Aihe: Sanoituksen tarkoitus
1
Hot RedX
06.02.2005 19:45:04
Kannattaako tehdä biisien sanoituksia, jos ei ole mitään sanottavaa? Joskus tuntuu, että kaikki on jo sanottu ja kliseisyys on väistämätöntä. Toisaalta mikä on sanoituksen tarkoitus? Onko sanat ikäänkuin vain osa ääntä/äänimaailmaa vai onko niillä joku korkeampi tarkoitus?

Itselle sanat on tosi tärkeät biisissä.
So What? Who Cares?
vain0harha
06.02.2005 20:17:53
Sanat on minulla kanssa tosi tärkeitä. Tosin yhteen aikaan tein paljon sanoituksia jotka olivat tyhjiä kuin Bushin aivot.
Mutta se oli tarkoituskin. Eli jos sanoitukset on sellaiset mistä on itse tyytyväinen ja on itse täysjärkinen niin kelpaa mulle. Sekavaa.

Maj Karman sanat koskettavat kaikista eniten pändeistä.
Planetist
06.02.2005 22:38:19
Minulla on tapana ajatella että laulu on yksi soitin ja lyriikat ovat sen nuotteja. Kyllähän minä mielummin kuuntelen lyriikoita joita laulaja oikeasti tarkoittaa.
-------------- "If i go insane, please don't put your wires in my brain" - Pink Floyd - If -------------- Pastilli?
bibly
12.02.2005 18:14:26
jotkuthan laittaa vaan jtn esim. "lehmien näin lentävän, tahdon hilloo enemmän. musta kissa juoksee puuhun, eno menee kuuhun" tai jtn aivan mitä sattuu tulemaan päähän ja mikä rimmaa.. kyllä minä ainakin ajattelisin mitä sinne laittasin..
Amy
12.02.2005 20:21:51
eikös tämä Jani Wickholm sanonu joskus että "sävelmä on kappaleessa tärkeintä, mutta sanat voivat viedä sen pohjanmutiin tai korkeuksiin" tai jotaki tommosta..kuinkaha tää tähäki liittyy mutta sanoonpaha ny silti..
Aina valmis rokkaamaan ja pyörimään..^_^
tillotson
13.02.2005 17:00:56
Wickholmilla on ihan asiallisia kommentteja, ainakin mitä musiikkiin tulee.
Ei kiitos
ganesha
17.02.2005 16:21:28
Kannattaako tehdä biisien sanoituksia, jos ei ole mitään sanottavaa? Joskus tuntuu, että kaikki on jo sanottu ja kliseisyys on väistämätöntä. Toisaalta mikä on sanoituksen tarkoitus? Onko sanat ikäänkuin vain osa ääntä/äänimaailmaa vai onko niillä joku korkeampi tarkoitus?

Itselle sanat on tosi tärkeät biisissä.

äänimaalailu-sanoituksissakin lienee edes hitunen jotain pointtia, luulisin. suomenkielisissä biiseissä sanoituksella on enemmän merkitystä. englanniksi riittää jos on vain liuta muka-nokkelia one-linereita ja kiva kertsi.
yleensä.
paska sanoitus kyllä pilaa hienonkin sävellyksen niin totaalisesti että kuuntelu on silkkaa myötähäpeän syövereissä kitumista.
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)