Feggy 11.02.2005 21:12:13 | |
---|
Kerropa omakohtainen Bo Diddley-tuntemuksesi! Less is more. |
Blue Moon 12.02.2005 06:28:01 | |
---|
Chess-levytyksiinhän se pääasiassa rajoittuu, joskin joitain myöhempiäkin hommia on hyllyyn eksynyt. Yksi rockin / rhythm'n'bluesin innovaattoreita, niitä harvoja joilla todella on "oma juttu". Diggaan hemmetisti! - You can shake it you can break it you can hang it on the wall - |
Feggy 12.02.2005 07:49:37 | |
---|
Chess-levytyksiinhän se pääasiassa rajoittuu, joskin joitain myöhempiäkin hommia on hyllyyn eksynyt. Yksi rockin / rhythm'n'bluesin innovaattoreita, niitä harvoja joilla todella on "oma juttu". Diggaan hemmetisti! Samoin. Tuli ostettua tuossa 12 cd:n Chess-boksi ja kyllä siitä -60-luvun lopultakin löytyy makoisaa kamaa. Jopa Kaivohuoneella todistettu keikka tuossa joku vuosi sitten toimi, vaikka meni välillä aika etnoksi ja jopa rapiksi. Aikamoinen kitaristi muuten! Less is more. |
Blue Moon 12.02.2005 08:09:30 (muokattu 14.02.2005 17:44:53) | |
---|
Aikamoinen kitaristi muuten! Ehdottomasti, se rytmi ja saundi. Melkoinen vaikuttaja ja jäljitelty heppu. Ja Diddleyn laatikkokitaran tietysti kaikki tuntevat. Diddley bändihän oli aika "cool" muutenkin. Se mimmi (Duchess ja seuraajansa) toisessa kitarassa, Jeromy Green ravisti marakasseja. Showmies. Biisintekijänä... no, moni kappale on jäänyt elämään, "Road Runner", "Who Do You Love", "Bo Diddley", "Mona" jne.... Ihmeesti äijä sai aikaan simppeleistä aineksista. Chicagon bluesharppu-legendaksi yltänyt Billy Boy Arnoldhan oli ainaikin Diddleyn ensimmäisellä levyllä mukana myös ja kannattaakin tsekata esim. miehen diddleymäinen originaali "I Wish You Would", joka passittaa Yardbirdsien version armotta sinne minne se kuuluukin, eli roskakoriin. Tuli ostettua tuossa 12 cd:n Chess-boksi Niitä Charlyn "Red Boxeja" kymmenen vuoden takaa? Olisin _erittäin kiinnostunut_ siitä Howling Wolfin vastaavasta 7:n CD:n lootasta, anybody? - You can shake it you can break it you can hang it on the wall - |
Hot RedX 12.02.2005 08:56:36 | |
---|
Oon joskus pakotettu kuulemaan. Tais olla just toi Chess hässäkkä. So What? Who Cares? |
Niitä Charlyn "Red Boxeja" kymmenen vuoden takaa? Olisin _erittäin kiinnostunut_ siitä Howling Wolfin vastaavasta 7:n CD:n lootasta, anybody? Juu, Mumblin' Guitar osoittaa hauskasti että kitaraa on osattu soittaa luovasti -60-luvun alussakin. Se boksi on käärmeennahkainen (tietenkin!), joten ehkä ei samaa sarjaa kuin Howlin' Wolf...jolta meitsi omistaa sen keinutuolilevyn. Evil pitäis kanssa hommata. Less is more. |
Jake24-25 12.02.2005 15:10:06 (muokattu 12.02.2005 15:10:57) | |
---|
Olen saanut ensimmäisen kosketuksen Bo Diddleyn (kuten muidenkin vastaavien vanhemman polven legendojen) tuotantoon uudempien artistien kautta kuten La Bamba-elokuvan suondtrackistä jossa oli muistaakseni Los Lobosin cover "Who Do You Lovesta". Näin joskus 90-luvun puolivälissä Bo Diddley & the Friends-keikkataltioinnin (jonka nimi oli muuten suomennettu hauskasti Bo Diddleyn Grillijuhlat), jossa kuulin ensimmäisiä kertoja Bo Diddleyn biisejä hänen itsensä esittäminä yhdessä nimekkäiden vieraiden kuten Ronnie Woodin, John Hammondin, John Mayallin säestäminä. Kyllä täytyy sanoa, että nuo Bo Diddleyn itsensä esittämät biisit kolahtivat heti. Näin Bo Diddleyn vuonna 1996 livenä Porin Jazzeilla ja tuo esitys on edelleen yksi parhaimmista live-esityksistä mitä olen paikanpäällä nähnyt. "Rock´n Roll is cool, but ain´t nobody´s fool!" Jake T |
Feggy 12.02.2005 15:49:26 | |
---|
Olen saanut ensimmäisen kosketuksen Bo Diddleyn (kuten muidenkin vastaavien vanhemman polven legendojen) tuotantoon uudempien artistien kautta kuten La Bamba-elokuvan suondtrackistä jossa oli muistaakseni Los Lobosin cover "Who Do You Lovesta". Näin joskus 90-luvun puolivälissä Bo Diddley & the Friends-keikkataltioinnin (jonka nimi oli muuten suomennettu hauskasti Bo Diddleyn Grillijuhlat), jossa kuulin ensimmäisiä kertoja Bo Diddleyn biisejä hänen itsensä esittäminä yhdessä nimekkäiden vieraiden kuten Ronnie Woodin, John Hammondin, John Mayallin säestäminä. Kyllä täytyy sanoa, että nuo Bo Diddleyn itsensä esittämät biisit kolahtivat heti. Näin Bo Diddleyn vuonna 1996 livenä Porin Jazzeilla ja tuo esitys on edelleen yksi parhaimmista live-esityksistä mitä olen paikanpäällä nähnyt. Grilllijuhlat viittaa varmaan vanhaan vitsiin, jossa Bo Diddleyltä kysyttiin miksi hän aina ennen grillaa kanaa omalla mukanakuljeteltavalla grillillään. Bo sanoi: "No, silloin ku mä olin köyhä musta nekru etelässä, niin kaikki rikkaat valkoset äijät veti koko ajan grillattua kanaa. Nyt kun mullakin on vähän hilloa, niin nyt mäkin teen niin!" Less is more. |
Blue Moon 14.02.2005 15:12:53 | |
---|
Mitä Diddleylle kuuluu tänä päivänä? Kellään tietoa? Jossain vaiheessa ukkeli kai asusteli asuntovaunussa jossain tarkemmin määrittelemättömässä paikassa Yhdysvaltojen ja Meksikon rajaseudulla? - You can shake it you can break it you can hang it on the wall - |
PL 14.02.2005 15:24:30 | |
---|
Näin Bo Diddleyn vuonna 1996 livenä Porin Jazzeilla ja tuo esitys on edelleen yksi parhaimmista live-esityksistä mitä olen paikanpäällä nähnyt. Tuo veto oli kyllä hyvä ja muutenkin hauska herra. |
Jake24-25 14.02.2005 16:42:44 | |
---|
Mitä Diddleylle kuuluu tänä päivänä? Kellään tietoa? Ilmeisesti Bo voi ihan hyvin nykyisinkin kun ilmeisesti kiertää edelleenkin aktiivisesti - ainakin on tulossa huhtikuussa April Jazzeihin. Tietenkinhän voi olla kyse vain yhdestä keikasta eikä kiertueesta, mutta en oikein usko Diddleyn kaltaisen legendan tulevan vain Suomeen soittamaan yhtä keikkaa vaan uskon kyllä meneillään olevan enemmän tai vähemmän iso kiertue. Uusista julkaisuista minulla ei ole tietoa. "Rock´n Roll is cool, but ain´t nobody´s fool!" Jake T |
Chemo 14.02.2005 17:42:41 (muokattu 14.02.2005 18:21:24) | |
---|
Kerropa omakohtainen Bo Diddley-tuntemuksesi! Vanhojen kipaleiden osalta hieman rajoittunut: mä sain jossain vaiheessa nuoruutta päähäni, että kaikki tekemänsä jutut olisivat itse asiassa yksi ja sama kipale aina vaan, joten matskunsa kokonaisvaltaisempi tunteminen ei välttämättä (muka) olisi tarpeen. Siten ei siis tullut haalittua herran levyjä - joten edustuksensa levyhyllyssäni ei valitettavasti korreloi sen kanssa miten paljon viidakkorytmistään oikeasti diggaan. Pitäiskin ostaa joku hyvä kokoelma. Mulla on kyllä jostain 90-luvun puolivälin kieppeiltä levy A Man Amongst Men, jossa on mukana Keef, Ron Wood jne. Tuo kiekko saattaisi liittyä siihen livetaltiointiin, mistä muut ovat kertoneet. En nähnyt Diddleyn Pori Jazz-keikkaa, ja harkitsenkin vakavasti meneväni April Jazzeille häntä kuulemaan. Edit: typo ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Blue Moon 14.02.2005 17:58:31 (muokattu 14.02.2005 18:07:45) | |
---|
--- miten paljon viidakkorytmistään oikeasti diggaan Tuli tästä mieleen, että Bo Diddley oli mulle myös niiden ensimmäisten juttujen joukossa, joita piti skidinä sillä ekalla kitaralla yrittää jäljitellä ja se "viidakko-biitti" kolahtaa edelleen, myös soittajana. ---tulossa huhtikuussa April Jazzeihin. Melkeinpä täytyy lähteä katsomaan... - You can shake it you can break it you can hang it on the wall - |
Feggy 14.02.2005 18:50:32 | |
---|
Jep, kyllä tuo keikka pitäisi varmaan katsastaa...vastahan siitä on kymmenisen vuotta kun olin viimeksi Kaivohuoneella katsomassa. Less is more. |
Marlowe 15.02.2005 09:27:40 | |
---|
Hankin vastikään Bo Diddleyn tunnetuimpia Chess- nauhoituksia sisältävän "His Best"- kokoelman, ja tiuhaan tahtiinhan tuo on levysoittimessa pyörinyt. Persoonallista, tunnistettavaa kitarointia ja valtavasti hienoja biisejä - Chuck Berry tulee lähinnä mieleen vastaavanlaisena muusikkona. Erityisesti olen pitänyt kappaleista "Crackin' Up" ja "Pills", joka oli aikaisemmin tuttu lähinnä New York Dollsien esikoisalbumin välityksellä (sinänsä osuva cover-valinta). The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Feggy 15.02.2005 10:38:38 | |
---|
Vanhojen kipaleiden osalta hieman rajoittunut: mä sain jossain vaiheessa nuoruutta päähäni, että kaikki tekemänsä jutut olisivat itse asiassa yksi ja sama kipale aina vaan, joten matskunsa kokonaisvaltaisempi tunteminen ei välttämättä (muka) olisi tarpeen. Siten ei siis tullut haalittua herran levyjä - joten edustuksensa levyhyllyssäni ei valitettavasti korreloi sen kanssa miten paljon viidakkorytmistään oikeasti diggaan. Pitäiskin ostaa joku hyvä kokoelma. Ehdotan Chessin tuplakokoelmaa, tosin en tiedä onko sitä enää saatavilla. Tuntemus biisien samanlaisuudesta haihtuu kyllä vähän syvemmän kuuntelun jälkeen - siellä on viidakkorytmiä, bluesia, rockia, funkia (varsinkin -60-luvun lopussa), etnoa ja jopa räppiä. Miehen taito varioida yksinkertaisia elementtejä kestää hyvinkin vertailun vaikkapa Chuck Berryyn tai Daviesin veljeksiin. Less is more. |
Jytäurpo 22.04.2005 18:12:15 | |
---|
No oliko kukaan keikalla? Oliko äijä vielä voimissaan? Rock-N-Roll Records Ain't Selling This Year |
Feggy 22.04.2005 18:57:52 | |
---|
Olihan se kyllä aika veikeä veijari 76-vuotiaanakin. En nyt tässä rupea yksityiskohtaisemmin ruotimaan, mutta lue arvostelu Rumbasta kahden viikon päästä. Less is more. |
angie_ 23.04.2005 11:57:34 | |
---|
No oliko kukaan keikalla? Oliko äijä vielä voimissaan? Olin kuuntelemassa April Jazzien avajaisissa. Ihan uus tuttavuus, mutta oli ihan mukavaa kuunneltavaa. Vaan oliko häneen iskeny dementia kun soitti yhen kappaleen kahesti, vai johtuko se siitä alun kitarahäslingistä että päätti alottaa koko keikan alusta? ;p If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat? |
Feggy 23.04.2005 18:19:37 | |
---|
Olin kuuntelemassa April Jazzien avajaisissa. Ihan uus tuttavuus, mutta oli ihan mukavaa kuunneltavaa. Vaan oliko häneen iskeny dementia kun soitti yhen kappaleen kahesti, vai johtuko se siitä alun kitarahäslingistä että päätti alottaa koko keikan alusta? ;p Nope. Eka biisi oli Bo Diddley ja neljäs biisi, kitaran kondikseen saamisen jälkeen oli Hey Bo Diddley ;) Less is more. |