markkuliini 13.02.2005 12:21:07 | |
---|
Onko tuo EQ4 muuten sama kuin Powerstroke 3? Yksikerros ja demppirengas? Sama rakennehan siinä näyttäisi olevan. Mutta ei ne sama asia ole. Minun korvaani Evansin ja Remon samanrakenteiset kalvot kuulostavat erilaisilta. |
ddrum54 13.02.2005 12:22:00 (muokattu 13.02.2005 12:24:31) | |
---|
Kiitos Markkuliini. Identtiset ovat, sama vahvuus ym. Olisiko niillä overtone ring ja muffle ring vaimentimilla sitten vaikutusta? Meinaan vaan, jotta onko se Remolla muffle, ja Evansilla overtone? 2`n 4 |
markkuliini 13.02.2005 12:43:01 | |
---|
Kiitos Markkuliini. Identtiset ovat, sama vahvuus ym. Olisiko niillä overtone ring ja muffle ring vaimentimilla sitten vaikutusta? Meinaan vaan, jotta onko se Remolla muffle, ja Evansilla overtone? Demppirenkailla minun kokemuksen mukaan sama vaikutus molemmissa kalvoissa, kunhan kutsuvat eri nimellä. Joskin Evansn kalvoissa demppirenkaan koko määräytyy kalvon koon mukaan, Remon kalvoista en muista tämänhetkistä tilannetta. Kalvomerkkien soundiero johtuu varmasti pääosin erilaisesta muoviseosesta, vanteista, jne. Minun korvaani Evansin kalvot kuulostavat jotenkin samalta viritti niitä miten tahansa. Remon kalvot reagoivat enemmän virittämiseen ja niissä on mielestäni enemmän yläkerta-atakkia kuitenkin matalien äänien kärsimättä. Esim. Evansin bassarikalvolla soitettaessa en tahdo kuulla iskuääntä niin hyvin kuin Remon vastaavalla. Bassaria joutuu aina pyytämään monitoriin enempi. |
ddrum54 13.02.2005 12:52:29 | |
---|
Joo. okei. Näissä Evansin muissa malleissa on siis kaksi demppirinkulaa - muffle ja overtone, mutta tässä EQ4:ssä vain overtone. Liekö tuolla sitten merkitystä, kaikki ne vaimentavat. 2`n 4 |
Joo. okei. Näissä Evansin muissa malleissa on siis kaksi demppirinkulaa - muffle ja overtone, mutta tässä EQ4:ssä vain overtone. Liekö tuolla sitten merkitystä, kaikki ne vaimentavat. ai, käsitin väärin. Esim.Evansin Eq3 on kaksidemppirengasta josta toisen taisi saada tarvittaessa pois. Tuossa Eq4:ssa näyttäisi olevan vain yksi demppirengas jota ei saa pois. |
sandman178 16.02.2005 21:19:09 | |
---|
niin notta osaisiko joku kertoa omakohtaisia kokemuksia tai jotain coated kalvosta resona? Tell me kid, have you ever danced with the devil in the pale moonlight? |
tse 16.02.2005 22:42:30 | |
---|
Coated ambassadorit resoina ja coated emperorit ylhäällä on mun valinta. Hieman tummempi sointi. Kokeile niin tiedät. Ja onhan sitten noita smooth white kalvoja sieltä välimaastosta.(remo). |
JeeVes 16.02.2005 22:49:44 | |
---|
Hyvä resokalvo voisi olla Aquarianin classic clear. Vain hyviä kokemuksia Aquarianeista, vielä kun sais tietää mistä niitä saa, on tullut käytetyissä virpoissa aquariania. Savonlinnan soitinkulma kalamies #15 >-)))> |