Sertzo S 16.02.2005 09:56:47 | |
---|
Tane & Kongo. Oivallus! Solisti Tauno Suomesta ja komppiryhmä koneineen Afrikasta. Humpat ja etnot pölähtää kyllä. |
Sertzo S 16.02.2005 10:12:25 | |
---|
Terkoitsenani olisi ollut laittaa jo aiemmin muutama konetausta esim. tango/valssi tekeleistäni tuonne demo tai musiikkinäytepuolelle teilattavaksi, mutta jostain syystä ohjelmani ei muuta midejä WAW- tiedostoiksi vaan tehty raita on tyhjää täynnä...? Asiantuntemusta ei itselläni ole siis tarpeeksi. Asiantuntija-apua ei ole toistaiseksi vielä löytynyt, mutta tutkitaan ja jos hommaa suostuu toimimaan niin perästä kuuluu. |
uruttaja 16.02.2005 10:17:11 | |
---|
Terkoitsenani olisi ollut laittaa jo aiemmin muutama konetausta esim. tango/valssi tekeleistäni tuonne demo tai musiikkinäytepuolelle teilattavaksi, mutta jostain syystä ohjelmani ei muuta midejä WAW- tiedostoiksi vaan tehty raita on tyhjää täynnä...? Asiantuntemusta ei itselläni ole siis tarpeeksi. Asiantuntija-apua ei ole toistaiseksi vielä löytynyt, mutta tutkitaan ja jos hommaa suostuu toimimaan niin perästä kuuluu. Sertso-setä, minä tarkoitain ihan puhtaasti live-esityksiä, niihin ei koneet kuulu. Studiotallenteisiin saattaa kuuluakkin, jos olet niitä tehnyt niin hyvä meininki. Olisikin kiva saada kuulla niitä, joten homma joku paikallinen insinööri Aarnikotkan ääreen, niin kohta on mnetissä Sertson tuotoksia ja savolaista asiantuntijalausuntoa:) |
Sertzo S 16.02.2005 10:28:37 (muokattu 16.02.2005 10:30:19) | |
---|
Atari-kompuuterin aikaan v.1991 käytimme trio-kokoonpanossa sekvensseritaustoja apuna keikoillamme. Rumpu ja bassoraidat mutena soitetiin sitten loput livenä eetteriin. Tarkkana piti olla, että pysyi biisit kasassa. Myöhemmin studiosoitossa taimin osalta tuosta on ollut apua, kun esim. bassoraitaa olen soittanut. En nyt kerro kuka ohjelmoinnin teki, mutta kyseeesä oli/on erittäin taitava arvostamani eturivin muusikkoystäväni, kosketinsoittaja useista eri huipputanssipändeistä. Chris Rea:n biisitkin kuulostivat paljon paremmilta noin toteutettuina. Jos Uruttaja haluaa tietää kenestä on kysymys niin uteleppa pikaviestinä. ;) |
Tankero 16.02.2005 13:22:34 | |
---|
nimenomaan näin!jos joku tietty biisi/biisit ei taitu ilman koneita sen voi jättää ottamatta ohjelmistoon.maailma on täynnä biisejä jotka useimmat triot tai kvartetit pystyy taittamaan ilman koneita.pienet virheetkin joskus kuuluu live soittoon ennemmin kun että kaikki tulee kliinisesti koneilta. Minusta on enemmän kyse siitä, minkä verran ja minkälaisia lisävermeitä käytetään. Pikkulisät ei haittaa yhtään. Maustaa vain. Olen kokeillut mausteita joskus ruoassakin ja hyvin toimi. |
kimmoke 16.02.2005 13:23:56 | |
---|
Tane & Kongo. Morgan Kane ja tyttöystävä Markan Kone-tango Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille. |
Tankero 16.02.2005 13:26:04 | |
---|
Sertso-setä, minä tarkoitain ihan puhtaasti live-esityksiä, niihin ei koneet kuulu. Studiotallenteisiin saattaa kuuluakkin, jos olet niitä tehnyt niin hyvä meininki. Olisikin kiva saada kuulla niitä, joten homma joku paikallinen insinööri Aarnikotkan ääreen, niin kohta on mnetissä Sertson tuotoksia ja savolaista asiantuntijalausuntoa:) Heräähän tälle vuosisadalle. Koneiden käyttö live tilanteissa, maulla käytettynä sopii tosi hyvin. Joskus. |
uruttaja 16.02.2005 13:33:15 | |
---|
Heräähän tälle vuosisadalle. Koneiden käyttö live tilanteissa, maulla käytettynä sopii tosi hyvin. Joskus. Joo joo. Olen hereillä. Livemusa on livemusaa, koneenkäyttäjät aivan eri asia. Miten jos teidänkin jytäbändissä Jon Lord soittais mankalta urkusoolot, olisko sekin oikein? Trio on vähän siinä ja siinä, basso vois ehkä tulla sekkarilta, jolloin kitaristi vois soittaa pelkästään kitaraa. Mutta missä menee se kuuluisa raja, 50% mankalta 50 itse soittamalla? Lisukkeiden käyttäjät käyvät aika kuumana mun kans tuolla pikaviestipuolella,mutta seison edelleen mielipiteeni takana. Mutta jos haitarivetoisessa ammattitriossa on vi...n laajat torvisektiot, Lennikalle Taipaleen soittamat montunot ja Bostonin filharmonikkojen viulutaustat, niin pielessä on ja pahasti, toistan edelleen että perseestä. jos et satu muistamaan. |
M.i.k.key 16.02.2005 13:41:35 | |
---|
Joo joo. Olen hereillä. Livemusa on livemusaa, koneenkäyttäjät aivan eri asia. Miten jos teidänkin jytäbändissä Jon Lord soittais mankalta urkusoolot, olisko sekin oikein? Trio on vähän siinä ja siinä, basso vois ehkä tulla sekkarilta, jolloin kitaristi vois soittaa pelkästään kitaraa. Mutta missä menee se kuuluisa raja, 50% mankalta 50 itse soittamalla? Lisukkeiden käyttäjät käyvät aika kuumana mun kans tuolla pikaviestipuolella,mutta seison edelleen mielipiteeni takana. Mutta jos haitarivetoisessa ammattitriossa on vi...n laajat torvisektiot, Lennikalle Taipaleen soittamat montunot ja Bostonin filharmonikkojen viulutaustat, niin pielessä on ja pahasti, toistan edelleen että perseestä. jos et satu muistamaan. Tekniikka on hyvä renki, huono isäntä... Mä lopetan nää hommat! |
Tekniikka on hyvä renki, huono isäntä... Komppaan, sähkökin on ollut apuna jo vuosikymmeniä:) |
Sertzo S 16.02.2005 13:55:42 (muokattu 16.02.2005 13:56:04) | |
---|
Komppaan, sähkökin on ollut apuna jo vuosikymmeniä:) Konerumpali sammuu vain jos sähköt katkeaa, tavallinen rumpali muuten vaan. ;) |
clave 16.02.2005 14:12:18 | |
---|
Konerumpali sammuu vain jos sähköt katkeaa, tavallinen rumpali muuten vaan. ;) höh serzo. olet ilkeällä päällä tänään..!! "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
KoskPaavo 16.02.2005 14:18:31 | |
---|
Konerumpali sammuu vain jos sähköt katkeaa, tavallinen rumpali muuten vaan. ;) Jos ns. normaalilta nykypäivän kvartetilta sähköt katkeaa normaalissa keikkatilanteessa niin rummut on ainoa peli josta jotain kuuluu, tarkoitan tanssijoille asti. Soittaja selviää aina. |
Pula-Aho 16.02.2005 14:40:35 (muokattu 16.02.2005 14:41:23) | |
---|
Mutta missä menee se kuuluisa raja, 50% mankalta 50 itse soittamalla? . Mää olen vähän vanhanaikanen. Me soitetetaan kaikki itse. Mutta mun leipä ei olekaan soittamisesta kiinni. Korkeintaan se makkara siinä leivän päällä. Jos haluasin perustaa suositun orkesterin ja päästä helpolla, en palkkaisi siihen yhtään oikeeta soittajaa. Palkkaisin yhden tekniikkamiehen, joka osaisi tehdä komeat taustat. Pari hyvää laulajaa, jotka osaa näytellä soittamista, olisivat komeita ja niillä olisi valkoiset hampaat ja nätti hymy. Itse hoitaisin raha-asiat. Tanssijoille on yhdentekevää soittavatko bändit itse. Ei ne sitä huomaakkaan. Ne jotka huomaa, ei välitä. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
Sertzo S 16.02.2005 14:43:39 | |
---|
höh serzo. olet ilkeällä päällä tänään..!! Siksi, kun mulla on syntymäpäivä, eikä yhtään onnittelua...nyyh. Lähen mökille suremaan ikääntymistäni :/ |
Sertzo S 16.02.2005 14:44:40 | |
---|
Jos ns. normaalilta nykypäivän kvartetilta sähköt katkeaa normaalissa keikkatilanteessa niin rummut on ainoa peli josta jotain kuuluu, tarkoitan tanssijoille asti. Niin ja nestekaasuhaitarista ilman midiä! |
aisa 16.02.2005 15:03:28 | |
---|
Siksi, kun mulla on syntymäpäivä, eikä yhtään onnittelua...nyyh. Lähen mökille suremaan ikääntymistäni :/ no okei, tätähän sä kerjäsit: paaljoon oonneeaaa vaaan... Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan... |
clave 16.02.2005 15:18:13 | |
---|
no okei, tätähän sä kerjäsit: paaljoon oonneeaaa vaaan... yhdyn toivotukseen:) älä jätä mökillä nestekaasua päälle kun olet juhliessasi repinyt kurttua! "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
uruttaja 16.02.2005 15:29:41 | |
---|
yhdyn toivotukseen:) älä jätä mökillä nestekaasua päälle kun olet juhliessasi repinyt kurttua! Onnea Sertso, varo ettei kurttu narise. |
baron 16.02.2005 16:08:56 | |
---|
Siksi, kun mulla on syntymäpäivä, eikä yhtään onnittelua...nyyh. Lähen mökille suremaan ikääntymistäni :/ For Sertzo's a very good fellow..... that nobody can deny! Otan illalla drinkin sun kunniaksesi. Children of Baron: Magic in Keyboards.
Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta! |