miesxxx 15.02.2005 13:55:25 (muokattu 15.02.2005 13:57:04) | |
---|
Olen pähkäillyt jommankumman vaihtoehdon välillä enkä tiedä kumpaan päätyisin. Saksassa olisi halpoja kumpiakin mutta tälläinen paketti löytyi suomesta. Siis koskaan en ole kitaraa soittanut. Ja kätöset ovat aika pienenlaiset http://www.musafasu.fi/shop/prod.php?id=53 |
weelie 15.02.2005 14:56:35 | |
---|
Akkarin kun ostaa, tulee keskityttyä olennaiseen... eli musiikkin ja kitaraan. Eikä efekteihin, vahvareihin ja johonkin mystisiin saundeihin. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Miksei nailoni käy? Mielestäni sillä olisi hyvä aloittaa, tulee sormiin hyvin voimaa. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli? |
konehes 15.02.2005 16:03:12 | |
---|
Jos haluaa oppia soittamaan vaikka heviä, niin kyllä sitä mukavampi opetella sähkökitaralla. |
Hohhoijaa 15.02.2005 16:42:56 (muokattu 15.02.2005 16:43:22) | |
---|
Jos haluaa oppia soittamaan vaikka heviä, niin kyllä sitä mukavampi opetella sähkökitaralla. Hmph. Akustinen (nylonkielinen) olisi aloittelijalle ehkä sopivampi. Siitä sitten siirtyminen sähkökitaraan. Kalamies #12 "Mun kitarani kauniimmin taivaassa kerran soi." |
...And Justice For All 15.02.2005 19:17:54 | |
---|
Hmph. Akustinen (nylonkielinen) olisi aloittelijalle ehkä sopivampi. Siitä sitten siirtyminen sähkökitaraan. Jeespoks. Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!! |
author 15.02.2005 22:31:10 | |
---|
Miksei nailoni käy? Mielestäni sillä olisi hyvä aloittaa, tulee sormiin hyvin voimaa. Mun mielestä nimenomaan teräskielisillä joutuu enemmän käyttämään voimaan kuin nylon. Itse en ostaisi nylonkielistä siitä yksinkertaisesta syystä etten pidä sen soundista. Mutta kysyjälle vastaisin että ostat sen, joka soveltuu paremmin soittamaasi musiikkiin. If an animal control officer is in uniform, it signifies to the public that he is an animal control officer. -City Law in Alabama |
striippi 15.02.2005 22:40:35 (muokattu 15.02.2005 22:40:53) | |
---|
Itse en ostaisi nylonkielistä siitä yksinkertaisesta syystä etten pidä sen soundista. Tai sitten tekniikkas ei vaan riitä hyvään soundiin...? |
Ostinaatio 16.02.2005 07:48:50 | |
---|
Mun mielestä nimenomaan teräskielisillä joutuu enemmän käyttämään voimaan kuin nylon. No saa olla kyllä aika epäkeskiverrot yksilöt kitaroista. Kyllähän tuo nyloni enempi näppivoimaa noin keskimäärin vaatii. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
author 16.02.2005 09:19:58 (muokattu 16.02.2005 14:01:51) | |
---|
Tai sitten tekniikkas ei vaan riitä hyvään soundiin...? En tarkoittanut omaa soittoani, vaan ihan yleisesti pidän enemmän teräskielisen soundista. No saa olla kyllä aika epäkeskiverrot yksilöt kitaroista. Kyllähän tuo nyloni enempi näppivoimaa noin keskimäärin vaatii. En sitten tiedä muistanko väärin vai onko mulla aina ollut sen verran "jäykkä" teräskielinen lainassa, että on saanut painaa naama irvessä saadakseni barret soimaan. Nylon-kielisillä ei ole ollut vastaavaanlaista ongelmaa. En ole tosin kuin muutamia, omasta mielestäni aika samanlaisia, nylonkielisiä koittanut joten en voi yleistää mielipidettäni niiden perusteella. If an animal control officer is in uniform, it signifies to the public that he is an animal control officer. -City Law in Alabama |
miesxxx 16.02.2005 09:52:46 | |
---|
Jos haluaa oppia soittamaan vaikka heviä, niin kyllä sitä mukavampi opetella sähkökitaralla. Ajattelin soitella hevistä iskelmään, taitaa olla sähkis sitten loppujenlopuksi parrein. |
midprice 16.02.2005 09:58:27 | |
---|
En sitten tiedä muistanko väärin vai onko mulla aina ollut sen verran "jäykkä" teräskielinen lainassa, että on saanut painaa naama irvessä saadakseni barret soimaan. Nylon-kielisillä ei ole ollut vastaavaanlaista ongelmaa. Samat kokemukset täälläkin. Toisaalta ne teräskieliset sitten ei ole olleet ilmeisesti niitä kevytsoittoisimpia. Mutta mun mielestä oleellisempaa tuossa nylon- vs. teräskielinen hommassa on se, että nylonkielisen kaula on melkoisen paljon leveämpi kuin teräskielisen tai sähkökitaran. Ehkä helpompi alussa satuttaa sormia otelaudalle kun on enempi tilaa. |
Kampela77 16.02.2005 10:02:57 | |
---|
No saa olla kyllä aika epäkeskiverrot yksilöt kitaroista. Kyllähän tuo nyloni enempi näppivoimaa noin keskimäärin vaatii. Kyllä minunkin mielestäni teräskielinen vaatii enemmän näppivoimaa. Kaikki kokeilemani nylonkieliset sen sijaan ovat olleet kevyitä soittaa. |
weelie 16.02.2005 10:49:54 | |
---|
Munkin mielestä nailonkielet ovat kevyempiä soittaa. (kitaroissani on heavy nylonit vs 11 tai 12 setti teräskieliä) Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Zeni 16.02.2005 16:37:07 | |
---|
Olen sähkärin kannalla. Itse aloitin akustisella naikkarilla ja se tappoikin innostuksen puolessa vuodessa. Pidin taukoa pari vuotta kunnes kokeilin sähkäriä ja siitä se lähti. |
Ostinaatio 16.02.2005 16:41:36 | |
---|
Kyllä minunkin mielestäni teräskielinen vaatii enemmän näppivoimaa. Kaikki kokeilemani nylonkieliset sen sijaan ovat olleet kevyitä soittaa. Omituista. No, ehkä tämä on joku kansaa jakava kysymys kuten: pidätkö sinä oliiveista? Itse olen kokeillut monenmoista teräskielistä ja nylonkielistä ja kyllä minä vaan niin sen koen, että teräskieliset vaativat vähemmän painamista. Tosin minulla on harvinaisen "vaativa" nylonkielinen itselläni, jolla aloitinkin soiton. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
weelie 16.02.2005 16:48:29 | |
---|
Nailonilla minäkin aloitin, muistaakseni, tosin sähkökitaran hankin oikeastaan samaan aikaan, ja yhä soittelen kumpaakin yhtä mielelläni. Vasta nyttemmin teräskielisen hankin. Ja taidan hankkia toisenkin. Ehkä mä olen sittenkin teräskielimiehiä. Tai sitten en... mieli muuttuu, ja antaa sen niin ollakin. Makuasioita. En ole koskaan ymmärtänyt että miksi pitäisi aloittaa sillä tai tällä. Soita mitä lystää millä lystää. Tietysti akustisen soittaminen on erilaista, mutta jossei se kiinnosta ni ei sitten. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Leevo 16.02.2005 21:37:25 (muokattu 16.02.2005 21:37:56) | |
---|
Nailonkielinen kitarahan on toiselta nimeltään klassinen kitara ja tehty lähinnä melodiasoittoon. Teräskielinen taas on suunniteltu country ja blues-soittoon. Ja akustisellahan voi soittaa kaiken saman mitä sähkikselläkin, tulee vaan hyvin nopeutta juuri tuon paljon mainostetun painamisen tarvittavan voiman takia. "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
poppamies 16.02.2005 22:05:20 (muokattu 16.02.2005 22:09:14) | |
---|
Ehdottomasti teräskielinen akustinen jos vaihtoehtoina on sähkis tai akustinen metallikielinen. Sähkis ja metallikielinen akustinen on aika samanlaisia rakenteeltaan. Kaulaprofiili, kieliväli ja muutenkin aikalailla samanlaisia soitettavia. Nylonkielinen (klassinen) poikkeaa aika paljon molemmista edellä mainituista sekä rakenteeltaan että musiikkityylillisesti. Siis minun ehdotukseni on vähän laadukkaampi metallikielinen akustinen. Siihen saa sitten aina laitettua tallamikin myöhemmin ja silloin se on hyvä vaihtoehto soittimeksi myöhemmin jopa keikoilla. P.S. Kannattaa ehdottomasti ostaa muutamalla kympillä viritysmittari samaan konkurssiin... "G-strings are for strippers" |
Ostinaatio 17.02.2005 13:48:46 (muokattu 17.02.2005 13:49:36) | |
---|
Nailonkielinen kitarahan on toiselta nimeltään klassinen kitara ja tehty lähinnä melodiasoittoon. Tai sitten se on flamenco-kitara ja tehty helvetinmoiseen flamencosoinnutteluun. Enpä tiedä mitä tarkoitat tuolla melodiasoitolla, mutta toki nailonkielisellä näppäillään useasti ainakin klassisen piirissä enemmän ja luodaan itsenäisemmin kulkevia melodioita, mutta yleensä useita samanaikaisesti kulkevia joten siitä kuitenkin syntyy soinnutusta aika paljon. Toisin kuin vaikka rautalankamelodioiden soittelusta. Teräskielinen taas on suunniteltu country ja blues-soittoon. Niin syystä en tiedä mutta, Gibsonhan se kai kekkas laittaa mandoliinin kieliä kitaraan joskus 1900-luvun alussa. Mutta itse aiheeseen sen verran, että jos mielii juuri sähkökitaramusiikkiakin akustisella soitella niin teräskielinen akustinen on siihen toki parempi. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |