Aihe: Bigsbyn asentaminen?
1 2
elbowski
12.02.2005 22:17:56 (muokattu 12.02.2005 22:20:38)
Elikkäs olen nyt ajatellut ensi kesänä(kö) vähän moda(ut)ta(a) tuota tokaitani ja heti ensiksi tuli mieleen Bigsby, sillä rakastan niitä. Minkä hintainen tuo (esim. b70, b5, b50, (b500, b700???) on? Entä onko teillä neuvoja kuinka tuo tavallinen tune-o-matic talla vaihdetaan bigsbyksi?
''no missä mä oon kauhee GAS'' -Putte
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
Puavali
12.02.2005 22:45:13
Elikkäs olen nyt ajatellut ensi kesänä(kö) vähän moda(ut)ta(a) tuota tokaitani ja heti ensiksi tuli mieleen Bigsby, sillä rakastan niitä. Minkä hintainen tuo (esim. b70, b5, b50, (b500, b700???) on? Entä onko teillä neuvoja kuinka tuo tavallinen tune-o-matic talla vaihdetaan bigsbyksi?

Talla jää paikoilleen, mutta peräkappale, johon kielet kiinnittyy, joutaa pois.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
elbowski
12.02.2005 22:46:31
Talla jää paikoilleen, mutta peräkappale, johon kielet kiinnittyy, joutaa pois.

Ok... Olisikohan teillä arvokkailla jotain tiettyä Bigsbyä jota suositella?
elbowski
13.02.2005 10:38:48
Eikö ketään?
fox
13.02.2005 11:09:06

Eikö ketään?

Niin mitä? Bigsby on bigsby.. Sulla ilmeisesti tulis kaarevakantiseen kitaraan..Eli sellaisen mallin valkkaat. Niitä on pitkiä sillä kiinnityslevyllä ja sitten ihan vaan lyhyen mallisia. Huomattava on, että ei tulis kovin lähelle tune-o-matikkia se varsinainen vibraperäkappale, voi tulla varsinainen kielileikkuri sitten siitä, jos se kielikulma tallalle on kovin jyrkkä, myös vireongelmat jyrkällä kulmalla on yleisiä. Bigsbyhän on sellanen "herrasmies-vibra"... Kyllä niistä malleista joudut itse valkkailemaan, myös valinnan alkuperäisen ja kopio/lisenssi-vehkeen välillä tehdä. ;)
elbowski
13.02.2005 11:33:09
Niin mitä? Bigsby on bigsby.. Sulla ilmeisesti tulis kaarevakantiseen kitaraan..Eli sellaisen mallin valkkaat. Niitä on pitkiä sillä kiinnityslevyllä ja sitten ihan vaan lyhyen mallisia. Huomattava on, että ei tulis kovin lähelle tune-o-matikkia se varsinainen vibraperäkappale, voi tulla varsinainen kielileikkuri sitten siitä, jos se kielikulma tallalle on kovin jyrkkä, myös vireongelmat jyrkällä kulmalla on yleisiä. Bigsbyhän on sellanen "herrasmies-vibra"... Kyllä niistä malleista joudut itse valkkailemaan, myös valinnan alkuperäisen ja kopio/lisenssi-vehkeen välillä tehdä. ;)

Joo, no ihan aidon aion toki hankkia, mutta osaisitko sinä ehdottaa jotain nimenomaista?
fox
13.02.2005 11:41:54

Joo, no ihan aidon aion toki hankkia, mutta osaisitko sinä ehdottaa jotain nimenomaista?

Kun en muista noita mallinumeroita, saati minkämoisia ovat ne. Kaarevakantiseen tosiaan.. Sitten on makuasia ottaako sen "keskipitkän" vai ihan vaan sen lyhen. Nimittäin voi olla, että täysmittaseen jatsilaatikkoon tarkoitettu pitkällä "pyrstöllä" eli sillä kiinnityslevysysteemillä varustettu Bigsby tulee hiukka lähelle tallaa, jolloin tuo kielikulmaongelma tulee ajankohtaiseksi. Toki niitä on pitkiäkin laitettu LP:hin, ja ovat toimineet, soittotavasta/tyylistä tuokin on riippuvainen.
serious
13.02.2005 17:01:41
Juu, no otan vaikka lisää selvää ja sitten palaan asiaan

LP:hen käy esimerkiksi B7 ja siitä kaikki muistaakseni halvemmat versiot (B70,B700).

