Aihe: Varusmiessoittokunta
1 2
HCW
14.02.2005 19:52:42 (muokattu 14.02.2005 19:53:07)
Tuplana tuli...
"Mikä h******n groove?Se on ihan yliarvostettua"
markkuliini
14.02.2005 22:07:05

Vai pitäisikö sanoa niin päin että matched grip keksittiin settirumpalien keskuudessa..? Nimittäin marssirummutus on aika paljon vanhempi asia kuin sumpusetti. En ole koskaan kylläkään kuullut että millä otteella esim. 1700-luvulla on soitettu klassista musiikkia pikkurumpuun. Mutta luulen että ne ovat olleet marssirumpuja nekin ja niitä on pidetty roikkumassa olkapäällä.
Anteeksi viilaukseni.

Anteeksi viilaukseni mutta se on RUMPUsetti eikä mikään sumpusetti....oho...se olinkin minä.
markkuliini
14.02.2005 22:08:35

Niin ja tj 0, PvVmSK numero 10 ja ohi oli keväällä 1999. Heheheee....
vapauskauppias
14.02.2005 22:40:51
Niin ja tj 0, PvVmSK numero 10 ja ohi oli keväällä 1999. Heheheee....

Mistä puhut? Onko minussa jotain pahasti vialla, kun en ymmärrä?
Oletko jo tuotteistettu?
Bacchus
14.02.2005 23:19:09
Mistä puhut? Onko minussa jotain pahasti vialla, kun en ymmärrä?

Suomeksi: pääsi intistä -99.
-
vapauskauppias
14.02.2005 23:25:14
Jaa, jaa... Niinpä tietenkin.

Itse olen vielä pieni lukiolaispoika, enkä tiedä noista isojen poikien pyssy-/marssirumpuleikeistä vielä yhtään mitään. Joutuuko soittokunnassa leikkaamaan hiukset ja ryömimään metsässä?
Oletko jo tuotteistettu?
Bacchus
14.02.2005 23:34:24 (muokattu 14.02.2005 23:34:40)
Jaa, jaa... Niinpä tietenkin.

Itse olen vielä pieni lukiolaispoika, enkä tiedä noista isojen poikien pyssy-/marssirumpuleikeistä vielä yhtään mitään. Joutuuko soittokunnassa leikkaamaan hiukset ja ryömimään metsässä?

Alokaskaudella joutuu rämpimään, sen jälkeen ei varmaan joudu tekemään enää mitään. No, ehkä munkkia työntämään naamaan. Eli ei mikään paha nakki.;) Hiukset nyt lähtee tietenkin.
-
markkuliini
14.02.2005 23:35:53

Joutui leikkaamaan tukan (melkein metri lähti, nyt on kyllä jo takaisin) ja vähän metsässäkin ryömimään, mutta todella vähän kuitenkin verrattuna muihin. Pääsi kyllä paljon treenaamaan setillä, soittokoppeja oli setteineen samassa rakennuksessa useita.
B/b
15.02.2005 16:45:24
Minä myös. Mutta sinne kuulemma pitäis hakea ennen kutsuntoja. Ja eikös kutsunnat oo sinä vuonna jolloin täytät 18, kuten minulla. Onkohan kiire..?
vapauskauppias
15.02.2005 17:12:44
Hiukset nyt lähtee tietenkin.

Eiii!
Täytyypä tästä lähteä hakemaan hiusmalliksi. Sitten voisin sanoa, että teen hiuksillani elantoni ja etteivät he sen takia voi pakottaa minua leikkaamaan kallisarvoisia hiuksiani.

Miltäs kuullostaa?
Oletko jo tuotteistettu?
Simbe
15.02.2005 17:21:30 (muokattu 15.02.2005 17:44:33)
Minä myös. Mutta sinne kuulemma pitäis hakea ennen kutsuntoja. Ja eikös kutsunnat oo sinä vuonna jolloin täytät 18, kuten minulla. Onkohan kiire..?

En minä ainakaan hakenut kun vasta kutsuntojen jälkeen. Kutsunnoissa lyötiin paikaksi Niinisalo, mutta sanoin hakevani Lahteen, niin kutsunnoissa sain samantien erikoisjoukkoihin hakukaavakkeen. Olikohan kutsunnat jo lukion tokaluokan aikana? No, lykkäystä saa hakea. Pääsykokeissa kävin keväällä kirjoitusten jälkeen joskus. Syksylläkin kai järjestetään pääsykokeita?

Kokeissa soitin marimballa puolikkaan jotain etydiä kahdella malletilla, kunnes minut keskeytettiin kuin Idolsseissa ikään. Hyvä, sillä se toinen sivu olisi ollut koukkuinen. Primavistaa marimballa, mikä ei kauhean hyvin mennyt, käytin varmaan 2 minuuttia nuotin tankkaamiseen ennen aloittamista.
Lisäksi primavista patarummuilla, se oli aika helppo ja varmaan oli ratkaiseva tekijä. Biisiä en ollut valmistellut patarummuille, mutta kyllä sekin kannattaa, jos on mahdollisuus. Virvelillä soitin rudimenttisoolon Ken Mazurin kirjasta ja primavistana oli kai A.J. Cironen kirjasta etydi no: 8. Sitten "myllyä" eli double stroke rollia kiihdyttäen traditional gripillä. En edes koittanut hirmu nopeeta vaan pidin nopeuden kontrolloitavassa mitassa ja aloin taas himmailemaan.
Settiä ei sitten tarvinnut enää kolata. Tervetuloa tammikuussa ja ruokailuun.
Hyvällä asenteella kyllä päsee pitkälle, ja tosiaan kannattaisi edes ne omat kapulat ottaa mukaan...

Itse palvelusaika Lahdessa meni melko mukavasti. Ulkomaankiertue oli kyllä kiva ja muutenkin alokaskauden jälkeen vapaus oli suuri.

Black Sabbath -pienyhtyeellä treenaillaan edelleen n. 4 kertaa vuodessa.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)