Mäkkäri 13.02.2005 00:52:03 | |
---|
Kannaattaako ostaa Roland ax-7? Onko kellään tuommoista vehettä? Ja tarviiko se joitaki synämoduleita vai saako sen vaan liitettyä esim: Integroituun vahvariin tai kitaravahvistimeen?!? |
Jabbe 13.02.2005 16:32:40 | |
---|
Mulla on. Laitteessa ei ole omia soundeja joten joku ulkoinen midiohjattu äänilähde (esim. moduli) on tarpeen. |
Kannaattaako ostaa Roland ax-7? Onko kellään tuommoista vehettä? Ja tarviiko se joitaki synämoduleita vai saako sen vaan liitettyä esim: Integroituun vahvariin tai kitaravahvistimeen?!? Mulla on kans ollut käytössä joskus toi ax-7. Siinä oli jotenkin tehty hankalaksi oktaavin vaihto elikkäs piti painaa pariakin nappia ennenku transponoitui oktaavilla. Hieman hankalaa jos pitää tilanteessa nopeesti se tehdä. Ehkäpä siihen saa sen jotenkin ohjelmoitua 'pikanäppäimeksi' |
teroyk 14.02.2005 15:11:25 | |
---|
Kannaattaako ostaa Roland ax-7? Ei se kaksinen ole, mutta se on ainoa tällähetkellä markkinoilla olevista tuon tyylisistä. Tekis mieli pistää firma pystyyn tekemään kunnollista tuollaista. Kun käytettynäkään noita ei minun haaviini ole sattunut, vaikka ostoilmoitus ollut jo kauemmin. |
Janus 15.02.2005 15:53:04 | |
---|
Mulla on kans ollut käytössä joskus toi ax-7. Siinä oli jotenkin tehty hankalaksi oktaavin vaihto elikkäs piti painaa pariakin nappia ennenku transponoitui oktaavilla. Hieman hankalaa jos pitää tilanteessa nopeesti se tehdä. Ehkäpä siihen saa sen jotenkin ohjelmoitua 'pikanäppäimeksi' Voipi onnistua niin, että ohjelmoi "UPPER" ja "LOWER" -partteihin saman soundiasetuksen (program changet, volumet jne.), mutta laittaa toiseen +1 oct -transponoinnin. Silloin voi vaihtaa yhden napin painalluksella yhtä oktaavia korkeampaan samaan soundiin (ja takaisin) kesken soiton. Jos modulissa on "hidas sytytys", eli program changen lähetys aiheuttaa lyhyen "lataustauon" kesken soiton, kokeile tätä: Tee kaksi muistipaikkaa AX-7:aan - yksi, joka vaihtaa soundin, ja toinen (valitse heti perään ja käytä soiton aikana), jossa on tuo ylläoleva oktaavihomma, mutta program change -viestit on otettu pois päältä (eli AX-7 lähettää vain nuottidataa). Pitäisi toimia. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
Mäkkäri 13.03.2005 20:28:50 | |
---|
Tuli mieleen ku ehkä ostan roland ax-7 tai jonku muun masterkeyboardin... Niin että voiko sitä niinku koneeseen liittää ettei tarvi mitään modulia ja sitte tietokoneen kautta laittaa kaikenlaisia ääniä kuulumaan?? Rehellinen työ ei kannata eikä oo koskaan kannattanukkaan!! |
Jabbe 14.03.2005 18:18:16 | |
---|
Tuli mieleen ku ehkä ostan roland ax-7 tai jonku muun masterkeyboardin... Niin että voiko sitä niinku koneeseen liittää ettei tarvi mitään modulia ja sitte tietokoneen kautta laittaa kaikenlaisia ääniä kuulumaan?? Joo jos koneessas on midi-portti. Hyvät biisit on kyl parhaita. |
Ahistaa 20.06.2005 13:42:18 | |
---|
Jos sulla on joku midiäänilähde nii osta ehdottomasti, varsinki jos tykkäät soittaa poweria! Se on showpeli, mutta sillä on helppo tiluttaa! |
teroyk 20.06.2005 13:55:50 | |
---|
Jos sulla on joku midiäänilähde nii osta ehdottomasti, varsinki jos tykkäät soittaa poweria! Se on showpeli, mutta sillä on helppo tiluttaa! Empäs sanoisi, että ehdottomasti. Vehje on hirveen muovisen oloinen. Kokeile muita merkkejä, joita valitettavasti saa vain käytettynä. |
Resonance 20.06.2005 16:29:33 | |
---|
Mites paljon tollaset härpättimet maksaa uutena? Soitat syntikkaa? Ootsä joku räppijätkä!?!?!? |
JPQ 20.06.2005 16:39:38 | |
---|
Mites paljon tollaset härpättimet maksaa uutena? Roland AX-7 on Thomannilla (viitsin katsoa vaikka laiska olet kun kyselet...) on 459e. Ja tuleeko sigusi jonkun toteamuksesta jos niin kaikkea sitä luullaan syntikoita oli paljon ennen räppiä jo... |
Resonance 20.06.2005 17:08:30 | |
---|
-ÖFF topic- Lausahdus tulee siitä kun kerran kaverin muija sanoi minulle noin humalassa. Huusi ja kiven kovaan väitti että sä oot hoppari ja niin poispäin, kun tuollaista syntikkaa soittelet. Haukkui vieläpä homppeliksi. Mutta asiaan, mitäs ton tyylisiä vehkeitä on muita ku ax-7 ja pyydän anteeksi kun en jaksa googlata. Soitat syntikkaa? Ootsä joku räppijätkä!?!?!? |
Ahistaa 21.06.2005 19:23:50 | |
---|
Siis onhan se aika lelu mutta kyllä sillä ihan hassut soolot saa aikaan ja on se aika showvempele :D Ite tykkään:) |
Ahistaa 21.06.2005 19:25:02 | |
---|
Ja räpillä ei ole minkään näköstä asiaa kunnon synan kanssa!!!! |
Sleeping_Sun 14.07.2005 19:55:04 | |
---|
Ihan pakko kysyä, oon vielä niin tietämätön näissä asioissa.. :D Niin, tollaset Roland ax-7 -malliset soittimet taitaa olla aika harvinaisia? Ja onko ne tarkoitettu vain synasooloihin? Joku puhui, että tarvii lisäksi vahvistimen, mitä muuta? Kiitos jos joku jaksaa selventää asioita. :) |
Adawolf 14.07.2005 20:05:53 | |
---|
Ihan pakko kysyä, oon vielä niin tietämätön näissä asioissa.. :D Niin, tollaset Roland ax-7 -malliset soittimet taitaa olla aika harvinaisia? Ja onko ne tarkoitettu vain synasooloihin? Joku puhui, että tarvii lisäksi vahvistimen, mitä muuta? Kiitos jos joku jaksaa selventää asioita. :) Lähes poikkeuksetta tuommoiset "kunnon" synat vaatii vahvistimen, ja vielä tuo Ax-7 on pelkästään kontrolleri joten vaatii jonkin ohjattavan, usein moduulia käytetään. Eihän sillä soittaminen mitenkään sooloihin rajoitu. Outoa, kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani. |
Sleeping_Sun 14.07.2005 20:08:14 | |
---|
Lähes poikkeuksetta tuommoiset "kunnon" synat vaatii vahvistimen, ja vielä tuo Ax-7 on pelkästään kontrolleri joten vaatii jonkin ohjattavan, usein moduulia käytetään. Eihän sillä soittaminen mitenkään sooloihin rajoitu. Ahaa, heti selkeni. |
kepperi 28.07.2005 11:18:21 | |
---|
Ihan pakko kysyä, oon vielä niin tietämätön näissä asioissa.. :D Niin, tollaset Roland ax-7 -malliset soittimet taitaa olla aika harvinaisia? Ja onko ne tarkoitettu vain synasooloihin? :) kyllä ainakin sonata arctican hra Klingenberg soittaa kaikennäköistä muutakin ax7:lla kun vaan pelkkiä sooloja. joskus jopa molemmilla käsillä :O :) |'|'| |'|'|'|
¨¨¨¨¨¨¨¨¨ |
the_smoke 21.04.2007 21:57:39 | |
---|
Onko ax-7:ssa minkäänlaisia ääniä itsessään, ja saako koneelta ääniä mitenkään ilman midi liitäntää, koska koneestani ei sellaista löydy : |
piiska2 21.04.2007 22:15:13 (muokattu 21.04.2007 22:15:29) | |
---|
Onko ax-7:ssa minkäänlaisia ääniä itsessään, ja saako koneelta ääniä mitenkään ilman midi liitäntää, koska koneestani ei sellaista löydy : Yllä olevassa keskustelussa on jo todettu, että AX-7 on MIDI-ohjain. Se vaatii äänilähteeksi jonkilaisen syntetisaattorin, synamodulin...tai miksei äänikortin. Ihmettelen kuka vetää AX-7:lla sooloja kotona läppärin kanssa. Eikös se ole show-peli. Kappas kun hevibänditkin käyttää sitä. Oon luullut, että se on takatukka-kasari-bändien suosiossa ;) Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones |