Hohhoijaa 14.02.2005 14:43:00 | |
---|
Olen sen keskustelun lukenut, mutta sieltä ei kyllä saa vastausta siihen, onko kannattava ostos vai ei, sillä noin puolet sanoo juuta ja toiset eitä. Hohhoijaa. Itsehän jokainen päättää, että onko se hyvä vai ei. Kalamies #12 |
rakula 14.02.2005 15:47:09 (muokattu 14.02.2005 15:53:44) | |
---|
Olen sen keskustelun lukenut, mutta sieltä ei kyllä saa vastausta siihen, onko kannattava ostos vai ei, sillä noin puolet sanoo juuta ja toiset eitä. Nyt sitten suoraan kysymykseen suora vastaus: Onko tuo V-Amp 2 kannattava ostos ensimnäiseksi pedaaliksi, vai kannattaako homata jokin muu? Ja sitten aihetta sivuten kysymys: Voisiko joku selventää näitä termejä: Mitä eroja on pedaalilla, efektillä, multiefekstillä, etuasteella, etuvahvistimella? Ja samalla joku voisi selventää noiden merkitystä, jos vain vaivautuu. Tuo v-amp 2 on ihan oiva peli tuommoiseen koti kikkailuun, mutta tietenkin jos haluaa keikkakäyttöön, kannattaa sitten hankkia pod pro tai v-ampire nuppi jne... V-ampista kyllä löytyy helposti hyvät mättösäröt, rokkisäröt, cleanit ja soolosoundit + tietenkin noihin kaikkiin vielä lisäksi voit lisäillä erilaisia efektejä, kuten echo, delay, flanger, ping pong, chorus... Toivottavasti tuo auttoi. Todellakin jos olet kotiin hankkimassa hyviä soundeja, tuo on täydellinen ostos siihen tarkoitukseen. Se on Viidakon laki |
rakula 14.02.2005 15:48:10 (muokattu 14.02.2005 15:53:53) | |
---|
Tuo v-amp 2 on ihan oiva peli tuommoiseen koti kikkailuun, mutta tietenkin jos haluaa keikkakäyttöön, kannattaa sitten hankkia pod pro tai v-ampire nuppi jne... V-ampista kyllä löytyy helposti hyvät mättösäröt, rokkisäröt, cleanit ja soolosoundit + tietenkin noihin kaikkiin vielä lisäksi voit lisäillä erilaisia efektejä, kuten echo, delay, flanger, ping pong, chorus... Toivottavasti tuo auttoi. Todellakin jos olet kotiin hankkimassa hyviä soundeja, tuo on täydellinen ostos siihen tarkoitukseen. Se on Viidakon laki |
rakula 14.02.2005 15:50:09 | |
---|
Niin piti vielä lisätä, että V-ampin vahvuus on sen särövalikoima, löytyy sirkkeliä, basso voittoista mättöä, rokkisäröä + hyvät ja helpot valikot. Se on Viidakon laki |
rakula 14.02.2005 15:50:56 (muokattu 14.02.2005 15:54:29) | |
---|
Sori että tuli 2 samaa viestiä. Se on Viidakon laki |
wilzhu 14.02.2005 22:21:07 | |
---|
Sori että tuli 2 samaa viestiä. Eikä tullut muutakun neljä viestiä peräkkäin;) Noh, eipä se mitään. Mikä on sitten V-ampin heikkous? Vai onko siinä paljon pieniä, muttei ollenkaan suuria? Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
Tomtom 15.02.2005 09:27:34 | |
---|
IMO Vampit ja Podit voi yleisesti vetää samaan kategoriaan: Jos tarvitset jotain, mikä soundaa oikeasti sille, mitä nuo koneet mallintaa, tarvitset juuri sen efektin tai vahvistimen. Esim. bändikäytössä en ole Podista saanut järjellisiä soundeja ruuvattua. Linjaan vedettynä aivan kamalaa, trankkuvahvistmen edessä menee vielä, putkivahvistimen kanssa tarpeeton. Kuulokekäytössä löytyy taas sitten ihan järjellistä tavaraa. Okein, olen laiska ruuvaamaan, mutta tämä siis omista kokemuksista. Säästä rahat kunnon vahvistinta varten ja osta vaikka se Bossin OS-2 tai SD-1, jonka saat myytyä sitten kun haluat. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Podissa on siellä ylhäällä se hemmetin nappi mistä säädetään soitetaanko pa:han vai styrkkaan. Ainoat hyvät soundit itte sain podista yhdellä keikalla kun styrkan hajoamisen takia jouduin soittamaan Podista suoraan pöytään. Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois! |
Tomtom 15.02.2005 12:29:10 (muokattu 15.02.2005 14:00:59) | |
---|
Sulla se nappi on ilmeisesti "taikanappi". Mulla se ei taikoja tee.. EDIT: selvensin "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
gator 15.02.2005 13:33:39 | |
---|
Kyllä se mun Podista löyty. Musta pieni kaksiasentoinen nappi laitteen yläsivulla. Versio oli muistaakseni 2.0 Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois! |
gator 15.02.2005 13:37:26 | |
---|
Okein, olen laiska ruuvaamaan, mutta tämä siis omista kokemuksista. Säästä rahat kunnon vahvistinta varten ja osta vaikka se Bossin OS-2 tai SD-1, jonka saat myytyä sitten kun haluat. Ei toi johdu laiskasta ruuvailusta. Ainakaan podin tota 2.0 versiota on turha ruuvata kun ainakaan tonenapeista ei oikein tapahdu mitään Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois! |
rakula 15.02.2005 15:42:44 | |
---|
Eikä tullut muutakun neljä viestiä peräkkäin;) Noh, eipä se mitään. Mikä on sitten V-ampin heikkous? Vai onko siinä paljon pieniä, muttei ollenkaan suuria? No tuota eihän siinä mitään hirveitä heikkouksia ole. Olen kyllä kuullut, että joillain tyypeillä v-amp 2 on mennyt tilttiin tai jotain, mutta minun V-ampire ei kertaakaan ole jäänyt. Joitain efektejä tietysti voisi karsia, mutta tohon hintaluokkaan ei parempaa oikeastaan löydä. Se on Viidakon laki |
wilzhu 15.02.2005 16:04:25 | |
---|
Nyt on kyllä melko paha valinta edessä. Taitaa kuitenkin mennä se V-Aamp ostoon, sillä siinä kuitenkin on sitä säätövaraa. Ja käyhän se sitten ainakin kotona soitellessa kait ihan passelisti, jos ei muuten. Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
Pikkis3 15.02.2005 17:31:25 | |
---|
Oon itekki tässä tsiigaillu et vois ostaa tollasen V-Amp kakkosen... Kertokaas et suhiseeko se silleen samanlailla ku esim. Zoom 505 II ku lyö särön päälle? On meinaan aika ikävä se suhina ja ei tullu käytettyä tota Zoomia pitkään aikaan just sen takia.. Mitkäs tässä vehkeessä on hyvät/huonot puolet? Ja mitä eroa on tällä ja sillä Pro mallilla? "Se on makuasia, sano koira ku pallejaan nuoli!" |
sihvoh 15.02.2005 18:14:25 | |
---|
Nyt on kyllä melko paha valinta edessä. Taitaa kuitenkin mennä se V-Aamp ostoon, sillä siinä kuitenkin on sitä säätövaraa. Ja käyhän se sitten ainakin kotona soitellessa kait ihan passelisti, jos ei muuten. Juu... alkuvaiheessa kun ei ole kokemusta eri efekteistä ja muista härveleistä on V-AMP, Guitarport tai POD aivan erinomainen väline. Niissä on kaikkea, efektejä, vahvistimia, kaappeja, mikitys, jne... Kun riittävän kauan säätää, niin saa käsityksen mitä milläkin efektillä voi tehdä ja löytää itselleen mieleiset vaihtoehdot. Kun "oma soundi" on kasassa, niin sitten voi tarvittaessa hommata ne oikeatkin purkit. Kotisoitossa ne ovat lisäksi omasta mielestäni paras vaihtoehto. Voi soittaa luurit päässä häiriköimättä toisia tai luukuttaa minkä tahansa vahvistimen läpi haluamallaan volalla. Roudaus on helppoa, V-AMP reppuun ja menoksi. Lisäksi hinta on nykyään halpa. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
rakula 15.02.2005 20:17:54 | |
---|
Oon itekki tässä tsiigaillu et vois ostaa tollasen V-Amp kakkosen... Kertokaas et suhiseeko se silleen samanlailla ku esim. Zoom 505 II ku lyö särön päälle? On meinaan aika ikävä se suhina ja ei tullu käytettyä tota Zoomia pitkään aikaan just sen takia.. Mitkäs tässä vehkeessä on hyvät/huonot puolet? Ja mitä eroa on tällä ja sillä Pro mallilla? ei mulla hurise yhtään. Se on Viidakon laki |
_Mazi_ 16.02.2005 19:22:40 | |
---|
Proco Rat on todella monipuolinen ja hyvä särö. Ei tarvii ostaa uutta pitkään aikaan, vaikka alkaiskin soitella esim. bluesia. Hinta musamaailmassa 120 euroa, mutta varmaan saa satasella (?). Tuo edellä mainittu OS-2 on myös hyvä ja monipuolinen... Itsekin kannatan RATiä! Itse juuri tänään hain postista RAT Vintagen ja aivan upea vehe. Käytettynä näitä saa 70-80 euron hintaan. |