Aihe: Oranki : Surupäiväkirja -EP
1
Demostudio
12.02.2005 15:13:04
Bändin nimi: Oranki
Kappaleen nimi: Surupäiväkirja -EP

URL: http://www.oranki.com/multimedia/Or … a%20-%2001%20-%20Heikko%20mieli.mp3 (Mp3)

Tässä pari maistiaista Oranki-yhtyeen, viime lokakuussa julkaistulta Surupäiväkirja-EP:ltä. Yllä levyn avausraita ja alla levyn kakkosbiisi. EP sisältää myös kaksi muuta biisiä, jotka edustavat samaa linjaa.

http://www.oranki.com/multimedia/Or … aivakirja%20-%2002%20-%20Tyhjio.mp3

Palaute on tervetullutta!
Dumb
12.02.2005 15:46:48

Unohtui tuossa mainita tuo genre, eli sellaista jotain nu-metal -vaikutteista rokkia tuo kai on. Soundit on ainakin mallia "hevi".
JuniperThree
12.02.2005 16:04:51
Tykkäsin... Varsinkin toi eka biisi kuulosti hyvältä. Säkeistöissä toimii laulu mielestäni hyvin, mut kertsin raivoaminen jää musta vähän munattomaksi, mutta eiköhän sekin aikaa myöten korjaannu... Kitaroiden efektit oli hienoja ja niitä oli mun mielestä käytetty ihan hyvällä maulla, mut mietittyvää vaan, että kuinka toi toimii livenä...? Tarkkana saa olla. Mutta kyllä tykkäsin. Tsemppiä vaan...
Carpenter
12.02.2005 21:56:37
Minulle tuli mieleen, että Apulanta soittaa Korn-saundilla! Hyvin käytetty efektejä ja yleissaundi on hyvä.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Jormaz
14.02.2005 01:14:39
Duunin koneella kuuntelin ton ekan biisin, paha mennä sanoo soundeista sen kummempaa kun biisin leveli on sen verran alhaalla ettei tästä saa tarpeeks mökää kuulumaan. Mitä enemmän laulaja huutaa niin sitä enemmän se kuulostaa viialalaiselta jääkiekkoilijalta. Ehdotan että palkkaatte bändiin ruoskijan joka piiskaa laulajasta enemmän tunnetta irti. Paha mennä nyt muuta sanoo kun ei tästä saa näillä audiovehkeillä mitään irti.
Mactep - Intro Golgotha
Primus Donut
14.02.2005 15:45:19

Mulle tulee mieleen uusi aalto parinkymmenen vuoden takaa - piirun verran paremmilla zoundeilla tietystikin. Mutta että varsin perinteistä tavarata, ja ryppyotsaista...
Minulla ei ole mielipiteitä - minä OLEN mielipide. - Archibald Cruet
Lego
16.02.2005 01:26:57
Pakko nostaa tämä ja sanoa että "tyhjiö" toimii, toimii todellakin. Aivan kuningas, tehokuuntelussa.
P = U * I
Keppis
16.02.2005 16:11:08
Eka piisi oli positiivinen yllätys laulu on parantunu, vaikka kertsiin toivoisikin vielä sitä munaa.

Tyhjiöstä en niin tykänny. Rumpali soittaa hirveen Sipemäisesti ja alkulaulu muistuttaa ärsyttävän paljon "onttosydän" kappaletta. Ihan ok kummiski.
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
Super-Jari
17.02.2005 21:35:05
Musiikki on ok. Ei mitenkään mullistavaa, mutta oikeanlaista soittoa ja efektien käyttö on jänskää.
Heikoin lenkki on laulaja. Jotenkin väkinäisen ja vähän ärsyttävänkin kuuloista.
Paholainen on keppihevonen
Dumb
13.03.2005 11:03:23

Nostetaan nyt törkeästi ylös tämä. Jos jollain olisi vielä vaikka jotain sanottavaa.

Kiitos kaikille tähän mennessä kommentoineille!
novo
13.03.2005 14:28:09
jommankumman biisin riffi kuulosti daddy coolilta, enpä mie oiekin muuta osaa sanoa, paitti ehkä että saundipolitiikka tuntuu kovin ohuelta.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
JM
13.03.2005 17:11:07
Kuuntelin Tyhjiön, ja päällimmäisenä jäi mieleen soundit, itse biisistä en näin vähällä kuuntelulla uskalla sanoa mielipidettäni. Ei niin älyttömästi säväyttänyt heti aluksi, mutta eikös se ole ihan luonnollista.

Eli rumpusoundit toimi minusta, tykkäsin. Kitaran puhtaat ja efektimuljuttelut kuulostivat hyvältä, mutta säröissä jäi kyllä toivomisen varaan. Ihmeen kotikutoiselta ja ehkä hieman rupuiselta kuulosti IMO. Tämä siis huolimatta kitaristin (ainakin Dumb:n) sangen mallikkaasta kamalistasta;).

No nyt soikin jo Heikko Mieli. Tästä pidän heti kättelyssä enemmän. Nyt on ne särötkin kondiksessa, ainakin äkkiseltään kuunneltuna. Laulu ei enää toimi Tyhjiön tavoin, ehkäpä olisi parempi pysytellä puhtaammassa ilmaisussa ja välttää tuota angstailua.

Mutta mikäpä minä olen suuremmin arvostelemaan, tämä oli vain mielipiteeni. Joka tapauksessa mallikkaasti toteutettua ja livenäkin epäilemättä toimivaa musiikkia, onnittelut siitä. Go for it.
Äy.
dimi
14.03.2005 17:18:49
huvahuva!!!

Anoppi haukkui seppoa saatanan helvetin kirvesmieheksi!
Kaikki muu on paskaa paitsi kusi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt