NYdoll 11.02.2005 18:10:07 | |
---|
Onko basson nauhattomuus jossain mielessä rajoite? Pystyykö nauhattomalla siis soittamaan kaikkea mitä nauhallisellakin? Itse hakkailen bassoa usein plekulla ja mietin miten tuo nauhaton tulee käyttäytymään plekun kanssa. Laittakaahan sit myös basisteja, jotka soittaa rockmusaa nauhattomalla (jos sellaisia nyt on) metalli sykkii... |
Typhus 11.02.2005 18:17:59 | |
---|
jos oikeen muistan niin Testamentin basisti steve digiorgio (mitenlienee kirjoitetaan :P ) soittelee plekulla ja nauhattomalla ESP:illä. "Vita est vitae" |
NYdoll 11.02.2005 18:21:57 | |
---|
eikös se sormilla nyi sitä bassoaan toi Steve? Muistan nähneeni jonkun pilityspätkän siltä. Tais olla kyllä joku Deathin live. metalli sykkii... |
absqua 11.02.2005 18:23:28 | |
---|
Onko basson nauhattomuus jossain mielessä rajoite? Pystyykö nauhattomalla siis soittamaan kaikkea mitä nauhallisellakin? Itse hakkailen bassoa usein plekulla ja mietin miten tuo nauhaton tulee käyttäytymään plekun kanssa. Laittakaahan sit myös basisteja, jotka soittaa rockmusaa nauhattomalla (jos sellaisia nyt on) Jos vireessä soittaminen ei ole ongelma eikä nauhojen kolinaa kaipaa niin kyllähän nauhattomalla vetelee siinä missä nauhallisellakin. Absoluuttisen Nollapisteen Aake on kunnostautunut tuossa lajissa. Kannattaa tsekata AN-levyt. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Vihaan yli kaiken nauhojen kolinaa. Toivottavasti tuohon nauhattomaan tottuu melko nopeasti ja alkaa äänet löytymään. Absoluuttista Nollapistettä on tullut kuunneltua jonkin verran ja soundit on ainakin kohillaan. Biiseistä en suuremmin tykkää. Lisää vaan keskustelua kehiin. metalli sykkii... |
Typhus 11.02.2005 18:51:42 | |
---|
eikös se sormilla nyi sitä bassoaan toi Steve? Muistan nähneeni jonkun pilityspätkän siltä. Tais olla kyllä joku Deathin live. No emmie oo ku nähny jossain jonku kuvan jossa se plekulla hakkaa nauhatonta :P en tiiä sitten muuten :) "Vita est vitae" |
severia 11.02.2005 19:07:13 | |
---|
Pitää varmaan olla aika hemmetin hyvin nauhallisen basson nauhat hallussa että osaa tuolla soittaa kappaleet oikein? |
Wil-J 11.02.2005 19:09:13 | |
---|
Pitää varmaan olla aika hemmetin hyvin nauhallisen basson nauhat hallussa että osaa tuolla soittaa kappaleet oikein? Täh? Miten niin? Eihän niillä ole oikeastaan mitään tekemistä toistensa kanssa... |
Johannes_t 11.02.2005 19:13:00 | |
---|
No jos kelpaan esimerkistä niin... ...nauhattomalla olen soittanut poppia, rockia ja metallia. Ainoa ongelma mitä on ilmennyt, on soundin tummuus. Varsinkaan riffipohjaiseen kamaan ei välttämättä halua sitä naukunaa mukaan ihan hirveästi -> trebleä/midleä pienemmälle -> tumma soundi, joka ei pelaa ihan joka paikassa. Mutta sovituksestahan tuokin on osaksi kiinni. |
severia 11.02.2005 19:16:38 | |
---|
Voisiko joku selittää aloittelijalle hieman tuota että nauhattomalla ei oo mitään tekemistä nauhallisen kanssa? Eikö sillä kuitenkin pidä saada samat äänet. |
mtt76 11.02.2005 19:18:02 | |
---|
Onko basson nauhattomuus jossain mielessä rajoite? Pystyykö nauhattomalla siis soittamaan kaikkea mitä nauhallisellakin? Nauhattomuus ei minun mielestäni rajoita oikeastaan mitään muuta kuin slappia, muuten nauhattomalla olen kaikkea mahdollista soitellut. Rokit, popit, metallit ja fingeri-funkit irtoaa ainakin kevyesti. Plektrasoitosta en osaa sanoa mitään, en harrasta: ohentaa liikaa sointia ja pienentää dynamiikkaa. Fingerillä tulee paljon tuhdimpi ja miehekkäämpi murina. Ystävän neuvo: osta basso matalia vireitä varten. -Jucciz |
pardy 11.02.2005 19:18:38 | |
---|
No jos kelpaan esimerkistä niin... ...nauhattomalla olen soittanut poppia, rockia ja metallia. Samoin. Se on vaan lähinnä kiinni siitä asenteesta ja siitä mistä nyt sattuu tykkäämään.. Nauhattomalla vetää ihan tasan kaikkea mitä nauhallisellaki, se vaan kuulostaa erilaiselta. Basisti. |
Wil-J 11.02.2005 19:19:25 | |
---|
Voisiko joku selittää aloittelijalle hieman tuota että nauhattomalla ei oo mitään tekemistä nauhallisen kanssa? Eikö sillä kuitenkin pidä saada samat äänet. Ei vaan siis on. Mutta se että osaa soittaa nauhallisella/"tuntee nauhat hyvin" ei liity varsinaisesti siihen että osaako soittaa nauhattomalla. Se on aika erilaista. Intonaation saaminen kohdalleen vaatii hieman harjoitusta tottumattomalta. Mutta ei siinä mitään sen ihmeempiä. |
chief 11.02.2005 19:29:50 | |
---|
Häh? |
jwalk 11.02.2005 22:14:45 | |
---|
Kyyyyyllä tuo meiän pasisti vetää nauhattomalla ja suhtkoht raskastakin on materiaali välillä.Eiköhän tuo ole näköjään/kuulojaan ole soittajasta kiinni ja miten ruuvataan saundeja. |
HC-Audio 11.02.2005 22:29:58 | |
---|
Nauhattomuus ei minun mielestäni rajoita oikeastaan mitään muuta kuin slappia, muuten nauhattomalla olen kaikkea mahdollista soitellut. Rokit, popit, metallit ja fingeri-funkit irtoaa ainakin kevyesti. Plektrasoitosta en osaa sanoa mitään, en harrasta: ohentaa liikaa sointia ja pienentää dynamiikkaa. Fingerillä tulee paljon tuhdimpi ja miehekkäämpi murina. Kutsutaan myös nimellä "sormet" Käytiin kattoon Troija ja just ku posset tuli ulos hevosesta, takaa kuuluu naisääni: "Mää arvasin". |
Incarnation 11.02.2005 23:07:07 | |
---|
Steve DiGiorgio soittaa nauhatonta sormilla. Varma tieto. Jos epäilyttää niin katsokaapas www.stevedigiorgio.com sivustolta videoclippejä ja kuvia. Kova soittaja muuten ja soitto sopii joka bändiin missä vetelee. Rest in peace Dime |
Niskamies 11.02.2005 23:08:08 | |
---|
Itse en tykkää soittaa rokkia nauhattomalla, saundin on jotenkin liian tumma ja pehmeä omasta mielestäni. Mutta kyllä mä silläkin vedän, jos ei muuta bassoa ole tarjolla. Jotenkin nauhattomassa ei ole sitä särmää minkä mä haluan rokkisaundiin. Meitsi on meshissä. |
kalzu 11.02.2005 23:19:54 | |
---|
Nauhattomuus ei minun mielestäni rajoita oikeastaan mitään muuta kuin slappia, muuten nauhattomalla olen kaikkea mahdollista soitellut. Tohon voisi sanoa sen verran, että kuunteleppa Primusta. Basisti (jonka nimeä en juuri nyt muista) slappailee meinaan nauhattomalla. Se on aika velmun kuulosta. :) Niin ja Pain Of Salvationin basisti soittaa 6-kielisellä nauhattomalla. Jos olette yhtään kyseiseen yhtyeeseen tutustuneet, niin olette varmaan samaa mieltä siitä, että nauhattomalla voi kyllä soittaa kaikki samat jutut kun nauhallisellakin. Nauhattomat on helmiä, ajattelin teettää sellatteen kun saan rahnaa. Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.) |
pardy 11.02.2005 23:21:52 | |
---|
että kuunteleppa Primusta. Basisti (jonka nimeä en juuri nyt muista) ??? Et muista?! Mars opiskelemaan! Basisti. |