Aihe: Mikin vaihto SD JB => SD Distortion
1
Xizor
15.02.2005 09:56:48
Otsikon mukainen operaatio olisi mielessä kitaraani.
(LTD MH-1000)

Jotenkin tuo JB tuntuu vaan niin ohuelta soundinsa puolesta, vaikka kitarassa on mahonki- runko.

Nyt kaipaisin hiukka kommenttia, olisiko tuo vaihto kannattava eli saisinko tiukemmat soundit hevin/rokin soitteluun?
Ben_D
15.02.2005 10:16:48

(LTD MH-1000)

Jotenkin tuo JB tuntuu vaan niin ohuelta soundinsa puolesta, vaikka kitarassa on mahonki- runko.

Nyt kaipaisin hiukka kommenttia, olisiko tuo vaihto kannattava eli saisinko tiukemmat soundit hevin/rokin soitteluun?

Millä vahvistimella soittelet? Kuten olen aikasemminkin todennut, on mulla JB tallassa sekä Jacksonissa (leppärunko) sekä Deanissa (mahonkirunko). Vahvistimeni on ENGL Powerball eikä mulla ole soundin ohuudesta tietoakaan. Murisee niin, että pallit lepattaa.
Spez
15.02.2005 10:20:06
Millä vahvistimella soittelet? Kuten olen aikasemminkin todennut, on mulla JB tallassa sekä Jacksonissa (leppärunko) sekä Deanissa (mahonkirunko). Vahvistimeni on ENGL Powerball eikä mulla ole soundin ohuudesta tietoakaan. Murisee niin, että pallit lepattaa.

Kuvaus: Kamat:

- ESP-LTD MH-1000
- Korg Ax1500G
- Roland MicroCube

Kannattaisi ehkä tosiaan hakea sitä tukevampaa soundia paremman vahvarin kautta. Mikkien päivittely kun ei kovinkaan usein ole ratkaisu juuri mihinkään, etenkään kun JB:stä lähdetään vielä päivittämään..
Moshaus ilman lettiä on kuin tietokone ilman nettiä! Skädäm, Jason Becker määrää.
Quu
15.02.2005 10:38:52

Jeps, vaffari vaihtoon.
Vaikka täällä on kovasti kehuttu mikrokubea, niin kyllä sanoisin, että muhkeammat äänet lähtee 12-tuumaisesta kuin 5-tuumaisesta kaiuttimesta.
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 400e/En tingi.
Xizor
15.02.2005 10:41:49
Jep, tietty tuolla vahvistin osastolla olis parannettavaa, mutta ei oikein isompaa & äänekkäämpää kalustoa viitti hommata kun vaimo/naapurit ei välttämättä oikein tykkäisi..=)

No, ehkäpä tarttee sitten alkaa säröillä soittaessa käyttämään Eb- virettä, jos sais hiukka enemmän murinaa.
LesPaul70
15.02.2005 11:54:22
Näinpä tämä pääpiirteissään menee.
Silmään tarttui tuolta listaltasi myös Korgin efektilaite, jolla on kyllä tapana tehdä ohkaiselta/peltiseltä kuulostavaa soundia, mutta sitä voidaan onneksi ainakin vähän korjailla:
1) ota kaappimallit (Cabinet) pois käytöstä
2) vedä diskantit alas Korgista (enintään 5, mieluummin vähemmän)
3) ota Reverb pois käytöstä Korgissa

Toimenpiteet kannattaa tehdä tuossa järjestyksessä. Kun soundi kelpaa, myöhempiä toimenpiteitä ei enää tarvi tehdä. Tuon jälkeen pitäisi JB:n soundinkin alkaa toimia.
"Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua)
askomiko
15.02.2005 11:59:00
Mikin vaihto on ihan äärimmäisen pientä hienosäätöä, jos ei puhuta mikkitypin vaihdosta, humbucker - single. Lisäksi, Distortionin sijaan laittaisin Customin, siinä on tehokkaampi soundi. Enemmän potkua, vaikkakin vähemmän ulostulovoltteja.
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
battery
15.02.2005 12:38:20
joo, ei pitäis kyllä jbssä kovin ohut saundi olla :P
do what you do! beib
rockitsb
15.02.2005 13:05:07
(LTD MH-1000)

Miuta voisi kiinnostaa vaihto päittäin Duncanin Customiin? Pistä pikaviestiä jos kiinnostaa.
...
spellbound
15.02.2005 14:01:57
Multa lähtis sd custom halvalla, käyttämätön...
Ei muuta kun lisää paskaa housuun vaan!
Tompsi
15.02.2005 18:13:22 (muokattu 15.02.2005 20:15:07)
Multa lähtis sd custom halvalla, käyttämätön...

Mullakin olisi yksi täällä tyhjän panttina, jos joku haluaa vaihtaa little 59 stratomikkiin.

EDIT: Kyseessä siis TB-5 Custom Trembucker.
Tompsi
15.02.2005 18:19:14
Mikäs SD Customissa on vikana kun niitä tuntuu olevan vähän yhdellä sun toisella verkonpainona?

Customissa on liikaa räyhää, vaihdoin 59:n tilalle.
Vemmy
15.02.2005 19:11:28
Kaupatkaa mulle noita SD Customeita (SH-5) halvalla, ostan poies heti.
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
Leo80
15.02.2005 19:24:21 (muokattu 15.02.2005 19:25:57)
Duncanin customi (SH-5) löytyy, ja se etsii uutta kotia. Pistin kiinni lespaan eikä saundi vaan miellyttäny, eli jos joku halajaa niin pikaviestillä voi kysellä. :)
"Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?"
Xizor
23.03.2005 12:39:54
Menin sitten kumminkin vaihtamaan tuon JB:en Distortion malliin ja ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä kannatti. =)
Arabian Lauri
23.03.2005 14:46:42
Menin sitten kumminkin vaihtamaan tuon JB:en Distortion malliin ja ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä kannatti. =)

Hou! Onneksi olkoon. Voitko vähän vielä valaista kuinka sille saundille sitten loppujen lopuksi kävi vanhaan kunnon JB:hen verrattuna? Pohdin nimittäin jossain vaiheessa itse tuon mikin laittamista tallamikiksi, mutta päädyin perinteiseen.
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
Xizor
24.03.2005 09:00:40
Jaa-a...tuota soundia on aika vaikea sanoin kuvailla.
(Varsinkin kun nämä erot ovat aina hiukka tulkinnanvaraisia)

Mutta jos nyt jotain pitäisi kommentoida, niin jotenkin tuo muuttui hiukka täyteläisemmäksi ja tuhdimmaksi. JB:llä kaikki säröt kuulosti vaan jotenkin ohuilta ja elottomilta.

Olis ennen vaihtoa pitänyt nauhoitella jotain pätkiä JB:llä ja nyt sitten uudestaan Distortionilla...
pusero
24.03.2005 20:56:48
Juu onnea vaan, hyvän mikin hommasit, mullon samanlainen:) Ite voisin kertoa omista kokemuksistani sen verran, että JB on ehkä lempparini mitä tulee sooloilemiseen tallahumpparilla. Toisaalta taas Distortion pesee noin yleensä räyhäkkyytensä puolesta jb:n. Kuulohavantoihin perustuen sitä outputtia tuntuu Distossa olevan paljon enemmän mitä Seymour Duncanin sivut kertovat.

Distortionin keskialue on mielestäni aivan erilailla selkeä kuin muilla mikeillä joita olen testannut. Kovalla särölläkin soinnutuksissa kuulee joka kielen. Myös sitä beissiä on paljon enemmän kuin jb:ssä. Ainoa tilanne jossa tosin valitsisin JB:n ennen Distortionia on yläkielillä sooloilu, jossa JB loistaa, mutta koska tätä en paljon harrasta, distortion on ehdottomasti minun valintani. Ei siinä distortionissa mitään vikaa tosin sooloillessa ole, päinvastoin korostetumman keskialueensa vuoksi, mutta tykkään että JB on jotenkin enemmän hi-fi.

Ps. Seymour Duncan-foorumin asiantuntijat kertovat että JB ja Distortion ovat sama mikki käämilangan ja kelausten osalta, ainoa asia joka ne erottaa on JB:n alnico 5- ja Distortionin iso keraaminen magneetti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)