma EQ ja etuasteen gain molemmille kanaville, signaalitiet ovat erilliset. Monissa halvemmissa vahvistimissa on kaksi "kanavaa", mutta EQ on niille yhteinen, joten soundin "viimeisen päälle" ruuvaaminen on aina kompromissien tekoa ja usein toinen "kanava" ottaa kenties vain yhden vahvistusasteen (putken) lisää peliin. Orangessa molempiin kanaviin voi tehdä aivan toisistaan poikkeavat, mieleisensä soundit (esim. toinen kristallinkirkas puhdas ja toinen jonkin verran rosolla, tai vaikka reippaastikin säröllä, ihan miten vaan).
kalamies#11 >-)))>
« bändi · kalusto · räpellystä »
niskel
17.02.2005 20:06:26 (muokattu 17.02.2005 20:07:47)
En osaa Shadowsia enkä Agentsia. En ole itse oikein rautalankamiehiä, vaikka se hienoa musiikkia onkin hyvin soitettuna. Uskoisin kyllä, että sopivilla säädöillä Orangesta saa myös rautalankamiestä miellyttävää lämmintä soundia.

Ok. Pitänee jossain vaiheessa käydä itse Helsingin Kampissa Musamaailmassa kokeilemassa kyseistä vahvistintan kunhan uskaltaudun sinne. Pitää ensin opetella riittävästi soittamaan, kun on tuota "esiintymiskammoa" ihan riittävästi ettei kehtaa vielä edes musiikkiliikkeeseen mennä testaamaan laitteistoa, ellei siellä ole yksityistä äänieristettyä huonetta siihen käyttöön.

Yksi kanava: yhdet säädöt - kaksi kanavaa: kahdet (Orangen tapauksessa) erilliset säädöt, eli käytännössä kaksi erillistä vahvistinta samoissa kuorissa, pedaalilla voi vaihtaa kanavien väliltä. Orangessa on siis oikeasti oma EQ ja etuasteen gain molemmille kanaville, signaalitiet ovat erilliset. Monissa halvemmissa vahvistimissa on kaksi "kanavaa", mutta EQ on niille yhteinen, joten soundin "viimeisen päälle" ruuvaaminen on aina kompromissien tekoa ja usein toinen "kanava" ottaa kenties vain yhden vahvistusasteen (putken) lisää peliin. Orangessa molempiin kanaviin voi tehdä aivan toisistaan poikkeavat, mieleisensä soundit (esim. toinen kristallinkirkas puhdas ja toinen jonkin verran rosolla, tai vaikka reippaastikin säröllä, ihan miten vaan).

Suurkiitos tästä selvennyksestä. Ymmärtäisin, että näin ollen kahdesta kanavasta tuskin olisi minulle suurta hyötyä, eli voisin huoletta ostaa juuri tuon 15/12 vahvistimen, eikä olisi välttämätöntä ostaa sen isoveljeä. Löytyy kuitenkin säröpedaali jo omasta takaa ja se hoitanee ihan kohtuullisen hyvin toisen kanavan tehtävät.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)