Jaska 11.02.2005 19:18:57 | |
---|
Ite soitan tällähetkellä vaan kahella tomilla, mutta taidan ottaa seuraavaan settiin kaks lisää. Tosin jos joskus soitan setillä jossa on esim. 3 tomia niin ihan yhtä vaivattomasti niillä soittaa ruska on kaunis väri |
moottorisaha 12.02.2005 01:36:19 | |
---|
No sinähän se olet oikee kurko. Tässä mitään kurkoja olla. Saisi vain porukka keskittyä sen kamapätemisen ja lässytyksen sijaan siihen itse soittoon niillä seteillä, niin tuloksiakin ehkä rupeisi näkymään hieman nopeammin. :) "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
ddrum54 12.02.2005 12:09:13 | |
---|
Tässä mitään kurkoja olla. Saisi vain porukka keskittyä sen kamapätemisen ja lässytyksen sijaan siihen itse soittoon niillä seteillä, niin tuloksiakin ehkä rupeisi näkymään hieman nopeammin. :) Joo, vittu. Älkää idiootit enää koskaan kyselkö mitään, istukaa vaan siellä setin takana ja harjoitelkaa. Lässyttäminen on säälittävää nössöilyä. : ) : ) Ja sulle moottorimikälie: Hanki vähemmän puristava pipo. Täällä on kaikenlaista turhaakin löpinää, mutta kyllä täällä ihan oikeita ja helvetin hyviä neuvoja tulee. Jos sä itse olet herra täydellisyys, niin luulisi sunkin tajuavan, että kaikki ei ole. Vai onko asia mielestäsi niin, että ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vaan tyhmiä ihmisiä. Ugh. 2`n 4 |
vernie 12.02.2005 14:31:02 | |
---|
Saisi vain porukka keskittyä sen kamapätemisen ja lässytyksen sijaan siihen itse soittoon niillä seteillä, niin tuloksiakin ehkä rupeisi näkymään hieman nopeammin. :) Tämä on kyllä aivan oikea foorumi kamakeskusteluille ja rumpujen soittoon ja keikkailuun liittyvälle "lässytykselle", joten jos kyseiset aiheet eivät kiinnosta, niin kannattaisi varmaan miettiä, millä sivuistoilla sitä oikein surffailee. :) Vai mistä muusikoiden.netin rummut-palstalla tulisi sitten mielestäsi keskustella? Eihän kamoihin ja soittoon liittyvien aiheiden lisäksi jää jäljelle juuri muuta, kuin se iänikuinen keskustelu siitä onko Lars tai joku muu hyvä vai huono rumpali, ja ainakaan minä en jaksa siitä enää jauhaa. :) Tämä keskustelu on ollut ainakin allekirjoittaneelle ihan hedelmällinen, ja etenkin tuon killer fillers-vinkin ansiosta tulokset voivat hyvinkin tulla näkymään nopeammin tämän lässytyksen ansiosta, joten kiitos vaan vielä kaikille keskusteluun asiallisesti osallistuneille. "Watch my back" sanoi kyttyräselkä. |
ddrum54 12.02.2005 15:24:40 | |
---|
Tämä keskustelu on ollut ainakin allekirjoittaneelle ihan hedelmällinen, ja etenkin tuon killer fillers-vinkin ansiosta tulokset voivat hyvinkin tulla näkymään nopeammin tämän lässytyksen ansiosta, joten kiitos vaan vielä kaikille keskusteluun asiallisesti osallistuneille. Samoin meikäläiselle, kiitos kaikille. : ) Paitsi herra Ääliö Pätyselle. On se kumma, kun tollaset viikon rumpuja päristelleet tulee tänne vaan soittamaan poskeaan. Jos ei ole mitään annettavaa keskusteluun, siis muuta kuin oman tyhmyytensä esittelyä, niin todellakin kannattaisi pysyä poissa. Netistä löytyy sulle sopivia 12 - vuotiaiden omia chatteja, mene sinne. 2`n 4 |