Stewmacilta USAsta saa about 100 eurolla muistaakseni ton B7:n.
Kassu
13.02.2005 17:26:45
Älä nuge ihmeessä pilaa Tokaitas.
elbowski
13.02.2005 20:51:04

Miten niin pilaisin sen?? Bigsbyt on ihania.
Kassu
13.02.2005 20:54:52
Miten niin pilaisin sen?? Bigsbyt on ihania.

Eivät ole. Mieti nyt ainakin tarkkaan.

Käyttäisitkö sitä vibrakampea? Otatko huomioon että skebas ei edes pysy yhtä hyvin vireessä sen jälkeen?

Paljonko tollainen värkki maksaa? Helvetisti? Osaisitko edes itse asentaa?
elbowski
13.02.2005 20:57:06
Käyttäisitkö sitä vibrakampea?
Käyttäisin

Otatko huomioon että skebas ei edes pysy yhtä hyvin vireessä sen jälkeen?
Virittäminenhän on vaikeaa

Paljonko tollainen värkki maksaa? Helvetisti? Osaisitko edes itse asentaa?
No ei tuo nyt maailman kallein ole ja enköhän sen saa jossain asennettua
Kassu
13.02.2005 20:58:06 (muokattu 13.02.2005 20:58:53)
Virittäminenhän on vaikeaa

En ole sun nähnyt vielä kitaraa vireeseen saavan ilman mittaria. Onko herkkua virittää kitaraa useasti sitten? Itse en pidä siitä.

E: Ja jos todella käytät vibraa, hommaa floikka tai siis myy lessus pois. Et sä tolla voi tehdä satriani-daiveja vaikka haluaisit.
elbowski
13.02.2005 21:01:56
En ole sun nähnyt vielä kitaraa vireeseen saavan ilman mittaria. Onko herkkua virittää kitaraa useasti sitten? Itse en pidä siitä.
En oo muuten kertaakaan tätä kitaraa virittäny mittarilla

E: Ja jos todella käytät vibraa, hommaa floikka tai siis myy lessus pois. Et sä tolla voi tehdä satriani-daiveja vaikka haluaisit.
En haluakkaan mitään älyttömiä daiveja vaan sellaisia rokkivibratoja.
Kassu
13.02.2005 21:02:56
En oo muuten kertaakaan tätä kitaraa virittäny mittarilla

Mutta se olikin aivan epävireessä kun soitin sillä. Koulussakin aina sanot "en rupee virittämään tätä, kun se menee vaan enemmän epävireeseen."

Tästä tuli typerä offtopic, puhutaan irkissä. Mutta harkitse tarkkaan.
elbowski
13.02.2005 21:08:10
Mutta se olikin aivan epävireessä kun soitin sillä. Koulussakin aina sanot "en rupee virittämään tätä, kun se menee vaan enemmän epävireeseen."

Tästä tuli typerä offtopic, puhutaan irkissä. Mutta harkitse tarkkaan.

Juu no kyllä mä sen nyt jo saan vireeseen korvalla.
Niskamies
13.02.2005 21:56:38
Millä perusteella bigsby tallaiset kitarat eivät pidä virettä? Montaako bigsbytallasista kitaraa olet soittanut, Axeman?
Meitsi on meshissä.
Jani The Rock
13.02.2005 22:03:59

Tässä lauseessa on jotain paradoksaalista.
The road never ends for me, kid.
elbowski
13.02.2005 22:06:31
Tässä lauseessa on jotain paradoksaalista.

Höhö, mitä tarkoittaa paradoksaalinen??
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)