Juhani 10.02.2005 22:31:52 | |
---|
Bassot on siinä mielessä veikeitä olioita, että ne pysyvät vireessä vaikka minkälaisen käsittelyn jälkeen. Kun taas kitarat pitää lähestulkoon aina virittää. Huomasin vain kun otin basson kouraani, jota en ole virittänyt aikoihin. |
Royal Banzai 10.02.2005 22:41:52 | |
---|
Mulla tuppaa aina e-kieli tippumaan sen puol sävelaskelta treenimatkoilla. Muuten on se kyllä jämäkkä. Does your mama like to reggae? |
pardy 10.02.2005 22:50:16 | |
---|
Bassot on siinä mielessä veikeitä olioita, että ne pysyvät vireessä vaikka minkälaisen käsittelyn jälkeen. Kun taas kitarat pitää lähestulkoon aina virittää. Huomasin vain kun otin basson kouraani, jota en ole virittänyt aikoihin. Basso onkin laiskojen soitin. Kieliäkään ei tarvi vaihtaa vuosiin jos niin on päättänyt. Basisti. |
poppamies 11.02.2005 08:14:29 | |
---|
Jazzissa on semmoset isot kromatut virittimet. Mä laitan ne aina semmoseen asentoon että ne häikäsee yleisöö sillai kivasti. Eli ihan lappeelleen... Akustinen bassokitara (EKO) on siitä erikoinen että se ihan oikeesti pysyy niin hyvin vireessä ettei seuraavissa treeneissä tartte välttämättä koskea siihen ollenkaan. "G-strings are for strippers" |
Tsetse 13.02.2005 23:14:25 | |
---|
Mulla on kyllä ollut ongelmia basson vireen kanssa. Johtuu lähinnä siitä kun vetää 5-kielisellä ja kaula näillä suomen keleillä tuppaa hieman elämään kun ei ole soitin kuitenkaan mikään 4 tonnin hintainen. Kyllähän nyt mittarin kanssa beisin lähtökohtaisesti vireeseen saa mutta hämmentävää on esim. jos kielet a,d,g ovat kautta kaulan vireessä mutta kun b:n ja e:n virittää vapaina vireeseen niin ykkösnauhalta näpätessä c tai f onkin reippaasti ylävireinen. siitä sitten vääntämään kaulaa ja hienovirettä huh huijaa. sit ku oon rikas hommaan kyllä oman soitinteknikon joka ruuvaa. -----------------------------------
One of the keys to happiness is a bad memory. |
Jazzissa on semmoset isot kromatut virittimet. Mä laitan ne aina semmoseen asentoon että ne häikäsee yleisöö sillai kivasti. Eli ihan lappeelleen... Tuo on se "parempi hanoi rocks -vire". Parempi Hurriganes -vire on taas virittimet sillälailla poikittain. |
hollstro 14.02.2005 01:29:37 | |
---|
Kyllähän nyt mittarin kanssa beisin lähtökohtaisesti vireeseen saa mutta hämmentävää on esim. jos kielet a,d,g ovat kautta kaulan vireessä mutta kun b:n ja e:n virittää vapaina vireeseen niin ykkösnauhalta näpätessä c tai f onkin reippaasti ylävireinen. siitä sitten vääntämään kaulaa ja hienovirettä huh huijaa. sit ku oon rikas hommaan kyllä oman soitinteknikon joka ruuvaa. Tuo kyllä vaikuttaa hienovireongelmalta, eli joko talla ei ole oikeissa säädöissä tai sitten kielet on ihan lopussa, tai molempia. Eikä tuon asian hoitamiseen yleensä tarvita soitinteknikkoa. Ruuvimeisseli ja sävelkorva riittää ensi hätään. Jos hienovire on kohdallaan, kielet OK ja sama asia on pielessä niin satula on liian korkea. Satulan viilaus on sitten kokeneen kaverin hommaa. |
B@sshole 14.02.2005 18:06:15 | |
---|
Tuo on se "parempi hanoi rocks -vire". Parempi Hurriganes -vire on taas virittimet sillälailla poikittain. Jotkut sanoo sitä playback-vireeksi kun laittaa virittimet "linjaan" |