Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neal Morse
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
WaywardSon
11.02.2005 18:55:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keskustelua Neal Morsesta. Jätkä on tämän hetken progetusgenren ehdottomasti lahjakkaimpia naamoja. Vai mitä??
 
sfrysfyksfykryks
JanneeBDB
11.02.2005 19:01:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kova tyyppihän Neal on, tykkään kovasti uusimmasta soololevystä Author Of Confusionista ja Morsen aikaiset Spockit on myös mahtavia. Jotkut ei vissiin oikein pidä Morsen lyriikoista, niiden uskonnollisuuden takia. Mutta onhan miehellä oikeus tehdä sanat mistä haluaa. Hyvää musiikkia se joka tapauksessa osaa tehdä. Mielestäni.
 
Olen oman itseni oma.
Progressor
11.02.2005 21:29:00 (muokattu 11.02.2005 21:31:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kova tyyppihän Neal on, tykkään kovasti uusimmasta soololevystä Author Of Confusionista ja Morsen aikaiset Spockit on myös mahtavia. Jotkut ei vissiin oikein pidä Morsen lyriikoista, niiden uskonnollisuuden takia. Mutta onhan miehellä oikeus tehdä sanat mistä haluaa. Hyvää musiikkia se joka tapauksessa osaa tehdä. Mielestäni.
 
Sen uusimman levyn nimi taitaa kyllä olla One. Author Of Confusion on vain yhden kappaleen nimi. En ole kylläkään kuunnellut kyseistä levyä. Periaatteessa kiinnostaisi kyllä, mutta en oikein tykkää Portnoyn soitosta.
 
EDIT: Omasta hyllystä löytyy Spockin V ja Snow, joista pidän kovasti. Nealilla on paljon hyviä, tarttuvia sävellyksiä. Ja aikamoinen virtuoosihan se mies on.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
JanneeBDB
12.02.2005 13:36:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen uusimman levyn nimi taitaa kyllä olla One. Author Of Confusion on vain yhden kappaleen nimi.
 
Oo, aivan :) Pieni ajatuskatkos, eli One sen uusimman levyn nimi tosiaan on.
 
Olen oman itseni oma.
WaywardSon
12.02.2005 19:41:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko tarttua Tuohon Portnoy kommenttiin. Mikä sen soitossa mättää..En ymmärrä sillä ite oon lähes palvonta-asteella oleva fani. Miken ideat ja musikaalisuus levyllä kun levyllä on ihan mieletöntä. Mutta mielelläni kuulen vastakommenttia..
 
Vain musiikki voi todella koskettaa sielun syvimpiä sopukoita..
WaywardSon
12.02.2005 19:42:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen uusimman levyn nimi taitaa kyllä olla One. Author Of Confusion on vain yhden kappaleen nimi. En ole kylläkään kuunnellut kyseistä levyä. Periaatteessa kiinnostaisi kyllä, mutta en oikein tykkää Portnoyn soitosta.
 

 
Pakko tarttua Tuohon Portnoy kommenttiin. Mikä sen soitossa mättää..En ymmärrä sillä ite oon lähes palvonta-asteella oleva fani. Miken ideat ja musikaalisuus levyllä kun levyllä on ihan mieletöntä. Mutta mielelläni kuulen vastakommenttia..
 
Vain musiikki voi todella koskettaa sielun syvimpiä sopukoita..
WaywardSon
12.02.2005 19:43:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt ei menny tuo tekstiin kommentoimisen tekniikka ihan putkeen. :)
 
Vain musiikki voi todella koskettaa sielun syvimpiä sopukoita..
Progressor
12.02.2005 21:22:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi ei, minkä teit. Nyt tulee aika raivokas Portnoy-avautuminen.
 
Portnoyn soitto on minusta aivan uskomattoman jäykän ja väkinäisen kuuloista eikä "groovaa" lainkaan. Tämän huomaa erityisesti silloin harvoin, kun mies soittaa ihan peruskomppia. Tilutusjaksot taas kuulostavat siltä, kuin ne olisi muodostettu jollakin matemaattisella kaavalla eikä suinkaan miettimällä, mikä sopisi musiikkiin parhaiten. Portnoy myös suosii mielestäni aivan liikaa tuplabasarirynkytystä, koska tasainen übernopea basarimössö joka välissä pilaa kappaleen luonnollisen sykkeen. Päälle päätteeksi hänen tavanomainen kireä soimaton rumpusoundinsa vielä korostaa tätä kylmää, tunteetonta vaikutelmaa. Olen kyllä aika ajoin yrittänyt kuunnella Portnoyta siinä toivossa, että oppisin pitämään hänestä, mutta joudun joka kerta luovuttamaan, koska tulen siitä paukutuksesta vain huonolle tuulelle. Kaikki, mitä Portnoy tekee, näyttää kyllä paperilla hyvältä, mutta käytännössä homma ei vain kerta kaikkiaan toimi.
 
Luulen, että olen nyt suututtanut suurimman osan palstan progemetallifaneista. Anteeksi. Mutta minun oli pakko vastata.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Antti Takalo
23.02.2005 00:01:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi ei, minkä teit. Nyt tulee aika raivokas Portnoy-avautuminen....
 
