![]() 15.02.2005 22:24:13 (muokattu 15.02.2005 22:27:28) | |
---|---|
sanonpa vielä lisää. kyllä jokaisen ammatinharjoittajan, oli se sitten hitsari tai muusikko tai tanssin ammattilainen, pitää saada arvostusta ammatissaan jotta se olisi mielekästä. jos ns. paremmat ihmiset (you know) ajaa musiikkia kuuntelemaan tulleet ihmiset lavan edestä pois perustellen sitä jollain virtauksilla, niin ketkä sitä musiikillista toteuttamista on enää arvostamassa. selkeä tanssittava rytmi on enää ainoa asia millä on merkitystä sen jälkeen. siihenkö tarvitaan korkeatasoisia musiikin ammattilaisia??? NO EI! siihen pystyy jopa kone! juuri tästä syystä olen iki onnellinen etten enää joudu seuraamaan sitä kuhinaa ja valtataistelua metrin korkuiselta lavalta vaan saan olla samassa tasossa KUUNTELIJOIDEN kanssa ja nauttia hyvästäkin palautteesta, joka muuten tulee välittömästi jos siihen on aihetta. Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan... | |
![]() 15.02.2005 22:47:25 | |
jos ns. paremmat ihmiset (you know) ajaa musiikkia kuuntelemaan tulleet ihmiset lavan edestä pois perustellen sitä jollain virtauksilla, niin ketkä sitä musiikillista toteuttamista on enää arvostamassa. selkeä tanssittava rytmi on enää ainoa asia millä on merkitystä sen jälkeen. siihenkö tarvitaan korkeatasoisia musiikin ammattilaisia??? NO EI! siihen pystyy jopa kone! Joo, arvostan tosi paljon muusikoita, mutta mää vaan kauhiast ihmettelen miten helposti täällä otetaan nokkiinsa. Ja jos on niin että hyvä turakainen on vain sellainen joka antaa vain ja usein kiittävää palautetta eikä vahingossakaan tanssi, vaan seisoo pelkästään ihastuneena orkesterikorokkeen edessä, niin kyllä se minulle käy. Mutta ihan pikku juttu. Hyvän tanssiorkesterin soittaessa ihmiset mielellään tanssivat. Loukkaantukaa nyt ystävät. Ja sitten koneet. Koneet ei pysty esittämään hyvää tanssimusiikkia, koska niillä ei ole ainakaan vielä kykyä elää yleisön/tanssijoiden mukana. Kysymys on sellaisista vivahteista, joita vain ihmiset osaavat. - Ihmettelen vain, miksi tästäkin lauseesta joku taas loukkaantuu. Olen ollut paikalla kun tauolla on pantu syntikka soittelemaan tanssimusiikkia. Enkä pitänyt yhtään. Ihmisen laulua mutta konetausta, eikä synkannut ollenkaan. Huomaatte varmaan että olen nyt ärtynyt. Vai turakaisia. Vai on kenkienvaihtajat, pitkiä askeleita ottavat ja kävelyhumpan menijät ikäviä ihmisiä. - Tanssijat eivät sentään hauku muusikkoja esim. tanssinetissä. Eikä keksi heille haukkumanimiä. Mutta puhun vaan tästä palstasta - tietenkin. En muusta. Jokainenhan tietää, että ihminen joka osaa soittaa, on hyvä ihminen. | |
![]() 15.02.2005 23:08:28 | |
Joo, arvostan tosi paljon muusikoita, mutta mää vaan kauhiast ihmettelen miten helposti täällä otetaan nokkiinsa. ei sen herkemmin kuin missään muuallakaan. Ja jos on niin että hyvä turakainen on vain sellainen joka antaa vain ja usein kiittävää palautetta eikä vahingossakaan tanssi, vaan seisoo pelkästään ihastuneena orkesterikorokkeen edessä, niin kyllä se minulle käy. en ymmärtääkseni sanonut että pitää antaa vain hyvää palautetta, keskutelussa on vaan takerruttu siihen että onko oikein että bändejä saa käsitellä niinkuin koria, heitellen kommentteja ja vaatimuksia, odottaen että jokainen pystytään toteuttamaan. Mutta ihan pikku juttu. Hyvän tanssiorkesterin soittaessa ihmiset mielellään tanssivat. Loukkaantukaa nyt ystävät. tässä olen samaa mieltä, mutta edelleenkään se tanssi ei ole ainoa asia maailmassa, ainakaan kaikille ihmisille jotka tanssipaikoilla käyvät. Ja sitten koneet. Koneet ei pysty esittämään hyvää tanssimusiikkia, koska niillä ei ole ainakaan vielä kykyä elää yleisön/tanssijoiden mukana. kappaleen aikana ei ole tarpeellista elää yleisön/tanssijoiden mukana vaan kappaleen aikana tanssijoiden tulee tanssia ja elää orkesterin mukana. orkesterin tulee kyllä seurata mitä musiikkia ihmiset haluavat kuulla illan aikana, mutta kun biisi käy, niin se ei pysähdy vaikka tanssilattialla itkettäisiin. Kysymys on sellaisista vivahteista, joita vain ihmiset osaavat. - Ihmettelen vain, miksi tästäkin lauseesta joku taas loukkaantuu. blaa. Olen ollut paikalla kun tauolla on pantu syntikka soittelemaan tanssimusiikkia. Enkä pitänyt yhtään. Ihmisen laulua mutta konetausta, eikä synkannut ollenkaan. tuo taas ei johdu siitä että kone olisi huono, vaan siitä että laulaja oli rytmitajuton pökkelö. Huomaatte varmaan että olen nyt ärtynyt. Vai turakaisia. Vai on kenkienvaihtajat, pitkiä askeleita ottavat ja kävelyhumpan menijät ikäviä ihmisiä. - Tanssijat eivät sentään hauku muusikkoja esim. tanssinetissä. Eikä keksi heille haukkumanimiä. haukkumanimien keksiminen on korkeampaa taidetta. sitäpaitsi esim. "turkainen" nimitystä käyttää moni tanssinharrastajakin itsestään. itseironia vaatii tietysti hyvää itsetuntoa Mutta puhun vaan tästä palstasta - tietenkin. En muusta. ehkä siirtyminen paremmille palstoille tuo avun ongelmiisi. Jokainenhan tietää, että ihminen joka osaa soittaa, on hyvä ihminen. taas puhut asiaa. Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan... | |
![]() 15.02.2005 23:12:55 | |
Jokainenhan tietää, että ihminen joka osaa soittaa, on hyvä ihminen. Hyvän teon voi hyvä ihminen tehdä soittamalla hätänumeroon, kun hätä on:) "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" | |
![]() 15.02.2005 23:14:51 | |
Hyvän teon voi hyvä ihminen tehdä soittamalla hätänumeroon, kun hätä on:) touch down!! Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan... | |
![]() 16.02.2005 00:00:37 | |
kappaleen aikana tanssijoiden tulee tanssia ja elää orkesterin mukana. No tämähän on kuin lakikirjasta. Noin toki käytännössä tapahtuukin, mutta jos sen mukaan elää ja odottaa, niin tulee pettymyksiä. tuo taas ei johdu siitä että kone olisi huono, vaan siitä että laulaja oli rytmitajuton pökkelö. Tuskinpa, sillä laulu sinänsä kuulosti hyvältä kaikilla näillä konekappaleilla. Ei kuulostanut siltä että laulaja olisi alun perin laulanut suoraan konemusiikin päälle. Vai olisko tahdistuksen menneet pieleen myöhemmin. En tiedä tuon tekniikasta. | |
![]() 16.02.2005 00:15:36 | |
Ja sitten koneet. Koneet ei pysty esittämään hyvää tanssimusiikkia, koska niillä ei ole ainakaan vielä kykyä elää yleisön/tanssijoiden mukana. Kysymys on sellaisista vivahteista, joita vain ihmiset osaavat. - Ihmettelen vain, miksi tästäkin lauseesta joku taas loukkaantuu. Olen ollut paikalla kun tauolla on pantu syntikka soittelemaan tanssimusiikkia. Enkä pitänyt yhtään. Ihmisen laulua mutta konetausta, eikä synkannut ollenkaan. Voin lyödä pääni pantiksi ettet sinä pysty silmät kiinni erottamaan musiikista koneella tehtyä ja ihmisen soittamaa osuutta toisistaan (hyvin tehtyä ei erota muusikotkaan). Ja ei ne soittajat siellä lavalla nyt teidän tanssiaskelien mukaan soita, se on toisinpäin. Ainoa ero on se, että ihmistä viihdyttäjänä on kivampi katsella kuin valmiiksi välispiikattua dj-taustanauhaa. Harvemmin niiltä tanssiharrastamisen tosissaan ottavilta turakaisilta saa edes katsekontaktia lavalta, sen verran keskittyneitä ollaan niihin askeliin, että se siitä vuorovaikutuksesta. Bändin pitäisi kyllä olla valmis jopa juttelemaan samalla soittaessaan, jep... Ne edessä olevat "tanssijoiden tiellä" olevat ihmiset onkin eri juttu, niillä on aikaakin siihen vuorovaikutukseen. Kovin on vaikeaa tuo hauskanpito kun pitää koko ilta kuluttaa muiden ihmisten opettamiseen "oikeille tavoille". | |
![]() 16.02.2005 00:21:56 (muokattu 16.02.2005 00:23:50) | |
Tuskinpa, sillä laulu sinänsä kuulosti hyvältä kaikilla näillä konekappaleilla. Ei kuulostanut siltä että laulaja olisi alun perin laulanut suoraan konemusiikin päälle. Vai olisko tahdistuksen menneet pieleen myöhemmin. En tiedä tuon tekniikasta. Heh, tämä näitten tanssimusa-solistien tahdistukset (lue:rytmitaju) nyt on vähän mitä milloinkin, mutta se onkin sitten ihan eri thread:) | |
![]() 16.02.2005 07:47:23 (muokattu 16.02.2005 07:47:42) | |
"Voin lyödä pääni pantiksi ettet sinä pysty silmät kiinni erottamaan musiikista koneella tehtyä ja ihmisen soittamaa osuutta toisistaan (hyvin tehtyä ei erota muusikotkaan)" Jos osaa käyttää koneita tyylikkäästi, niin ylläoleva pitää varmasti paikkansa, sanokoot jokut muut mitä tahansa. Hyvin koneilla tehdyt taustat voittavat huonon pändin kirkkaasti eli kumpiakin löytyy vielä nykyisin, huonoja/hyviä konetaustoja ja huonoja/hyviä pändejä. Monissa iskelmissä on koneilla osuutensa ja vain suosituimmilla artisteilla käytetään taustoissa oikeita soittajia, minkä kyllä havaitsee, kun asioihin perehtyy. | |
![]() 16.02.2005 08:50:34 | |
Voin lyödä pääni pantiksi ettet sinä pysty silmät kiinni erottamaan musiikista koneella tehtyä ja ihmisen soittamaa osuutta toisistaan (hyvin tehtyä ei erota muusikotkaan) Mä en tiedä kuinka hyviä ammattilaisten ohjelmat on, mutta jo mun köyhälistöäänitysohjelmassa voidaan valita, kuinka epätarkasti konerumpali soittaa, että saataisiin kuulostamaan aidolta. Children of Baron: Magic in Keyboards.
Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta! | |
![]() 16.02.2005 09:37:48 | |
Asiakkaita palvellaan,toki...joskus jopa kysytään mitä te haluaisitte seuraavaksi tanssia,jos on alkuilta ja hiljaista...ja jopa toteutetaan toivebiisejä joskus,toisin kuin eräät ;-) Jaahans, tämmöstä kuittailua täältä joutuu heti lukemaan, ko pari viikkoa on poissa?! Aijai! :) Hullu mikä hullu! | |
![]() 16.02.2005 09:51:10 | |
Mä en tiedä kuinka hyviä ammattilaisten ohjelmat on, mutta jo mun köyhälistöäänitysohjelmassa voidaan valita, kuinka epätarkasti konerumpali soittaa, että saataisiin kuulostamaan aidolta. Kyllä ohjelmat valtavan hyviä ovat ja komppeja voidaan tosiaankin muutella miten vain.Riippuu vain siitä, kuka niitä osaa tyylikkäästi ohjelmoida. Minunkin jo vanhasta sellaisesta ominaisuuksia kyllä löytyy (Cubase VST 32), enkä varmasti kaikkia osaa hyödyntääkään vielä. Oma oppimisaikansa niissäkin ja monasti erehdyksin kautta ja paremin perillä olevien kavereiden avustuksella. Eikös siihen kellontarkkaan taimiin pyritä jo livesoitossakin? koneilla se onnistuu varmasti loppuhidastuksia myöten. | |