ilarj 12.02.2005 15:37:24 | |
---|
Mulla yksi pikkutomi sen takia että vähemmän roudattavaa keikoille ja saa riden sijoiteltua paremmin. Muutenkin fillailen niin vähän että tuntuu erittäin luonnolliselta soittaa kahden tomin setillä. ahmir thompsonilla on vaan yks lattia tomi ja se on tiukin äijä :). Jotenki viehättää pienet setit. Ne vaan on siistimpiä kuin sellaset jörssit. |
moottorisaha 12.02.2005 15:56:31 (muokattu 12.02.2005 16:00:27) | |
---|
Heh, kyllä se pipo taitaa jollain muulla täällä puristaa kuin minulla, tuosta "herneet nenään -reaktiosta" päätellen. Pointti jokatapauksessa oli se, että ihmettelen vain miten porukka jaksaa yöt ja päivät fanaattisesti jauhaa joistakin kamojen ja setuppejen paremmuuksista, unohtaen itse olennaisen, eli keskustelun rumpujen soitosta. Kyllä mielestäni hyvän rumpalin soitto kuulostaa aina hyvältä, oli hänellä sitten 2 tai 6 tomia, Pearlin vaahteravirveli tai Ludwigin koivuvirveli, täyspitkät lugit tai puolipitkät lugit. :) Epäolennaisia seikkoja ja jotenkin typerää ruveta pätemään sellaisilla. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
ddrum54 12.02.2005 17:20:41 | |
---|
No niin, tuleehan sieltä jotain asiallistakin, kun oikein puristaa. 2`n 4 |
Aegis 12.02.2005 19:57:32 | |
---|
Suurin osa minunkin filleistäni tulee kahdella tomilla, eikä sitä kolmatta tule käytettyä kuin silloin tällöin. Oikein käytettynä kuitenkin se virveli ja kaksi tomia läpi kuudestoistaosina kuulostaa hyvin vedettynä tehokkaalta, mutta yleensä teen ihan erilaisia fillauksia. Suosittelen kyllä kaikille sitä kahdella tomilla soittoa, kehittää fillejä todella paljon kun pitää käyttää vähän mielikuvitusta. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Klooni 12.02.2005 21:00:03 | |
---|
Hmpf, onkohan meikku jäänyt 80-luvulle :-/ Mielestäni asia on niin että kukin soittakoon sillä määrällä tomeja minkä tuntee itselleen hyväksi. Voisin toki soittaa vaikka ilman tomeja, mutta kun en halua, soittotyyli on aika kappaletta mukaileva ja siihen sopii useampi tomi taas mielestäni, on korkeampaa ja matalempaa ääntä. No, jos se jonkun mielestä on vähemmän rock että on useampi tomi niin mikäs siinä, kukaanhan ei pakota käyttämään moisia :-) Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna !
http://kloonin.omaservo.net/ |
Olen huomaavinani, että yhä useampi rumpali nykyään käyttää ainoastaan kahta tomia setissään. Itse olen tottunut soittamaan kolmella (kaksi ylhäällä + lattiatomi), ja tästä aiheutuu jonkin verran ongelmia kimppakeikoilla, joilla on käytössä ainoastaan yhdellä ylätomilla varustettu setti. Pikkuhiljaa alkaa tuntua, että ei tässä auta muu kuin opetella soittamaan kahden tomin setillä. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia ja näkemyksiä asiasta. Uudella setupilla treenaamista mukavoittaisi myös, jos moposettiläiset voisivat hieman valaista, minkä takia ovat ruvenneet soittamaan kahdella tomilla kolmen sijaan.. :) Kyllähän sitä pärjää vaikka yhellä tomilla, mutta mie ainaki käytän 7 tomia.. :D Toimii hyvin sooloissa. Hevi on huonoimmillaankin parasta. |