....Luulen, että olen nyt suututtanut suurimman osan palstan progemetallifaneista. Anteeksi. Mutta minun oli pakko vastata.

 
Minä olen tässä asiassa täsmälleen samaa mieltä.
 
Flow
23.02.2005 12:07:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on hieman ristiriitainen mielipide tuosta Portnoyn kannuttelusta.
Transatlanticin uusimmalla soitto kuulostaa ihan pirun hyvältä.
Dream Theaterin lätyillä on hyvät hetkensä, tosin uusin levy on kaikkine puolineen sieltä ja syvältä.
Nealin uusinta en ole vielä kerennyt hankkimaan, joten jätänpä kommentoinnit siitä tuonnemmaksi.
 
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
Jamminen
23.02.2005 14:05:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Portnoyn soitto on minusta aivan uskomattoman jäykän ja väkinäisen kuuloista eikä "groovaa" lainkaan...
 
...Kaikki, mitä Portnoy tekee, näyttää kyllä paperilla hyvältä, mutta käytännössä homma ei vain kerta kaikkiaan toimi.

 
Hänellä on semmoinen heavy -tyyli biisissä kuin biisissä, vaikka Beatlesia soittaessa. Mielestäni Mike ottaa kumminkin isoa roolia paitsi soitossaan, niin myös bändin "moottorina" toimiessaan. Itse en osaa kuvitellakaan, miltä esim. Transatlantic kuulostaisi eri rumpalilla, se tyyli ikään kuin kuuluu siihen musiikkiin. No, koko bändiähän ei edes olisi ilman Portnoyta.
 
Mutta itse asiaan: Neil Morse on luonut uskomattoman hienoja teoksia/teemoja, lisäksi hän on synnynnäinen esiintyjä. Mies vain toistaa itseään (mielestäni) aika pahasti, josta syystä hänen tuotoksensa on kärsinyt inflaation. Eli liikaa kamaa.
 
"Innocense and undying love will reign"
 
Maybe nothing matters anyway...
sartanen
24.02.2005 08:03:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusin levy kyllä kuulostaa joka kuuntelukerralla paremmalta ja paremmalta. Ehdottomasti parempi kuin "Testimony". Varsinkin "epicit" loistavat tällä levyllä.
 
"5 good reasons not to practice: 1.There 2. Are 3. No 4. Good 5. Reasons"- Steve Vai
Rattata
24.02.2005 10:11:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole vieläkään ostanut tuota uusinta One-levyä, vaikka pitkään on pakko-ostos -listalla ollutkin. Täytyy ehdottomasti jossain vaiheesa hakea.
 
Testimony on myös hieno levy mielestäni, vaikka on kohtuullisen hankala tapaus. Ei auennut minulle ainakaan kovin nopeasti, mutta on ruvennut aukeamaan mitä enemmän on kuunnellut.
 
Neal Morse on kyllä ehdottomasti kovimpia muusikoita mitä tiedän. Osaa tehdä aivan uskomattoman sielullista musiikkia ja livenäkin on todella ilo seurata hänen soittoaan.
 
Pistän kommenttia tuosta One-levystä sitten kun sen olen hankkinut.
 
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta pakki ei kestä minkä pärstä vaatis.
carnation
14.10.2005 20:53:20 (muokattu 14.10.2005 20:53:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tehhäänpä näin että nostetaan tämä Morse-ketju ylös. Uusi levy lienee tämä:
 
http://www.progarchives.com/Progres … _rock_discography_CD.asp?cd_id=9319
 
Aika tiukka kokoonpano tuossa!
 
"Oon käyny Cindy Lauperin keikalla, mut se oli niin hyvä ettei tarvi enää koskaan mennä uudestaan." (Perttu, Big Brother)
Ali
14.10.2005 21:19:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusikkona ilmiömäinen, mutta nämä nykyjeesustelut eivät nappaa kyllä enää pätkääkään...
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
tommijk
14.10.2005 21:53:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä on tuo uusi levy. Lyhyitä biisejä jotka muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden eli aika pitkälti Testimony hengessä mennään. Portnoyn soitto on yllättävänkin suoraa, Stolt ja Hackett soolot on aika herkkuva.. ehdottomasti ostoslistalla.
 
"Tommy The Cat is my name and I say unto thee..."
carnation
02.11.2005 19:19:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.noise.fi/levyarvostelut/?id=4815
 
"Soitossani ei ole mitään epätarkkaa." (Yngwie Malmsteen)
OSTAKAA LEVYJÄ!
tommijk
02.11.2005 20:01:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Imperiumissa viikon levy:
 
http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=4172
 
"Tommy The Cat is my name and I say unto thee..."
carnation
02.11.2005 20:02:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Imperiumissa viikon levy:
 
http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=4172

 
Oho, kylläpäs tuo nyt kalastelee pisteitä.
 
"Soitossani ei ole mitään epätarkkaa." (Yngwie Malmsteen)
OSTAKAA LEVYJÄ!
Ali
03.11.2005 09:19:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä nyt kerran kuuntelin läpi, niin selvää parannusta ainakin Testimonyyn verrattuna. One:a en ole kauheasti kuunnellut, joten siihen paha verrata.
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «