Aihe: Kitara pitäis hommata
1
Cyprez
13.02.2005 14:45:21
Oon nyt noin puoli vuotta soittanut tutun Squierilla, ja nyt pitäis hommata oma keppi, mielellään vähän hevimpi, että vähän mielipiteitä mikä olis hyvä. Ite kattelin Ibanezin
RG321MHWK:ta http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=00b6f4172637b9a4acfca8cc6a9dcad4
ja Epiphonen LP Studio Gothicia http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … gothic_lespaul_studio_prodinfo.html

Kokemuksia ja mieleipiteitä kitaroista, kiitos. :)
Hesrock
13.02.2005 15:01:35
Joku Epiphonen Strato-tyyppinen, miksi pitää aina olla tommonen ynkeen musta skitta?
tombah
13.02.2005 15:45:00 (muokattu 13.02.2005 16:11:08)
Itselleni on tulossa RG321, ja henkilökohtaisesti en osaa sanoa siitä mitään, mutta suurimmassa osassa arvosteluita sanotaan että samalla rahalla on vaikeaa löytää yhtä hyvää kitaraa.
:|
Julmettu
13.02.2005 16:17:17
Itselleni on tulossa RG321, ja henkilökohtaisesti en osaa sanoa siitä mitään, mutta suurimmassa osassa arvosteluita sanotaan että samalla rahalla on vaikeaa löytää yhtä hyvää kitaraa.

Tämä on fakta. Ehdottomasti paras kitara aloittelijalle, johon olen törmännyt. Mulla on itelläni 321 ja kun tässä joskus tulee hommattua uusi kitara, niin tod.näk. säästän kakkoskitaraksi tuon Iban. Jos rahat riittää.

Tuo MHmikälieonkaan, tuntuisi olevan aika lähellä omaani. Suhteellisen paskat mikit, muttei aivan läpi mädätkään. Ja onpahan ainakin humpparit. Mikkivalinnat ovat monipuoliset ja kiinteä talla on minulle aika ehdoton. Pitää hyvin vireen (sanokoot muut mitä tahansa) ja Wizard II kaula on erinomainen aloittelijalle. Ohuimmasta kaulasta on hyvä aloittaa ;D Hinta-Laatu- suhde on täydellinen tässä sauvassa, ja sen yleisyys kertoo toki karua kieltä kitaran hyvyydestä. Kuten jo sanoin, paras halvemman hintaluokan kitara. Kiitos, nam.
tombah
13.02.2005 16:43:48 (muokattu 13.02.2005 16:45:50)
Ikäänkuin hieman asiaa sivuten voisin samassa threadissa kysyä muutamaa asiaa.
Eli olen tilannut tuon RG321:n paikalliseen musiikkiliikkeeseen, ja sen olisi määrä saapua Maaliskuussa.
Monilla nettikauppojen sivuilla lukee kyseisen mallin kohdalla "discontinued", eli eikös tuo tarkoita sitä että sen valmistus on jo lopetettu?
Jos mallin valmistus on lopetettu, mistä minun kitarani tulee? Jostain muiden kauppojen varastoista?
Vai Ibanezin jätti-varastosta jossa on vielä "vanhoja" kitaroita? :P
Vai saanko mahdollisesti tuollaisen RG321MH:n, joka on ilmeisesti aivan uusi "malli", ei taida kuitenkaan olla muuta eroa kuin värit?
Minullehan nyt periaatteessa on ihan sama minkä kitaran saan (toivottavasti nopeasti), koska olen aivan aloittelija.
Kunhan ei näy kovin merkittävästi hinnassa.

Toivottavasti joku edes melkein ymmärsi mitä tarkoitan.
:|
Hohhoijaa
13.02.2005 19:45:14 (muokattu 13.02.2005 19:46:07)
Itse voisin suositella tuota Ibanezia. Varmaan on hyvä aloittelijalle.

Mutta tietenkin, testaa ennen ostoa!
/,,/
Carpenter
13.02.2005 20:17:43
ei taida kuitenkaan olla muuta eroa kuin värit?

Tuossa uudessa on body mahonkia, mikit on vaihdettu parempiin ja hieman on hinta noussut. Aivan loistokeppi tuohon hintaluokkaan on kyseessä. Eikä Wizard II mikään superohut kaula ole. Peruskaula. Itelläni on Ibanezin ohuin Super Wizard kaula ja pidän siitä todella paljon.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Cyprez
13.02.2005 20:25:12
Kiitos kaikille. Nyt tosiaan vaan kauppaan koittaan että miten sopii omaan käteen. :)
...And Justice For All
16.02.2005 18:24:42
Osta ESP:n LTD. halvalla lähtee ja hyviäkin.
Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!!
dcln
17.02.2005 01:43:54
Ajettelin nyt tähän samaan ketjuu kirjotella, kun samassa aiheessa ollaan. Eli olisin ensimmäistä sähkökitaraa hankkimassa. Muutaman kuukauden olen soitellut nylon-akustista ja ajattelin sen sähkökitaran nyt hankkia.
Kitaraksi olen ajatellut Squier standard fat stratoa ja vahvariksi tota kovin kehuttua Microcubea. Mitäs piuhaa suosittelette? Ilmeisesti cordialin piuha neutrik-plugeilla ajais asiansa?
Tossa Microcubessa kun noita efektejä yms. on niin tarviiko sen kanssa jotain pedaalia? Musiikista jota olis tarkotus soitella niin Nirvana - Metallica akselilta ja sit tietty ihan tollasta perus-rockia a'la Hendrix. Sellaista vielä, että mitä kuulokkeita suosittelisitte kitaransoittoa varten...kerrostalossa kun asustellaan. Mahtaiskohan tollaset AKG K66:t olla hyvät?
...And Justice For All
17.02.2005 07:29:15
Ajettelin nyt tähän samaan ketjuu kirjotella, kun samassa aiheessa ollaan. Eli olisin ensimmäistä sähkökitaraa hankkimassa. Muutaman kuukauden olen soitellut nylon-akustista ja ajattelin sen sähkökitaran nyt hankkia.
Kitaraksi olen ajatellut Squier standard fat stratoa ja vahvariksi tota kovin kehuttua Microcubea. Mitäs piuhaa suosittelette? Ilmeisesti cordialin piuha neutrik-plugeilla ajais asiansa?
Tossa Microcubessa kun noita efektejä yms. on niin tarviiko sen kanssa jotain pedaalia? Musiikista jota olis tarkotus soitella niin Nirvana - Metallica akselilta ja sit tietty ihan tollasta perus-rockia a'la Hendrix. Sellaista vielä, että mitä kuulokkeita suosittelisitte kitaransoittoa varten...kerrostalossa kun asustellaan. Mahtaiskohan tollaset AKG K66:t olla hyvät?

Kuulokkeista en osaa sanoa mutta muuten tuo "hankintalistasi" kuulostaa hyvältä. Cuben kanssa tuskin tarvii pedaalia, monipuolinen vehje.
Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!!
käsi
17.02.2005 10:25:58

kuulemisen perusteella voi teitysti aina ostaa kitaran, mutta itse etsisin 3-4 eri vaihtoehtoa joita kävisin kokeilemassa. se joka istuu parhaiten käteen niin se kannattaa hommata.

kaikki kitarat eivät sovi kaikille. tai saa ne sopimaan mutta soitto mukavuus vaan on parempi sillä kitaralla joka istuu käteen kuin oma k...i
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)