Zeni 27.01.2005 18:08:56 | |
---|
1.Niin kumpaa käytetään esim. Boulevard of broken dreamsissa ja apulannan 0010:ssä ? Olen aina luullut että se olisi delay, mutta onko sitten tuo tremolo oikea vaihtoehto ? 2. saako tollasella delay pedaalilla (tap tempo) järkättyä kaikki nuo aikaan perustuvat efektit kuten flanger, chorus, tremolo jne. ?? |
Wolffie 27.01.2005 19:29:02 (muokattu 27.01.2005 19:38:57) | |
---|
1.Niin kumpaa käytetään esim. Boulevard of broken dreamsissa ja apulannan 0010:ssä ? Olen aina luullut että se olisi delay, mutta onko sitten tuo tremolo oikea vaihtoehto ? 2. saako tollasella delay pedaalilla (tap tempo) järkättyä kaikki nuo aikaan perustuvat efektit kuten flanger, chorus, tremolo jne. ?? 1. kohtaan en tiedä vastausta sillä en ole noita kuunnellut. mutta kohtaan 2. voisin sanoa sen että delay on siis kokonaan oma efektinsä millä saadaan erilaisia viiveitä käyttöön. Mutta flanger, chorus ja tremolo ovat taas aivan omia laitteitansa. Suosittelisin että menet kauppaan testailemaan niin saat oikean käsityksen asiasta, tai sitten muistaakseni http://www.ibanez.com tarjoaa hyvät ääninäytteet omista efekteistään eli siellä voit kuunnella eroja. Kaikki nuo ovat siis modulaatioefektejä mitkä suositellaan sijoittamaan efektilinkkiin (etu- ja pääteasteen välille) mikäli mahdollista. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä. Edit: alussa kuulosti ihan siltä että flanger/phaser hurraisi pienellä sielä alla. Mutta jos tarkoitat sitä kohtaa missä kitarasaundi "tuntuu pätkivän" (?) niin sanoisin kyseessä olevan tremolo. En ole mikään efektiasiantuntija (no en nyt mikään asiantuntija siis) eli voin hyvin olla väärässä. Edit2: kuuntelin nyt uudelleen sen biisin vielä ja kyllä siinä tremolo on käytössä. Taisit sekoittaa asian siinä että delayllähän tuommoista pientä pätkintää saa kaiun muodossa tehtyä. Mutta tremolo siis tavallaan "pätkii" ääntä koko ajan kun taas delay antaa kaikuefektin. Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia |
kurmo 28.01.2005 04:23:49 | |
---|
2. saako tollasella delay pedaalilla (tap tempo) järkättyä kaikki nuo aikaan perustuvat efektit kuten flanger, chorus, tremolo jne. ?? Ööh. Tremolossa moduloidaan äänenvoimakkuutta oskillaattorilla. En sanoisi aikaan perustuvaksi efektiksi. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
Max 28.01.2005 18:06:59 | |
---|
1.Niin kumpaa käytetään esim. Boulevard of broken dreamsissa ja apulannan 0010:ssä ? Olen aina luullut että se olisi delay, mutta onko sitten tuo tremolo oikea vaihtoehto ?? Boulevard of broken dreamsissa on nimenomaan käytetty tuota tremoloa... HUMPPA TULEE....OTA KOPPI |
JuniperThree 28.01.2005 19:36:03 | |
---|
1.Niin kumpaa käytetään esim. Boulevard of broken dreamsissa ja apulannan 0010:ssä ? Olen aina luullut että se olisi delay, mutta onko sitten tuo tremolo oikea vaihtoehto ? Molemmissa on tremolo. Jos tarkotat tossa apiksen biisissä sitä viimesen säkeistön saksatusta.... 2. saako tollasella delay pedaalilla (tap tempo) järkättyä kaikki nuo aikaan perustuvat efektit kuten flanger, chorus, tremolo jne. ?? Mun käsittääkseni flanger ja chorus perustuvat kyllä äänen kaiuttamiseen, mutta normaalilla delayefektillä et saa niitä tehtyä, tai joutuisit ainakin ruuvaamaan edestakasin timenappulaa ja tonea ja kaikkea... |
hirvoksi 02.02.2005 10:12:46 | |
---|
|
Zeni 02.02.2005 17:57:39 | |
---|
Pistetään samaan topikkiin niin ei tarvitse uutta tehdä. Tämä efektien toiminta on paljon helpompi tajuta esimerkkien kautta. Ei noiden valmistajien samplejen tai teorian kautta. Audioslave - Like A Stone (se melodia joka lähtee heti alusta). Happoradio - Väärä mies (se sähköinen särökitara heti alussa) Olisko molemmat peräti tremoloa ? Sitten olen missannut kokonaan Delayn idean. |
Jaakko Hyvärinen 04.02.2005 02:07:49 | |
---|
Käykää musakaupasta hakemassa semmonen bossin efekti CD. Siinä on säröjä ja efektejä eri asetuksilla. mukana tuloo vihko, jossa on polkusimien kuvat ja teksit. Emie nyt vaa jaksa. Minen taho. |
Zeni 04.02.2005 17:17:03 | |
---|
Käykää musakaupasta hakemassa semmonen bossin efekti CD. Siinä on säröjä ja efektejä eri asetuksilla. mukana tuloo vihko, jossa on polkusimien kuvat ja teksit. No netistä olen noita kuunnellut, mutteivät ole kauheasti avautuneet juuri sen takia että samplet eivät ole "oikeita" biisejä. |
mura 09.02.2005 22:29:11 | |
---|
Audioslave - Like A Stone (se melodia joka lähtee heti alusta). Tää kuulosti musta ainakin ihan tremololta. En usko että delaylla tollaista saataisiin aikaan. No koneen iso ala osineen ok on |
booster 11.02.2005 10:55:59 | |
---|
Olisko molemmat peräti tremoloa ? Sitten olen missannut kokonaan Delayn idean. Delay vastaa sitä 'perinteistä' kaikua, eli kun vaikka huudat mökin terassilta ja kaiku vastaa. Tuota käytetään useasti sooloissa, tuomaan sellaista 'isoutta' siihen. Reverb taas tuo sellaista tilan tuntua, eli nuotti jää tavallaan soimaan. Kai näitä on jossain selitelty enemmänkin, esim. tuolla pedaali-FAQ:ssa. |
Tomtom 11.02.2005 15:12:06 | |
---|
Lilke a stone ja Boulevard erilaisilla tremoloilla. Tremolohan on mainio vätkytin, koska eri tyyppisellä klippauksella ja nopeuksilla saa todella monipuolista juttua perinnekamasta ihan avaruusääniin saakka. Suosittelen. Delay voisi olla vaikka POTF:n Liftin riffikitara. Happoradion kohdalla useimmiten kyseessä on nimenomaan tremolo.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Lisää kysyttävää. Ostin tollasen Boss TR2:sen koska sellainen edullisesti ilmaantui. Ymmärrän kyllä tuon depth ja rate säädöt mutta mikä tuon "waven" tarkoitus on ? Siinä on sahalaidan ja kanttiaallon kuva. Kuitenkin portaaton säätöpotikka. En ole vielä päässyt säröllä kokeilemaan kun toinen muuntaja sanoi itsensä irti ajat sitten. |
Jumina5/6 16.02.2005 21:06:42 | |
---|
mutta mikä tuon "waven" tarkoitus on ? Siinä on sahalaidan ja kanttiaallon kuva. Kuitenkin portaaton säätöpotikka. Saa portaattomasti säätää vaihteleeko volume kummallako tavalla. Ajattele noita kuvioita 'volume-käyränä', saha menee ylös alas tasaisesti, kantti pysyy aina hetken ja menee kerralla toiseen päähän. "Kaikkihan alkoi siitä, kun Tohtori YesBox ja Keskiyön Kemia saapuivat asunnolleni kello 14 päivällä, mukanaan kalsareihin kääritty mikseripöytä.." |