Aihe: Ram-muistista
1
Billsner
10.02.2005 20:29:49
Elikkäs. Vaihdoin koneeseen 2x256 ddr muistia. Koneessa oli ennen 192 tavallista muistia. Pitäiskö ero huomata? Itse en ole huomannut vielä mitään eroa. Johtuuko siitä että käytän win98:sia? Eli onko tuo enemmän win xp:n hommia tuo ddr?
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa.
Fortune
10.02.2005 21:41:28
Mitä sinä sillä koneella teet?

Normaalissa nettisurffailussa muistin lisäys (tuollainen määrällinen lisäys on huomattava, oli DDR:ää tai ei), mutta eron luulisi huomaavan viimeistään kuvaa tai audiota prosessoidessa.

Mutta kyllä ohjelmien pitäisi sutjakammin latautua, kun ei tarvitse välimuistia käyttää. Tosin aiempi muistimääräsikin on todennäköisesti riittänyt ihan hyvin, et rasita konettasi niin paljon, että olisit vielä huomannut eroa.

Tee jotakin audiolle, mikä on pistänyt vehkeen tahmaamaan aiemmin. Pitäisi näkyä ero.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Kuuntele Demoa!
Billsner
10.02.2005 22:11:43 (muokattu 10.02.2005 22:12:01)
Mitä sinä sillä koneella teet?

Oikeastaan pitäisi kysyä mitä minä en tee :)

Mutta kyllä ohjelmien pitäisi sutjakammin latautua, kun ei tarvitse välimuistia käyttää. Tosin aiempi muistimääräsikin on todennäköisesti riittänyt ihan hyvin, et rasita konettasi niin paljon, että olisit vielä huomannut eroa.

Pitää alkaa rasittamaan. Vaikuttaako esim. suurien videoiden lautausaikoihin/"tilttailuun"?

Tee jotakin audiolle, mikä on pistänyt vehkeen tahmaamaan aiemmin. Pitäisi näkyä ero.

Winamp ei sylttää enää kun selaa m.net:tiä ja asentaa peliä yhtäaikaa.
Mark-Ken
10.02.2005 22:20:27
Winamp ei sylttää enää kun selaa m.net:tiä ja asentaa peliä yhtäaikaa.

Winamp nyt kuluttaa resursseja hitosti ja on muutenkin kökkö. Foobar2000 vie mulla normaalissa käytössä alle 2 000 kt muistia ja on muutenkin paree.

Että ei ihme jos tahmaa. :)
l6mp6l6
10.02.2005 22:43:16 (muokattu 10.02.2005 22:46:51)
Winamp nyt kuluttaa resursseja hitosti ja on muutenkin kökkö. Foobar2000 vie mulla normaalissa käytössä alle 2 000 kt muistia ja on muutenkin paree.

Että ei ihme jos tahmaa. :)

eiköhän se pelin asennus ja selaimen yhtäaikainen käyttö tahmaa winampin toimintaa eikä toisinpäin.

E: Ja jatketaan vielä sen verran, että winamp näyttäis vievän 6 megaa muistia ja cpu-sarake näyttää tasaisesti nollaa. Melko kevyt sen foobarin täytyis olla, jotta resurssien käytössä olis suuria eroja winampiin verrattuna :P
"Mitenköhän naisten iskeminen kävis sienissä kun ne näyttäis ihan liskoilta tai sammakoilta :D" -eräs ystäväni
Billsner
11.02.2005 07:03:38
Winamp nyt kuluttaa resursseja hitosti ja on muutenkin kökkö.

Kyllä tuon minun mielestä hyvä on.

Foobar2000 vie mulla normaalissa käytössä alle 2 000 kt muistia ja on muutenkin paree.

Miksi keksiä pyörä uudelleen?
Niq
11.02.2005 13:40:49 (muokattu 11.02.2005 13:46:31)

Miksi keksiä pyörä uudelleen?

Jos ymmärsin tämän kommentin tarkoituksen oikein, argumentoin sitä vastaan näin: Mielestäni Winampin tekijät ovat tehneet pyörästä (2.94 versio ja siitä vanhemmat), neliskanttisen, kolmiulotteisen, ziljoonavärisen ja muutenkin turhia lisäkkeitä sisältävän kökön toimivuuden kustannuksella, joka kyllä pyörii, muttei niin hyvin kun tuo vanha "pyörä". ;)
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)