Aihe: Kauheimmat iskelmätekstit
1 2 3 4 5 6 713 14 15 16 17
Epämuusikko
12.02.2005 23:31:26
Eikö Helsingin Sanomissa ollut tästä aiheesta jonkinlainen artikkeli vuosi pari takaperin. Siellä oli lueteltu näitä suomalaisten iskelmäsanoitusten virtsanpylväitä kuten "Jäin nuuhkimaan sun hikinauhaa" (Tuulipukuinen tyttöni), "Kun oot siinä, au, niin ihanasti, vau!", ja joku "Oi Irmeli, on ruotos kuin vapa virvelin".

Voi asetta heiluttava NASCAR-Jeesus sentään!
Myytävänä Tosco 22" ride!
Sandy
13.02.2005 00:56:34 (muokattu 13.02.2005 00:56:43)
En jaksa koko threadia käydä läpi, niin en tiedä onks tää jo mainittu... Siis uuden tangokuningattaren "hittibiisi" ja se menee kutakuinkin näin: "On turhaa ikkunaan sun koputtaa, lainaa en sulle enää pyjamaa!"
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
baron
13.02.2005 01:13:00

En jaksa koko threadia käydä läpi, niin en tiedä onks tää jo mainittu... Siis uuden tangokuningattaren "hittibiisi" ja se menee kutakuinkin näin: "On turhaa ikkunaan sun koputtaa, lainaa en sulle enää pyjamaa!"

Täähän on tosi hyödyllinen.
Mä oon kaikki "tekosyyt" ikkunaan koputtamiseen jo käyttänyt ja täähän olisi upouusi.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Älkää ajatelko vaaleanpunaisia elefantteja, niitä ei ole olemassa!
Jerry_Jones
13.02.2005 01:29:45

Itseäni on 20 v. kiusannut R. Piipposen Tulipunaruusujen biisi Nuppendaali, jonka sanoista vastaa Johanssonin Chrisse. Säveltäjä on Koivumiehenä esiintyvä Esko Ilmari Björkman.

En ole viekään varma, että onko tuo teksti piilonerokas vai umpitollo. Päätöksentekoa saattaisi auttaa, jos tietäisi, mitä tuo "Nuppendaali" tarkoittaa tai mihin se viittaa?

NUPPENDAALI

TALOISTA VALOT SAMMUNEET, MAISEMA ÄÄNISTÄ VAPAA.
KASTEESTA HOUSUT KASTUNEET, PYLLYN PAIKASSA RAPAA.
AJATUS KIERTÄÄ YMPYRÄÄ, TÄMÄ ON ITSE IKÄVÄÄ.
SINÄ OOT SIINÄ SE NAPA, JOTA EI JÄRKI TAPA.

SÄ OOT MUN NUPPENDAALI, MUN TUORE KUKKAKAALI,
MUN KESY ANIMAALI, MUN LÄMPÖNUKKASHAALI.
SÄ OOT MUN SÖPÖLIINI, MUN HASSU HÖPÖLIINI,
MUN PEHMO LEMPIVIINI, MUN IHAN MIKÄ VAAN.

MAANTIETÄ MITTAA ASKELEET, PAIKALLAAN PAHA ON OLLA.
HULLUNA MIETIN MITÄ TEET: ETTET OIS HUNNINGOLLA.
TAHTOISIN SINUT OMAKSEIN, KAIPAUS KÄY MUN HERMOLLEIN.
MUUTETAAN HUOMENNA YKSIIN, ETTEN JÄIS EPÄILYKSIIN.

SÄ OOT MUN NUPPENDAALI ...
uruttaja
13.02.2005 01:35:54 (muokattu 13.02.2005 01:37:17)
Piipposen Rampalta on julkistettu myös teos:

Kakkularapsis.

On muuten sellaista sananhelinää että Herra Jumala. Jenkkaa lajiltaan on, liekkö Jenkkamiehen gramexoima?

ps. mikä tai mitä on Kakkularapsis? Mille haisee tai minkä väristä on Kakkularapsis, vetäydyn hetkeksi miettimään. Voisko Havannan entiset tai nykyiset Esat auttaa, mua vaivaa tuo, en saa unta.
baron
13.02.2005 01:46:33

NUPPENDAALI

Nyt mä olen kiitollinen, etten osaa laulaa enkä tämän jälkeen aio opetellakaan.

Jos mä joutuisin sisäistämään kyseisen tekstin, jotta pystyisin sen aidosti tunteella esittämään, sekin puoli olisi mulle ylivoimainen.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Älkää ajatelko vaaleanpunaisia elefantteja, niitä ei ole olemassa!
uruttaja
13.02.2005 01:51:39
Nyt mä olen kiitollinen, etten osaa laulaa enkä tämän jälkeen aio opetellakaan.

Jos mä joutuisin sisäistämään kyseisen tekstin, jotta pystyisin sen aidosti tunteella esittämään, sekin puoli olisi mulle ylivoimainen.

Elekee elekee. Tulevan syksyn keikalla saat eteesi biisilistan, ja ehdoton edellytys on että vedätte Nuppendaalin ja pariksi Kakkularapsis, mitä teet? Keikka hyvä, hinta enemmän kuin 100 euroo per nenä, olosuhteet otolliset ja juhlien emäntä pyllistää kiitokseksi. Harkitse edes pientä myönnytystä Raimon taiteen suuntaan, hän on kuitenkin ihan mukava mies.
baron
13.02.2005 01:53:49

Elekee elekee. Tulevan syksyn keikalla saat eteesi biisilistan, ja ehdoton edellytys on että vedätte Nuppendaalin ja pariksi Kakkularapsis, mitä teet? Keikka hyvä, hinta enemmän kuin 100 euroo per nenä, olosuhteet otolliset ja juhlien emäntä pyllistää kiitokseksi. Harkitse edes pientä myönnytystä Raimon taiteen suuntaan, hän on kuitenkin ihan mukava mies.

Ars gratia artis!
Kai taiteen vuoksi täytyy uhrauksia tehdä.
uruttaja
13.02.2005 01:57:21
Ars gratia artis!
Kai taiteen vuoksi täytyy uhrauksia tehdä.

Etpäs sitten taida ollakkaan periaatteen mies. Hyvä homma. Raimo Piipponen rules.
Sertzo S
13.02.2005 06:59:55 (muokattu 13.02.2005 07:01:31)

ps. mikä tai mitä on Kakkularapsis? Mille haisee tai minkä väristä on Kakkularapsis, vetäydyn hetkeksi miettimään. Voisko Havannan entiset tai nykyiset Esat auttaa, mua vaivaa tuo, en saa unta.

Kakkularapsis ja hilipata hei, tuuli kullista kortongin vei, silti kuitenkaan itketä ei.
R.Syke
13.02.2005 08:50:09
'Oi, jos oisin paikka kulmahampaassasi'
R.Syke
13.02.2005 08:51:46

-Ai. Eikös se ollutkaan Sillanpään kipale? Sorry, sotkin johonkin toiseen biisiin.
R.Syke
13.02.2005 08:55:20
Itseäni on 20 v. kiusannut R. Piipposen Tulipunaruusujen biisi Nuppendaali, jonka sanoista vastaa Johanssonin Chrisse. Säveltäjä on Koivumiehenä esiintyvä Esko Ilmari Björkman.

En tai mihin se viittaa?

-No, jos katsoit dokumentin C. JOhassonista tässä taannoin, ei liene vaikeaa arvata.

Voi myös johdatella näin: fyrkka = fyrkendaali, nuppu = ?
clave
13.02.2005 09:15:14

nuppi, nuppendaali
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
R.Syke
13.02.2005 09:26:24
nuppi, nuppendaali

-Lipputangon nuppi. Precis. Miksei myös tulppaanin nuppu.
mack the knife
13.02.2005 12:49:54
-Lipputangon nuppi. Precis. Miksei myös tulppaanin nuppu.

Ja mitäs se tulppaanin nuppu Juicen Tulppaanissa meinaakaan...
-Mistä otteesta tää menee?
aisa
13.02.2005 12:58:54

eikös se ole se sama vekotin joka sinulla ja minulla meinaa olla tuolla ylikehittyneen nostajalihaksen takana hyvässä jemmassa?
Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan...
R.Syke
13.02.2005 15:21:33

...ja luumut Luumubluesissa?
WanhaWetäjä
14.02.2005 00:48:20

En ole viekään varma, että onko tuo teksti piilonerokas vai umpitollo. Päätöksentekoa saattaisi auttaa, jos tietäisi, mitä tuo "Nuppendaali" tarkoittaa tai mihin se viittaa?

NUPPENDAALI

TALOISTA VALOT SAMMUNEET, MAISEMA ÄÄNISTÄ VAPAA.
KASTEESTA HOUSUT KASTUNEET, PYLLYN PAIKASSA RAPAA.
AJATUS KIERTÄÄ YMPYRÄÄ, TÄMÄ ON ITSE IKÄVÄÄ.
SINÄ OOT SIINÄ SE NAPA, JOTA EI JÄRKI TAPA.

SÄ OOT MUN NUPPENDAALI, MUN TUORE KUKKAKAALI,
MUN KESY ANIMAALI, MUN LÄMPÖNUKKASHAALI.
SÄ OOT MUN SÖPÖLIINI, MUN HASSU HÖPÖLIINI,
MUN PEHMO LEMPIVIINI, MUN IHAN MIKÄ VAAN.

MAANTIETÄ MITTAA ASKELEET, PAIKALLAAN PAHA ON OLLA.
HULLUNA MIETIN MITÄ TEET: ETTET OIS HUNNINGOLLA.
TAHTOISIN SINUT OMAKSEIN, KAIPAUS KÄY MUN HERMOLLEIN.
MUUTETAAN HUOMENNA YKSIIN, ETTEN JÄIS EPÄILYKSIIN.

SÄ OOT MUN NUPPENDAALI ...

No joo...tätä on ehkä enää mahdoton ylittää(alittaa)...mä kuulin tän joskus sillon 84 ekan ja mahdollisesti(toivottavasti)viimesen kerran,mutta toi kertosäe kyllä ikäänkuin syöpyi mieleeni ikuisiksi ajoiksi...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)