Aihe: Marshall JCM 800 Bass Series
1
Avon
13.02.2005 19:51:41
Mulle eksyi käsiin kyseinen bassonuppi, mutta sen saundit bassolla soitettuna eivät miellyttäneet korvaa ollenkaan niin paljon kuin kitaralla.

Ja nyt muistui mieleeni joku vanha kirjoitus siitä kuinka kyseisen sarjan basso- ja kitaravermeillä ei olisi kauheasti eroja. Kouvolassa asuu herra nimeltä Lassi Ukkonen (jos joku tietää) joka modailee nuita vahvareita.

Ja viimeinkin tämän kirjoituksen pointti: mulle kun noitten vahvistimien sielunelämä on aikamoinen mysteeri, mitä suosittelisitte että nupille kannattaa/voi tehdä että se toimisi kitarakäytössä paremmin kuin nyt?
A little less conversation, a little more action.
Kassu
13.02.2005 20:17:15
Ei kai sille mitään tartte tehdä? Kyllähän monet soittavat bassonupeilla, varsinkin 800-sarjan sellaisilla.
Exhausted
13.02.2005 21:51:45

Ja viimeinkin tämän kirjoituksen pointti: mulle kun noitten vahvistimien sielunelämä on aikamoinen mysteeri, mitä suosittelisitte että nupille kannattaa/voi tehdä että se toimisi kitarakäytössä paremmin kuin nyt?

Kysehän on siitä mitä saundille PITÄÄ tehdä? Onko se liian tumma? Ei tarpeeksi säröä? Ehkä jokin eq/overdrive/etuaste-pedaali? En tiedä omistatko Bass Series-kaapin, mutta kannattaa kokeilla ihan normikitarakaappiakin
Avon
13.02.2005 23:36:27 (muokattu 14.02.2005 17:48:02)
Nyt nupista saa helposti ruuvattu mielestäni hyvät "stoner"-saundit, mutta mulla olisi hakusessa enemmän (mitenköhän tässä nyt itseään ilmaisisi) kirskuvammat, räkäisemmät ja kirkkaammat äänet. Säröpurkkeinä on ollut SD-1, Big Muff, Bluesbreaker II, Danelectro Pastrami ja Fabtone. Siis ei yhtäaikaa ;-)

kannattaa kokeilla ihan normikitarakaappiakin

Nyt oon soitellut Peaveyn 2x15 bassokaapin kautta, mulla oli se käsitys että ei ole kovin terveellistä kitarakaapille jos soittaa bassonupin kautta?
Avon
14.02.2005 15:32:29
Kun en tosiaan näistä tiedä, olisiko iso homma värkätä vahvariin oma särö?
Exhausted
14.02.2005 17:34:25

Nyt oon soitellut Peaveyn 2x15 bassokaapin kautta, mulla oli se käsitys että ei ole kovin terveellistä kitarakaapilla jos soittaa bassonupin kautta?

Ei tietääkseni. Kitaraa voi soittaa kyllä bassonupin läpi kitarakaappiin, mutta ei bassoa.
Avon
25.02.2005 03:21:00
Kitaraa voi soittaa kyllä bassonupin läpi kitarakaappiin, mutta ei bassoa.

Varmistan vielä että asia on todella näin, minulla kun oli se käsitys että bassonuppi ja kitarakaappi ei pidä toisistaan?
ReBeat
25.02.2005 05:08:32

Kitaraa voi soittaa bassonupin läpi kitarakaappiin. Bassonuppi sinällään ei hajota elementtejä, ellei sitten jotain 800W nuppia käytä täysillä. Silloin voisi saada sähkökitarallakin elementit rikki. Sähköbasso sen sijaan instrumenttina lähettää liian tuhdisti matalia taajuuksia, jotka bassovahvistin kykenee vahvistamaan hirvittävällä voimalla. Kun sellainen soppa sitten syötetään heiveröisille kitaraelementeille ne saattavat relaksoitua turhan nopeasti. Volume ratkaisee paljon.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)