Jormaz 13.03.2003 01:03:39 | |
---|
Olettkeo muuten tilailleet englejänne kölnistä? Näyttäisi hinnat olevan selvästi kotimaista alhaisempia? entä saako tuohon kiinni muuta kanavanvaihtajaa kuin tuon englin oman sikakalliin? Kun nyt jonain päivänä rohkaisen mieleni (ehkä siis tilipäivänä?) tilaan Kölnistä tod.näk. Screamer-nupin (944€) koska comboon tulisi kuitenkin ehkä joskus ostettua se kaappi lisäjytinän toivossa. Lattialankusta en osaa sanoa mutta kallishan se on. Back to the 80's |
Kun nyt jonain päivänä rohkaisen mieleni (ehkä siis tilipäivänä?) tilaan Kölnistä tod.näk. Screamer-nupin (944€) koska comboon tulisi kuitenkin ehkä joskus ostettua se kaappi lisäjytinän toivossa. Lattialankusta en osaa sanoa mutta kallishan se on. Katselin ENGLin sivuilta vehkeiden manuaaleja ja styrkkaa pystyy ohjaamaan myös kahdella kaksinappisella "kanavanvaihtajalla". Siis jos ei halua ostaa tätä älyttömän kätevää >200 eypon lankkua. Minä olen taas alkanut taipua tuon combon suuntaan. Ostan sitten siihen sen kaapin joskus jos tarvii. Ne nuppi ja combo kun ovat melkein saman hintaiset.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
Jormaz 16.03.2003 16:05:54 | |
---|
Katselin ENGLin sivuilta vehkeiden manuaaleja ja styrkkaa pystyy ohjaamaan myös kahdella kaksinappisella "kanavanvaihtajalla". Siis jos ei halua ostaa tätä älyttömän kätevää >200 eypon lankkua. Jaa, mitenkäs toi käytännössä onnistuu? Ennestään mulla on yksi kaksinappinen vaihtaja, mitenkä ne pitää kytkeä jos hommaan toisenkin? Minä olen taas alkanut taipua tuon combon suuntaan. Ostan sitten siihen sen kaapin joskus jos tarvii. Ne nuppi ja combo kun ovat melkein saman hintaiset. Onhan se nuppi enemmän rock!
Back to the 80's |
Jormaz 16.03.2003 18:18:56 | |
---|
Listataan vähän hintoja: Screamer combo + Z5 footswitch Thomann: = 1059 + 84 = 1143 € Musicstorekoeln: = 988 + 169 = 1157 € Eli Thomannilla setti on 14 € halvempi. Back to the 80's |
samueld 16.03.2003 21:12:41 | |
---|
Jaa, mitenkäs toi käytännössä onnistuu? Ennestään mulla on yksi kaksinappinen vaihtaja, mitenkä ne pitää kytkeä jos hommaan toisenkin? Siellä takapaneelissa on kaksi paikkaa kanavanvaihtajille. Www.engl-amps.com -sivulta on ladattavissa ne omistajanoppaat pdf:inä. Niissä on tosi hyvin kuvattuna nää ominaisuudet. Onhan se nuppi enemmän rock! Totta toriset. Kantamista pitää olla paljon. I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
Jormaz 16.03.2003 22:20:35 (muokattu 17.03.2003 16:03:47) | |
---|
Aloin yhtäkkiä kääntyä Fireball-nupin puoleen. LISÄYS: Ja pistin äsken Kölniin tilauksen vetämään. Myykää mulle kaappi! Back to the 80's |
standby 17.03.2003 00:19:08 | |
---|
Aika eittämätön vehje voisi olla Fenderin vanhempi Vibrolux Reverb. Sopivasti tehoa ja murinaa. Miksei nykymalliston Custom Vibrolux Reverb tai Deluxe Reverb ´65 reissue voisi hyvin ajaa tota asiaa. Twini (vanha tai uusi reissue) taitaa olla vähän turhan tehokas, jos haluat myös rosoa mukaan, ainakin ilman säröpurkkeja. |
samueld 19.03.2003 12:55:31 | |
---|
Aloin yhtäkkiä kääntyä Fireball-nupin puoleen. LISÄYS: Ja pistin äsken Kölniin tilauksen vetämään. Myykää mulle kaappi! Miksi? Siis tuohon tulipalloon käännyit? Syy kaapin ostamisen ymmärrän.... I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
samueld 19.03.2003 12:56:51 | |
---|
Aika eittämätön vehje voisi olla Fenderin vanhempi Vibrolux Reverb. Sopivasti tehoa ja murinaa. Miksei nykymalliston Custom Vibrolux Reverb tai Deluxe Reverb ´65 reissue voisi hyvin ajaa tota asiaa. Twini (vanha tai uusi reissue) taitaa olla vähän turhan tehokas, jos haluat myös rosoa mukaan, ainakin ilman säröpurkkeja. Twin olisi kyllä aikas hieno, mutta tosiaan vähän kallis ja ehkä hieman järeä. Pitää mennä vielä ränäämään noita fenkkuja. I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
Jormaz 19.03.2003 23:05:04 | |
---|
Miksi? Siis tuohon tulipalloon käännyit? Syy kaapin ostamisen ymmärrän.... Hevanderimiehiä kun tässä ollaan...
Back to the 80's |
samueld 01.04.2003 14:55:40 | |
---|
Jatkan tässä ikuisuusprojektiani taas. Siis kävin nyt kokeilemassa Fenkun Deluxe Reverbiä ja paria marsua. Minua se Fender ei kyllä vakuuttanut. Olihan se todella perinteisen kuuloinen, mutta toisaalta aika tylsä. Ja minkäänsortin säröähän ei vehkeestä irti saa. Enemmän äänellisesti minua vakuuttivat Marhallin DSL401 ja JTM-30. Etenkin tuossa jiiteeämkolmekymppisessä tuntui olevan aika kipakka sointi. Kliineillä sai aikaan aika napakankipakoita rämäyksiä ja särökin tuntui olevan ihan kohdallaa. Murisemaan sitä ei vielä saanut niinkuin englin. DSL:ssäkin oli kiva puhdas, mutta sen särökanavia en saanut oikein toimimaan. Mitä havaintoja olette tehneet näistä uudemmista marsuista noin niinkuin nykyaikaisen juurimusan soitossa? I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
samueld 14.04.2003 13:47:35 | |
---|
Jatkan tätä yksinpuheluani ja analysoimista. Nyt kantrikompofinaaliin pääsi kolme styrkkaa: Marsun dsl401, Mesan F-30 ja ENGLin Screamer. Fenderit putosivat kelkasta jo jonkin aikaa sitten. Aloin kääntyä hieman tuon marshallin puoleen, mutta kävin tässä sitten kokeilemassa ENGLiä uudestaan ja hylkäsin sitten Marshallin. Marsusta ei lähtenyt mielestäni yhtään ääntä paremmin, kuin Screamerista. Silloin tuli viivalle myös tämä pikkuboogie. Sitä aikani räplättyäni tulin tulokseen, että säröt eivät pärjää englille. Ehkä puhtaat olisivat jopa himpun paremmat kuin Screamerissa. Kuitenkin Mesa on kalliimpi ja tarjoaa vähemmän tarvitsemiani vaihtoehtoja. Hyvät puhtaat ja särötkin olivat hyvät jopa yksikelaisilla mikeillä.Testikitarana toimi koko ajan Fenderin American Stratocaster. Näin ollen on siis päädytty tulokseen, että ENGL Screamer on kantrikompo minua varten. Laite on juuri nimensä mukainen se rääkyy ja ujeltaa, mutta niin pitääkin. Tosin puhtokanavalta saa ilmoille sellaisia puhtaita ääniä, joita haen tällä hetkellä. Sattuuko kenelläkään olemaan clippejä tai muuta tauhkaa koskien tätä engliä? I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
samueld 09.05.2003 12:58:21 | |
---|
Tämän säikeen lopetus. ENGLin Screamer komeilee treeniksen nurkassa. Tyytyväinen olen näin neljän tunnin runkkaamisen jälkeen. Juuri sitä mitä hain. Alkaa jo kehdata osallistua tämän palstan kitarakamagalluppeihin. I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
Metal_Griffin 09.05.2003 13:17:29 | |
---|
Kyllä neljän tunnin runkkaaminen tekee miehen kuin miehen tyytyväiseksi ..LOL.. |
samueld 09.05.2003 13:40:00 | |
---|
Kyllä neljän tunnin runkkaaminen tekee miehen kuin miehen tyytyväiseksi ..LOL.. Älä muuta virka kirka. I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |