gator 12.02.2005 11:07:06 | |
---|
Tosiaan et paskastyrkkarista hyvää pedaalilla saa. Joku etuaste vois olla tohon tilanteeseen fiksu valinta esim. pod tai v-amp. Voisit sitä himassakin käyttää nauhoitteluun ja soitella vaikka korvakuulokkeitten kautta. Uuteen styrkkaan kyllä ensisijaisesti ittekkin sijoittasin noi rahat. Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois! |
op87 12.02.2005 11:29:29 | |
---|
Moro! Mullakin olis kasa noita säröjä ja etuasteita ja ne pelittääkin ihan ok jos vain saa tyrkättyä ne hyvään vahvariin. Elikkä kysymys kuuluukin näin, olen ostamssa ekaa putkivahvaria (engl screamer) tai vastaava 50w combo, riittääkös ylleensä 50w putkivehkeessä teho bändin kanssa soittamiseen, ku tolla nyky 50w trankku vehkeellä ei taho kuulla juuri omaa soittoa rumpujen paukatessa siinä vieressä. Niin ja onko tosta englistä sellaseksi yleis vahvitimeksi. Tarkoitan sitä että siitä sais ruuvamalla mitkä soundit haluaa (rokki ja hevi säröt ja hyvät cleanit, bluussiakin tulee joskus jopa soitettua, eli olisin ostamassa vahvistinta jota ei heti tarvitsisi vaihtaa. Testaamaan en pääse joten voisittako hieman valissa mua. Tuleekohan siihen mukaan jalkakytkintä? |
wilzhu 12.02.2005 12:21:10 | |
---|
Tosiaan et paskastyrkkarista hyvää pedaalilla saa. Joku etuaste vois olla tohon tilanteeseen fiksu valinta esim. pod tai v-amp. Voisit sitä himassakin käyttää nauhoitteluun ja soitella vaikka korvakuulokkeitten kautta. Uuteen styrkkaan kyllä ensisijaisesti ittekkin sijoittasin noi rahat. Etuaste? Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
gator 12.02.2005 12:57:33 | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_behringer_vamp_prodinfo.html vaikka tollanen. Siis tota voit käyttää etuasteena tai styrkan edessä. Tolla soittelu ei välttämättä vaadi kaappia vaan voit tyrkätä siihen korvakuulokkeet ja soitella. Tietokoneella voit ton kaa nauhotella vetämällä vaan piuhan masiinasta suoraan äänikorttiin. Tosta laitteesta löytyy erilaisia efektejä ja vaffarimallinnoksia yms. Ihan kelpo peli hintaansa nähden. Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois! |
wilzhu 12.02.2005 16:13:07 | |
---|
Eli tuo ajaa kuitenkin pedaalin virankin? Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
gator 12.02.2005 16:59:37 (muokattu 12.02.2005 17:00:26) | |
---|
Ajaa pedaalin viran. Ja jos tossa on mukana jalkakytkin, se ajaa monenkin pedaalin viran. Jeps eli on tossa jalkakytkin. Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois! |
wilzhu 12.02.2005 18:16:47 (muokattu 12.02.2005 18:38:07) | |
---|
Entäs kun nyt mulle on ehdotettu Bossin SD-1:tä. Onko se ollenkaan kannattava ostos? Entäs kun sen väitetään parantuvan huomattavasti, jos modaa? Onko silloin kannattavan ostos ja maksaako tarvikkeet modaukseen paljon? Onko helppo modata? Ainiin! Onkos tuossa BEHRINGER V-Amp Serie II:ssa hyvätkin saundit? Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
1976 12.02.2005 20:15:49 | |
---|
We are 138 |
skebajaba 12.02.2005 20:58:54 | |
---|
kandee muuten kokeilla ainakin visual soundin jekyll & hyde särötintä, pedaalistahan löytyy 2säröpurkkia yksistä kuorista, eli overdrive ja distortion. todella mehukas peli ostin joku aika sitten ja lähtee kevyestä rososta kunnon mättöön asti. -kakka hakkaa kaasaria!!!- |
thestrat 12.02.2005 21:09:39 | |
---|
Sama täällä. Mulla ollut n. 3 kk Jekyll&hyde ja todella hintansa väärti. Harmony centralilla ne väittää että vehje kaiken hyvän lisäksi hiljentää efektihässäkän tuomat kohinat... toimii vähän niinku dolbynä. |
juici 12.02.2005 22:38:16 | |
---|
Moro! Mullakin olis kasa noita säröjä ja etuasteita ja ne pelittääkin ihan ok jos vain saa tyrkättyä ne hyvään vahvariin. Elikkä kysymys kuuluukin näin, olen ostamssa ekaa putkivahvaria (engl screamer) tai vastaava 50w combo, riittääkös ylleensä 50w putkivehkeessä teho bändin kanssa soittamiseen, ku tolla nyky 50w trankku vehkeellä ei taho kuulla juuri omaa soittoa rumpujen paukatessa siinä vieressä. Kyllä 50 putkiwattia riittää vaikka minne asti. Täysilläkään et pääse edes soittamaan (paitsi keinokuormalla). "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
wilzhu 12.02.2005 22:42:32 (muokattu 12.02.2005 22:49:54) | |
---|
Tuo Visual Soundin vehje ei tule hintansa takia kysymykseen. Vielä pari kysymystä tuosta V-Amp Serie II:sta: 1)Onko se joka sentin väärti? 2)Tuleeko tuossa se pedaaliosa mukana? 3)Onko tuo laadukas? 4)Voiko tuota käyttää khittyneempikin kitaristi? 5)Kehtaako tuota soundiensa puolesta käyttää bänditreeneissä? 6)Onko se kannattava ostos? Sanokaa maininnan arvoiset hyvät ja huonot puolet. Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
op87 13.02.2005 12:16:23 | |
---|
Mulla ois v-amp pro. Osta pois. Saat 170 eurolla pari viikkoa vanha. Ihan laatu peli, en vain itse tarvitse sitä. Todella hyvät saundit kuulokkeiden kanssa ja vahvistimenkin kanssa ihan ok. Kaikki laatikot ja ohjekirjaset tallella. |
skebajaba 13.02.2005 12:23:20 | |
---|
Mulla ois v-amp pro. Osta pois. Saat 170 eurolla pari viikkoa vanha. Ihan laatu peli, en vain itse tarvitse sitä. Todella hyvät saundit kuulokkeiden kanssa ja vahvistimenkin kanssa ihan ok. Kaikki laatikot ja ohjekirjaset tallella. http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … ehringer_vamp_pro_lx1_prodinfo.html ei ehkä ihan ekana tulis mieleen maksaa 170 euroa vaikka olisikin pari viikkoa vanha...joku 150 euroa max. -kakka hakkaa kaasaria!!!- |
Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
Migo 13.02.2005 21:07:21 | |
---|
Saakos tuosta proco rat:sta millaisia soundeja?? Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
wilzhu 14.02.2005 00:21:27 | |
---|
Nyt olisi kyllä kiva kuulla tuosta V-Amp 2:sta. Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
Jaakko Hyvärinen 14.02.2005 01:30:44 (muokattu 14.02.2005 01:33:17) | |
---|
Entäs kun nyt mulle on ehdotettu Bossin SD-1:tä. Onko se ollenkaan kannattava ostos? Entäs kun sen väitetään parantuvan huomattavasti, jos modaa? Onko silloin kannattavan ostos ja maksaako tarvikkeet modaukseen paljon? Onko helppo modata? Ainiin! Onkos tuossa BEHRINGER V-Amp Serie II:ssa hyvätkin saundit? No SD-1 ei ole mikään heavy vempele, eikä se siitä parane modaamalla jos trankkupelin kanssa soittelee. Suosittelisin hevittely/rokkiin tuota Bossin MT-2 pedaalia. siinä on muhkeet soundit, paljon säätövaraa ja sattuu pudjettiin. V-amp 2 toimii reeneissä mutta lavalle en sen kanssa lähtis. se liitetään kitaravahvistimen efektilenkin returniin mutta jos efektilenkkiä ei ole, voi sen kytkeä suoraan vahvistimen inputtiin. Se on siis mallintava laite eli siinä on tavallaan monen eri vahvistimen soundit sisällään ja sieltä löytyy jazzista heviin. Omalle demolle äänittelin kitarat tuolla vampilla ja aikas hyvät soundit sieltä sai. tässä siis ei ollut vahvistinta käytetty vaan vamppi oli suoraan miksauspöydässä kiinni. Emie nyt vaa jaksa. Minen taho. |
k_laakso 14.02.2005 07:36:56 | |
---|
Nyt olisi kyllä kiva kuulla tuosta V-Amp 2:sta. Kannattaa tuohon haku-toimintoon tutustua, nimittäin V-ampista on keskusteltu jo niiiiiiiiiiiiiin paljon :) "Do you trust who I trust me, myself and I." |
wilzhu 14.02.2005 14:37:30 | |
---|
Kannattaa tuohon haku-toimintoon tutustua, nimittäin V-ampista on keskusteltu jo niiiiiiiiiiiiiin paljon :) Olen sen keskustelun lukenut, mutta sieltä ei kyllä saa vastausta siihen, onko kannattava ostos vai ei, sillä noin puolet sanoo juuta ja toiset eitä. Nyt sitten suoraan kysymykseen suora vastaus: Onko tuo V-Amp 2 kannattava ostos ensimnäiseksi pedaaliksi, vai kannattaako homata jokin muu? Ja sitten aihetta sivuten kysymys: Voisiko joku selventää näitä termejä: Mitä eroja on pedaalilla, efektillä, multiefekstillä, etuasteella, etuvahvistimella? Ja samalla joku voisi selventää noiden merkitystä, jos vain vaivautuu. Paljon se ottaa, vähän se antaa. |