Triskal 14.02.2005 23:15:57 | |
---|
Tässä syksyyn asti olin rumpalina semmoisessa bändissä kuin Lethargy, joka tuolla Joensuussa vaikuttelee. Kävimme sitten nauhoittamassa muutaman biisin. Nämä biisit olisivat nyt sitten kaiken kansan imutettavana osoitteessa http://www.mikseri.net/lethargy Minua kiinnostaisi tietysti kovasti kuulla mitä te, arvon rumpalikollegat, pidätte soitostani. Joten kuunnelkaa, nauttikaa ja antakaa palautetta. Kiittelen. |
Minua kiinnostaisi tietysti kovasti kuulla mitä te, arvon rumpalikollegat, pidätte soitostani. Joten kuunnelkaa, nauttikaa ja antakaa palautetta. Kiittelen. No ei hullumpaa, voisin tuosta alun haitsuträssistä sanoa, että soita jokaiselle iskulle haitsu, kuulostaisi menevämmältä noilla saundeilla, kun ei kuitenkaan niin jykevät ole. |
Triskal 15.02.2005 12:13:04 (muokattu 15.02.2005 12:13:22) | |
---|
Oli sen verran nopea biisi, ettei luonnistunut tuolloin vielä. Tuskin nytkään. :) |
Gorthol 15.02.2005 12:21:53 | |
---|
Tiukkaa meininkiä! Aika erikoinen laulu tuollaiseen rässiin, mutta hyvältä se silti kuulostaa! |
dictatorsh*t 15.02.2005 19:17:04 | |
---|
Tiukkaa! Tykkään paljon, välillä tulee mieleen Headshot. |
Triskal 15.02.2005 19:54:08 | |
---|
|
Postmortem 15.02.2005 21:43:01 | |
---|
Diggaan kovasti biiseistä ja rumpaloinnista mutta vedä tosiaan rässikompissa haikka joka iskulle,kuulostaa paljon tiukemmalta. |
Aegis 16.02.2005 17:16:37 | |
---|
Tuo haikkahomma tulikin varmaan jo selväksi. Moinen touhu on laitonta. Mutta minä haluaisin kiinnittää huomiota muuhunkin. Elikkäs... kuulostaa että vedät joka iskun samalla voimakkuudella. Aksentointi toisi lisää groovea filleihin ja komppeihin. Esim. joku suora 8- tai 16-osa filli saa ihan toisenlaista eloa kun iskuja aksentoi eri tavoin. Esim. aina tahdin ensimmäisellä iskulla aksentointi oikealla kädellä, eli OvovOvovOvovOvov Toinen tehokas temppu on aksentoida vuoroin oikealla, vuoroin vasemmalla: OvoVovOvoVov Aksentointeja voi tehdä vaikka minkälaisia ja muunnelmia löytyy loputtomasti. Variaatioita saadaan myös laittamalla aksenttien kohdalle muutakin kuin virveliä, esim. haikkaa tai tomeja. Näin saadaan niitä Lombardon käyttämiä ja loistavan kuuloisia myllytyksiä. Eli Slayeriä ja Grip Inciä soimaan, sekä myös Hauntedin levyt Made me Do It- albumista eteenpäin. Exoduksen rumpali käyttää samoja kikkoja. Sitten ei myöskään tarvitse ainaa korostaa kompeissa ja filleissä aina niitä iskulle meneviä kohtia tai vetää filleiksi vain suoria kaseja 16-osia, vaan kannattaa käyttää mielikuvitustaan niitten kaikenlaisten juttujen kanssa, tulee tuoreutta mukaan. Eli noita nyt suosittelen ihan kaikille hevimiehille, pääsettee jonkun ajan päästä arvostelemaan minunkin soittoani kun uutta Nailgunneria itulee kuuluviin... Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
beethro 16.02.2005 20:27:01 | |
---|
Heti aluksi pitää sanoa, että en tällaista musiikkia juurikaan kuuntele, mutta kommentoin silti. En oikeen muuta keksi kritisoitavaa kuin toi haitsujuttu, josta on jo sanottukkin. Muuten mielestäni rumpalointi oli erittäin pätevää - soundit olivat kohdallaan ja oli erittäin varman oloista hyvällä tatsilla soitettua rummutusta. Biisit olivat myös lajissaan hyviä. Pikkuhiljaa alkavat minullekkin ovet "rässimaailmaan" aueta. -Jaakko Jaakko |
Triskal 16.02.2005 20:33:56 (muokattu 16.02.2005 20:34:43) | |
---|
Kiitos Aegis. En itse kylläkään löydä näistä biiseistä fillejä joihin voisin soveltaa aksentointineuvoasi, mutta konsepti on tuttu ja otan sanoistasi vaarin. |
Youni 16.02.2005 20:38:22 | |
---|
Tosi hyvän kuuloista, minua ei edes tuo mainittu haikkajuttu häirinnyt. Hyviä tuplabasarikuvioita ja ihan hyvät saundit rummuissa ja symbaaleissa. Minä tykkään! Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
Triskal 17.02.2005 00:25:18 | |
---|
Voisin muuten vaikka listata studiossa olleet kamat. Oli Pearlin Export-setti 90-luvun alusta, 5,5" syvällä 14" teräsvirpalla, 22" bassarilla ja 12" sekä 16" tomeilla. Pelteinä oli Zildjianin 14" haitsut, A ylhäällä K alhaalla, Paiste Alpha 16" ja Istambul Alchemy 15" sweet (joka oli rikki), sekä Zildjianin 18" ZBT plus china. |
Aegis 17.02.2005 10:40:06 | |
---|
Kiitos Aegis. En itse kylläkään löydä näistä biiseistä fillejä joihin voisin soveltaa aksentointineuvoasi, mutta konsepti on tuttu ja otan sanoistasi vaarin. Kyllähän noita tuonnekin voi soveltaa kun käyttää mielikuvitusta. Vähän opettelua se on itseltänikin vaatinut että noita osaa laittaa mihinkään, mutta kyllä se siitä kun pääsee hommasta jyvälle. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |