Ozagon 15.02.2005 14:05:26 | |
---|
Juu, eli olen aika uusi tässä rumpumaailmassa, mutta kiinnostusta on! Olen soitellut koulussa ja kavereilla, mutta omaa settiä ei vielä ole, ja nyt ajatuksissa olisi semmoisen hankinta. Katselin tässä Pearl Export EX825DH - settiä Helsinginbändikeskuksesta. http://www.helsinginbandikeskus.fi/shopexd.asp?id=501 Setin hinta on 645€. Olisiko tuo hyvä ensimmäiseksi setiksi, ja kun tuossa ei tule peltejä mukaan niin ajattelin ne tilata Saksasta (Thomannista) Kiitos jo etukäteen :) |
Legenda 15.02.2005 14:55:54 | |
---|
Onhan nuo ihan hyvät rummut mutta kun tuohon hintaan lisäät symbaalien hinnat niin varmaan puhutaan (laadusta riippuen) jo n. 1000 eurosta ja sillä hinnalla saa aivan huippurumpuja pelteineen käytettynä joko täältä toripalstalta tai huutonetistä....että panee miettimään. legenda on hyvä juoma! |
Terok 15.02.2005 15:01:13 | |
---|
Onhan nuo ihan hyvät rummut mutta kun tuohon hintaan lisäät symbaalien hinnat niin varmaan puhutaan (laadusta riippuen) jo n. 1000 eurosta ja sillä hinnalla saa aivan huippurumpuja pelteineen käytettynä joko täältä toripalstalta tai huutonetistä....että panee miettimään. Heikoisti oikeastaan 600e on hyviä pönttöjä joten helpommin saa kelpo pöntöt noista. Peltejä nyt kannattaa metsästää käytettynä kun niissä on aika hyvä tarjonta. |
Minusta aika hyvä tuo pearlin tarjous, kun 200 euron arvoisen tuplapedaalin saa kaupanyhteydessä hintaan 45 E. |
Lapaluu 15.02.2005 15:28:49 | |
---|
Exportteihin voit aina luottaa. Käytettyjä kannattaa myös pitää silmällä. - lapis over and out. |
Suleima 15.02.2005 15:30:42 | |
---|
Itse en ostaisi bändikeskuksesta mitään. Menin sieltä tiedustelemaan juuri tuota export-settiä nii kaveri sanoi että värin saa valita itse. Kysyin miten se on mahdollista, kun maahantuojalla ( www.smi-music.com) ei ole kuin yhtä väriä jäljellä. Tyyppi sanoi, että osa seteistä tulee ruotsista ja osa SMI:ltä. Hintaa oli siis 645e, 20e vähemmän kuin mitä SMI myy. Musamaailmassa myyjät ihmettelivät,miten kauppa voi myydä halvemmalla kuin maahantuoja. Kun kerroin että heille osa seteistä tulee ruotsista, niin siellä sanottiin, että on laitonta tuoda settejä ohi maahantuojan. Musamaailman kaveri soitti SMI:lle, jotka kertoivat että eivät ole olleet missään tekemisissä bändikeskuksen kanssa. Lisäksi huhujen mukaan bändikeskuksella on ollut tapana vähän muuttaa hintaa/rumpuja tilauksen jälkeen. Omaa kokemusta ei ole ja nuo ovat tietysti vain kuulopuheita, mutta kyllä sen verran sieppas toi tarinointi SMI:ltä tulevista seteistä että vaihdoin suoraan musamaailman asiakkaaksi ja ostin exportit sieltä. |
Suleima 15.02.2005 15:32:25 | |
---|
Itse en ostaisi bändikeskuksesta mitään. Menin sieltä tiedustelemaan juuri tuota export-settiä nii kaveri sanoi että värin saa valita itse. Kysyin miten se on mahdollista, kun maahantuojalla (www.smi-music.com) ei ole kuin yhtä väriä jäljellä. Tyyppi sanoi, että osa seteistä tulee ruotsista ja osa SMI:ltä. Hintaa oli siis 645e, 20e vähemmän kuin mitä SMI myy. Musamaailmassa myyjät ihmettelivät,miten kauppa voi myydä halvemmalla kuin maahantuoja. Kun kerroin että heille osa seteistä tulee ruotsista, niin siellä sanottiin, että on laitonta tuoda settejä ohi maahantuojan. Musamaailman kaveri soitti SMI:lle, jotka kertoivat että eivät ole olleet missään tekemisissä bändikeskuksen kanssa. Lisäksi huhujen mukaan bändikeskuksella on ollut tapana vähän muuttaa hintaa/rumpuja tilauksen jälkeen. Omaa kokemusta ei ole ja nuo ovat tietysti vain kuulopuheita, mutta kyllä sen verran sieppas toi tarinointi SMI:ltä tulevista seteistä että vaihdoin suoraan musamaailman asiakkaaksi ja ostin exportit sieltä. Edit. : Oma käsitykseni kyllä on, että euroopan vapaa kauppa-meininki sallii tuotteiden maahantuonnin myyntitarkoituksissa muutenkin kuin maahantuojan kautta. Fiksummat varmaan osaavat kertoa lisää tästä. |
Ozagon 15.02.2005 18:48:22 | |
---|
Tuolla Musamaailmassa ei näytä myytävän Export-settiä, ja taas maahantuojalta saisi vain yhden värisiä. Olisiko muita kauppoja josta voisi löytää kyseisen setin kohtalaiseen hintaan? (Mieluiten Suomalainen liike) ? |
opa2 15.02.2005 22:26:26 | |
---|
Hintaa oli siis 645e, 20e vähemmän kuin mitä SMI myy. Musamaailmassa myyjät ihmettelivät,miten kauppa voi myydä halvemmalla kuin maahantuoja No voishan ne myydä ne vaikka 300 egellä, mutta se ei varmaankaan kannattais hirveesti. Sitäpaitsi kaupat ostavat tavarat hiukan eri hinnalla kuin yksityiset eli musaliikkeet saa halvemmalla SMI:ltä kuin yksityiset ihmiset. "Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg |
clave 15.02.2005 23:21:44 | |
---|
Osta Ludvigin setti Stagg-pelteineen Millbrookista. Et pety! "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
Groovi 15.02.2005 23:35:25 (muokattu 15.02.2005 23:36:07) | |
---|
Edit. : Oma käsitykseni kyllä on, että euroopan vapaa kauppa-meininki sallii tuotteiden maahantuonnin myyntitarkoituksissa muutenkin kuin maahantuojan kautta. Fiksummat varmaan osaavat kertoa lisää tästä. kyllä, PERIAATTEESSA. virallinen maahantuoja on taho, jonka tuotteen valmistaja on itse hyväksynyt tuotteidensa välittäjäksi ja tuotteidensa levittäjäksi jälleenmyyjille kohdemaassa. Jos joku kauppa ostaa maahantuojan ohi, kuten em. tapauksessa, voi esimerkiksi takuuasioiden hoito olla perin hankalaa. Myyvä liike kun ostaa tuotteensa esimerkiksi ruotsista normaali asiakkaan asemassa, kuten sinä itsekkin voisit tehdä. Tapa EI OLE laiton, mutta vähintään epäilyttävä, koska miksi he eivät tekisi sitä virallisen maahantuojan kautta jolloin varsinainen tuotevastuu siirtyy heidän hoidettavakseen??? Maahantuojan tehtävähän kun on juuri rakentaa toimiva verkosto tavaran välittämiseen ja esim. REKLAMOINTIIN liittyvien asioiden suhteen. Yleensä valmistajan kanta tällaisiin välistävetoihin on pirun tiukka, ja ne eivät välttämättä ota kuuleviin korviin jos tuotteessa on virhe. Heidän näkökulmastaan se on nimittäin yksityisten välistä kaupankäyntiä. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
Suleima 16.02.2005 00:35:29 | |
---|
Juu tämäpä selvä. Sekin on vähän ihmeellistä että millä tavoin yksi musiikkiliike voisi tuoda suomeen halvemmalla pearl-settejä kun Pearlin oma valtuutettu maahantuoja. |