![]() 16.02.2005 09:51:57 | |
Kyllä ohjelmat valtavan hyviä ovat ja komppeja voidaan tosiaankin muutella miten vain.Riippuu vain siitä, kuka niitä osaa tyylikkäästi ohjelmoida. Minunkin jo vanhasta sellaisesta ominaisuuksia kyllä löytyy (Cubase VST 32), enkä varmasti kaikkia osaa hyödyntääkään vielä. Oma oppimisaikansa niissäkin ja monasti erehdyksin kautta ja paremin perillä olevien kavereiden avustuksella. Eikös siihen kellontarkkaan taimiin pyritä jo livesoitossakin? koneilla se onnistuu varmasti loppuhidastuksia ja jne. myöten. | |
![]() 16.02.2005 09:52:40 | |
Oho. lipsahti toisto, kun korjailin. | |
![]() 16.02.2005 09:56:03 | |
Oho. lipsahti toisto, kun korjailin. älä huoli, sellaista tapahtuu amerikassa joka sekunti.. Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan... | |
![]() 16.02.2005 10:51:11 | |
Ja sitten koneet. Koneet ei pysty esittämään hyvää tanssimusiikkia, koska niillä ei ole ainakaan vielä kykyä elää yleisön/tanssijoiden mukana. Kysymys on sellaisista vivahteista, joita vain ihmiset osaavat. - Ihmettelen vain, miksi tästäkin lauseesta joku taas loukkaantuu. Miksei sais loukkaantua? Minä ainakin loukkaannun aina kun huvittaa. Ja kunnolla. Lopsin turpaan ja vittuilen. Sinä muuten olet ollut konebändien keikoilla vaikka kuinka monta kertaa etkä ole huomannu vivahteista mitään. Me ollaan joskus eletty yleisön mukana. Pariskunnasta akka lensi selälleen niin, että helmat oli korvissa ja näkymät mitä mainioimmat. Minä vihelsin ja rumpali löi iskun aksenttipeltiin. Enpä nyt muuta elämistä muista ihan ensi hätään. -Mistä otteesta tää menee? | |
![]() 16.02.2005 13:08:22 | |
Jaahans, tämmöstä kuittailua täältä joutuu heti lukemaan, ko pari viikkoa on poissa?! Aijai! :) En mä teitä tarkottanut...ihan vaan yleisellä tasolla;esmes tanssimestoissa kun/jos on ekalla setillä hiljasta ja neljä paria turakaisia tanssimassa niin voi siinä sitten vähän kysellä lähinnä tyylilajia,vaikka että oisko se jenkan paikka "kun on kerrankin tilaa" tms... | |
![]() 16.02.2005 13:32:33 | |
Viimeinen osa: Jenkkamiehen perintö Tuota ennen: Jenkkamiehen poika Unohdit jaksot: Soita minulle Jenkkamies Jenkkamies ja Kultasormi sekä Jenkkamies Apinain kuningas | |
![]() 16.02.2005 13:40:10 | |
Eikös siihen kellontarkkaan taimiin pyritä jo livesoitossakin? Mitenkähän lienee. Kerranvanhaan oli Rytmi- lehdessä koolla muutama rumparisti. Nappi Ikonen, Leevi Leppänen, Anssi Nykänen ja kaikki olivat sitä mieltä, että livetilanteessa ei haittaa, jos biisi elääkin jonkin verran. Kiihtyy, vahän laahaa tai jotain. Kuuluu kuulemma asiaan. | |
![]() 16.02.2005 13:45:14 | |
Eikös siihen kellontarkkaan taimiin pyritä jo livesoitossakin? Mitenkähän lienee. Kerranvanhaan oli Rytmi- lehdessä koolla muutama rumparisti. Nappi Ikonen, Leevi Leppänen, Anssi Nykänen ja kaikki olivat sitä mieltä, että livetilanteessa ei haittaa, jos biisi elääkin jonkin verran. Kiihtyy, vahän laahaa tai jotain. Kuuluu kuulemma asiaan. Niin,eihän komppi ihmisen tekemänä absoluuttisen tarkkaa olekaan, mutta kohtuullisen tarkkaa kuitenkin kiihtymisineen ja sleebaamisineen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)